Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Olga Adorno

Pozývame Vás na výstavu do Gandy Gallery v Bratislave.
Kalendárium
Red 406.12.2017
970+1
Začiatok6.12.2017
18:00
Koniec17.2.2018
18:00
MiestoGandy gallery
AdresaSienkiewiczova 4,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktGandy gallery
info@gandy-gallery.com

Gandy Gallery is pleased to announce the opening of a solo show on the work of Olga Adorno (b. 1937,American) on December 6th, 2017. A selection of works-spanning across the course of her entire artistic project (1960s-today) will survey Adorno's approach to drawing, language, and the insertion of the body into two-dimensional media.

Revealing a quasi-diaristic approach to inspiration-seeking, Adorno's works attempt to explore movement-generated images as inquiries, rebuses, collages, and conceptual maps contained within the borders of paper sheets. Here, language becomes the protagonist of the composition, alternating visual and structural elements, such as an eye substituting the artist's "I", or sound associations based on the scrambling of English and French words. The skewed position of characters, the typographic difference among signs, and the combination of symbols and letters invite the viewer to complete the drawings by voicing sounds, resolving linguistic puns, and responding to questions. The phonetic dimension of Adorno's works gives a concrete dimension to subjectivity and the body. Indeed, Adorno's work cannot be understood without taking into consideration her performance practice. As a pivotal-yet under-acknowledge-figure in the development of Performance Art, Adorno was integral to the groundbreaking real-time activities of the 1960s and 1970s in downtown New York. With a brilliance for radical, on-the-sport inventions, Adorno took part in happenings and performances including Robert Whitman's Small Cannon (1959), Claes Oldenburg's Photo Death (1960), Trisha Brown's Rule Game Five (1964) at Judson Church, Karlheinz Stockhausen's Original (1964) in Charlotte Moorman's Second Avant Garde Festival, and Deborah Hay's Solo (1966) in 9 Evenings: Theater and Engineering, among others.

Adorno's drawings are informed by her natural inclination to time-space activities, and function as translations of a body's kinesthetic experiences onto the page. Chosen for its flexibility and ease of transport, the medium of drawing allows Adorno to articulate the relationship between herself and her surroundings; the inclusion of photographs, cutouts from other works and, occasionally, ready-made objects functions as an archive of her personal experience. Adorno's drawings, therefore, are never contained within their physical borders. They wittily generate possibilities for the body to infiltrate them and expand their scope though exploration of ephemerality and timing. The fleeting energy expressed in Adorno's performance pieces-now only recorded in the memories of the audience and in rare documents-survives through the sampling of works in this exhibition. Generating a synergetic interaction of physical encounters, the drawings echo Adorno's dazzling investigations of the body across time, space, and languages.

Alice Centamore,New-York November 2017
Art Historian,Curator

Mapa podujatia

Vložené
6. december 2017
0
97
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím