IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 6.8.2015 17:00 |
| Koniec | 11.10.2015 18:00 |
| Miesto | ýchodoslovenská galéria, Košice |
| Adresa | Hlavná 27, Košice, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Sekretariát galérie +421 55 68 175 21 gacik@vsg.sk |
Patrika Illo (1973) chce výstava predstaviť ako medzinárodne rešpektovaného sklárskeho dizajnéra a vizuálneho umelca, pedagogicky pôsobiaceho na Katedre úžitkového umenia Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, kde vedie ateliér Sklo. Okrem iného dizajnérsky pracuje pre mnohé renomované sklárske firmy, taktiež je laureátom viacerých cien udeľovaných za dizajn, ale aj finalistom ceny Oskára Čepana za rok 2007. Architektúra retrospektívnej výstavy je chronologicky postavená na prezentácii dvoch ústredných výrazových línií – dizajnu a voľného umenia. Prvý celok je vymedzený postupným vývojom Illovho dizajnérskeho jazyka od striktného, funkčného a komerčného dizajnu určeného najmä pre sklársky priemysel, na výstave zastúpený výberom nápojových setov a kolekcií, ktoré autor navrhol pre prestížne domáce a zahraničné sklárske firmy ako RONA, (SR), MOSER (CZ), KHS KROSNO S.A. (PL) a BOHEMIA CRYSTALEX TRADING (CZ). Ukážky variabilných možností autorského dizajnu sklenených kalichov a pohárov v jednej z hlavných siení využíva najmä jednoliatu matériu čistých stien v kontraste tmavých inštalačných prvkov, pričom sú objekty zámerne vystavené jednotlivo ako štýlotvorné solitéry vo vzostupnom chronologickom slede, aby tak zreteľnejšie poukazovali na horizontálnu líniu vývoja tvarových riešení. Gro dizajnérskej Illovej tvorby charakterizuje v prvom rade dôraz na funkčnosť, ergonómiu tvaru, ďalej na minimalistickú čistotu elegancie krehkých línií, resp. posúvanie technických možností zažitých predstáv využitia sklenených objektov určených k stolovaniu a rôznym spoločenským udalostiam, keď napr. z bežného vínneho kalicha vytvorí kinetický dizajnový kus, ktorý umožňuje premiešanie obsahu podobne, ako sa to deje pohybom ruky pri degustáciách. Pomyselný most medzi komerčným dizajnom a umením na výstave predstavuje súbor objektov vznikajúcich na pomedzí objavovania nových technologických postupov a bravúrneho zvládnutia umeleckého remesla, ktoré prezentuje ako art, resp. experimental design určený prevažne pre výstavné projekty. Týmto sa odhaľuje aj druhý typický autorský prístup Illovho dizajnérskeho uvažovania, a tým je kreatívna hravosť využiteľného pragmatizmu pohybujúceho sa často na hranici voľného umenia. V tvorbe sa tak estetické danosti výsledného tvaru skleného predmetu prepájajú s funkciou a technickou dokonalosťou pohárov, misiek, karáf, váz a doplnkov, zohľadňujúcej potreby koncového užívateľa. Druhú výrazovú líniu na výstave predstavuje oblasť voľnej tvorby, kde paradoxne naopak pracuje s prevrátenou estetickou a logickou hodnotou bežných materiálov ako koža či textil, taktiež predmetov dennej potreby ako odev, ktorým priznáva v prvom rade inovovanú sémantickú hodnotu viazanú sa na rôzne historické a spoločenské konotácie. Ústredným motívom sa tu stáva telesnosť v akejkoľvek, čo i len naznačenej podobe, najmä však jej vymedzenie spod jarma konkrétneho predmetného sveta jasne komunikujúceho prostredníctvom čitateľného tvaru. Vizuálna výpoveď autora vrcholí v objektových inštaláciách v podobe hutnícky tvarovaného skla dotváraného cudzorodými intervenciami v podobe biologických prvkov ako sú napr. vlasy, pomocou ktorých kulminuje tajuplné až znepokojujúce napätie.
Návštevné hodiny: utorok - nedeľa 10oo- 18oo hod