IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 14.7.2017 16:30 |
| Koniec | 10.9.2017 17:00 |
| Miesto | Kysucká galéria v Oščadnici |
| Adresa | Oščadnica 13, Oščadnica, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Kysucká galéria v Oščadnici 041/433 21 66 |
Peter Daniš primárne reflektuje priestor, ktorý ho obklopuje, oslovuje, v ktorom žije. Už niekoľko rokov je predmetom jeho záujmu rozsiahly park zámockého areálu v Topoľčiankach a otvorená okolitá krajina v ich blízkosti. Výstava predstavuje viacero paralelne prebiehajúcich línií autorovho prístupu ku krajine, k jej maliarskemu spracovaniu. Spôsob zobrazenia voľne osciluje od realistickejšie poňatých otvorených krajín s nízkym horizontom, malebne komponovanými oblakmi až po tajuplné, skryté parkové a lesné zákutia, ktoré nespočetne variuje. Samotnú maľbu vníma ako priestor skúmania meniacich sa atmosferických javov, ale najmä klasického maliarskeho problému svetla a účinkov farby. Citlivé impresionistické vnímanie mihotavého svetla a vlastné cítenie farby v jeho podaní nachádza nový, súčasný maliarsky výraz. Dôkazom je najnovší cyklus komornejších formátov, v ktorých sa obrysy, plochy a nakoniec celé scenérie – konkrétne motívy, postupne objavujú, zviditeľňujú pred našim zrakom z čistej bielej plochy maliarskeho plátna. Svoju úlohu v krehkej symbióze zohráva aj jemná štruktúra plátna a plynule nadväzujúci hladký povrch maľby.
Časť vystavených diel voľne nadväzuje na starší maliarsky cyklus Nočné mestá z rokov 2006 - 2011, venovaný zobrazeniu mestských nočných krajín, konkrétne bratislavských sídlisk. V cykle Cities z rokov 2015 – 2016 sa Peter Daniš k nokturnám opätovne, avšak už iným spôsobom vracia. Nočné ľudské sídla nezobrazuje v ich blízkosti, až hmatateľnosti, naopak, na základe fotografií skutočných veľkomiest vytvára svoje vlastné mestské aglomerácie, nadobúdajúce fantastické nadpozemské podoby. Fiktívne metropoly zachytáva z vtáčej perspektívy, ako zoskupenia vibrujúcich, žiariacich svetelných bodov, ktoré vytvárajú rozľahlý otvorený, nekonečný priestor. Jedným z charakteristickým znamením Danišových krajín sa stáva žiadna, alebo len tušená prítomnosť človeka.
Jednotlivé cykly aj prirodzene sa prelínajúce autorove maliarske polohy sú dôkazom opodstatnenosti tradičnej maliarskej témy krajiny - len zdanlivo bez hlbšej obsahovej výpovede, v súčasnej slovenskej maľbe. Krajina v Danišovom maliarskom podaní predstavuje jednotu obsahu i formy, jej výraz je daný okrem iného bravúrnym zvládnutím techniky olejomaľby a výnimočného citu pre farbu.
Peter Daniš (1983) študoval na ŠÚV Jozefa Vydru v Bratislave (odd. Propagačná grafika) a v ateliéri Maľby i iných médií Jána Bergera, na VŠVU v Bratislave. Štúdium ukončil v roku 2008, odvtedy sa systematicky venuje voľnej maľbe. Svoju tvorbu priebežne prezentuje verejnosti na autorských (Maľby, Galéria Rent Art, Bratislava 2016; Otvorený ateliér, Topoľčianky 2014; 2016, Nightscape, Galéria Frufru, Bratislava 2010) a skupinových výstavách (Slovenské a České súčasné umenie, Woxart and Weiss, Bratislava 2009; Ateliér maľby, Koceľova23, Bratislava 2010).
Výstava Lightscapes ponúka výber naozaj aktuálnej maliarskej tvorby Petra Daniša, prevažná väčšina diel vznikla v rokoch 2016 – 17. Nosnou témou nielen poslednej výstavy je pre autora krajina v jej rozdielnych, niekedy protikladných polohách. Peter Daniš primárne reflektuje priestor, ktorý ho obklopuje, oslovuje, v ktorom žije. Už niekoľko rokov je predmetom jeho záujmu rozsiahly park zámockého areálu v Topoľčiankach a otvorená okolitá krajina v ich blízkosti. Výstava predstavuje viacero paralelne prebiehajúcich línií autorovho prístupu ku krajine, k jej maliarskemu spracovaniu. Spôsob zobrazenia voľne osciluje od realistickejšie poňatých otvorených krajín s nízkym horizontom, malebne komponovanými oblakmi až po tajuplné, skryté parkové a lesné zákutia, ktoré nespočetne variuje. Samotnú maľbu vníma ako priestor skúmania meniacich sa atmosferických javov, ale najmä klasického maliarskeho problému svetla a účinkov farby. Citlivé impresionistické vnímanie mihotavého svetla a vlastné cítenie farby v jeho podaní nachádza nový, súčasný maliarsky výraz. Dôkazom je najnovší cyklus komornejších formátov, v ktorých sa obrysy, plochy a nakoniec celé scenérie – konkrétne motívy, postupne objavujú, zviditeľňujú pred našim zrakom z čistej bielej plochy maliarskeho plátna. Svoju úlohu v krehkej symbióze zohráva aj jemná štruktúra plátna a plynule nadväzujúci hladký povrch maľby.