Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 26.9.2018 17:00 |
| Koniec | 30.11.2018 18:00 |
| Miesto | Mestská galéria Rimavská Sobota |
| Adresa | Hlavné námestie 5, Rimavská Sobota, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Mestská galéria Rimavská Sobota |
Podľa kurátora výstavy Richarda Gregora je výstava Petra Rónaia prvou autorovou retrospektívou, ktorá okrem typickej kolážovosti, do akej sa obvykle autor “rámuje” prináša aj pokus o systémové videnie jeho tvorby. Potrvá do konca novembra 2018.
Obrazy zo 70. – 90. rokov 20. storočia nikdy v tomto rozsahu spoločne vystavené neboli. Rónaia vnímame v našom prostredí ako flexibilného predstaviteľa postmoderny, zakladateľa slovenského videoartu, nomádskeho profesora, účastníka rôznych festivalov či autora rozsiahlych publikácií o svojej tvorbe. Pohyb medzi disciplínami a umeleckými médiami je naozaj jeho najvýraznejšou črtou. No napriek tomu sa ukazuje, že má zmysel o jeho tvorbe uvažovať aj v zmysle zacielenia na jednotlivý obraz – maliarsky, či anti-maliarsky, kolážový, asamblážový alebo iný. Môže sa zdať, že konzervatívny pohľad na jeho tvorbu nie je u tak avantgardisticky založeného autora vlastne celkom možný, no práve opak je pravdou. Ak na takýto materiál aplikujeme klasické umelecko-historické a kurátorské metódy, nachádzame v diele vrstvy, ktoré nám pri čítaní s otvorenejším koncom unikali.
Peter Rónai
Narodil sa v roku 1953 v Budapešti. Umelecké štúdium začína v rokoch 1970- 1974 na VŠVU v Bratislave, ďalej pokračuje v rokoch 1974-1976 na AVU v Budapešti, kde ešte absolvuje postgraduálne štúdium v roku 1977. Titul docent získava v roku 1992 na VŠVÚ v Bratislave a titul profesor roku 1997 na AVU Praha. Dlhoročne pedagogicky pôsobil na mnohých umeleckých školách a univerzitách (UKF v Nitre, VUT v Brne, UCM v Trnave). V súčasnosti je vedúcim Katedry výtvarných umení a intermédií na Fakulte umení Technickej univerzity v Košiciach.
Najvýznamnejšie verejné prezentácie tvorby a realizované umelecké diela vo verejnom priestore počas celej profesionálnej kariéry:
1995 Der Riss im Raum – Gropius Bau, Berlín
1997 Esperanto – Werkgalerie Kassel X. Documenta Frame program, Kassel
2000 Aspekte und Positionen 50 jahre Kunst – Ludwig Museum, Viedeň
2015 Here and now, Műcsarnok, Budapest
2017 MAPS Save as, Ludwig Museum, Budapest
Vizuálne médiá:
1992 Book-objects – St. Stephen Museum, Székesfehérvár – autorská kniha, objekt-inštalácia
1995 Slovenská národná galéria – Antimalevič 1975 – obrazová inštalácia,olejomaľby 10 pieces
2008 The Collection in Focus – Ludwig Museum, Budapešť, videoobjekt, inkorporané DVD video
2011 Stála expozícia – Galéria C. Majerníka, Bratislava, obrazoobjekt, Head XXII
2016 Postpingpong -Východoslovenská galéria, Košice, obrazová inštalácia
Najvýznamnejšie ohlasy na umelecké výstupy a ocenenia: