Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 15.11.2018 18:00 |
| Koniec | 31.3.2019 18:00 |
| Miesto | Východoslovenská galéria |
| Adresa | Hlavná 27, Košice, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Východoslovenská galéria |
Výstava Radovana Čerevku, významného sochára a umelca strednej generácie, prináša divákovi diela mnohoznačných významov. Ako autor stratégie postprodukcie predstavuje sochársko-objektové diela používajúce prefabrikované modelárske časti. Súvislosti, ktoré týmito nástrojmi divákovi podsúva, prinášajú informáciami mnohoznačne zaťažené posolstvo. Priestorová, veľkorysá vizuálnosť diel hrá na strunu milovníkom vojenskej histórie a zbraní. Láka ich s nadsádzkou do inštalácie pripomínajúcej múzeum, rekonštruujúce vedecko-fantastickým prístupom (a aj nadšene) historické pravdy. Kontextu preskúmavania kvázi muzeálneho predmetu napomáha samotný výstavný priestor galérie, ktorý osciluje medzi katakombami a betónovým krytom. Ústredným námetom týchto diel je vojna, vojenský konflikt, informačná vojna, situácia vojny po vojne. Spoločným menovateľom je simulákrum, informácia, jej šírenie, overiteľnosť, jej interpretácia, mnohovýznamovosť, falošnosť a hranie sa na pravdu (fake news), truizmy, privlastňovanie si pravdy v historickom a kritickom revidovaní.
Jednotlivé diela koncentrujú rôzne formálne spektrá: od priestorovej koláže cez sekundárne použitie modelárskych komponentov až po návrat k sochárskemu modelovaniu z umelého kameňa. Koncentruje princípy rekonštrukcie pravdy, ktoré spejú k mocenskému postaveniu. Preto má výstava aj názov Moc v múzeu.
Výstavu v zadnej časti dopĺňa ako protiklad inštalácia Martina Piačeka s názvom „It is like a small version of paradise“, povedala (2018). V nej sa Piaček zaoberá témou prírody, najmä záhrady ako sociálneho spoločenstva, pričom naznačuje, že necháva prehovoriť ženský hlas.