IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 15.11.2018 18:00 |
| Koniec | 31.3.2019 18:00 |
| Miesto | Východoslovenská galéria |
| Adresa | Hlavná 27, Košice, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Východoslovenská galéria |
Výstava Radovana Čerevku, významného sochára a umelca strednej generácie, prináša divákovi diela mnohoznačných významov. Ako autor stratégie postprodukcie predstavuje sochársko-objektové diela používajúce prefabrikované modelárske časti. Súvislosti, ktoré týmito nástrojmi divákovi podsúva, prinášajú informáciami mnohoznačne zaťažené posolstvo. Priestorová, veľkorysá vizuálnosť diel hrá na strunu milovníkom vojenskej histórie a zbraní. Láka ich s nadsádzkou do inštalácie pripomínajúcej múzeum, rekonštruujúce vedecko-fantastickým prístupom (a aj nadšene) historické pravdy. Kontextu preskúmavania kvázi muzeálneho predmetu napomáha samotný výstavný priestor galérie, ktorý osciluje medzi katakombami a betónovým krytom. Ústredným námetom týchto diel je vojna, vojenský konflikt, informačná vojna, situácia vojny po vojne. Spoločným menovateľom je simulákrum, informácia, jej šírenie, overiteľnosť, jej interpretácia, mnohovýznamovosť, falošnosť a hranie sa na pravdu (fake news), truizmy, privlastňovanie si pravdy v historickom a kritickom revidovaní.
Jednotlivé diela koncentrujú rôzne formálne spektrá: od priestorovej koláže cez sekundárne použitie modelárskych komponentov až po návrat k sochárskemu modelovaniu z umelého kameňa. Koncentruje princípy rekonštrukcie pravdy, ktoré spejú k mocenskému postaveniu. Preto má výstava aj názov Moc v múzeu.
Výstavu v zadnej časti dopĺňa ako protiklad inštalácia Martina Piačeka s názvom „It is like a small version of paradise“, povedala (2018). V nej sa Piaček zaoberá témou prírody, najmä záhrady ako sociálneho spoločenstva, pričom naznačuje, že necháva prehovoriť ženský hlas.