IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 30.10.2018 17:00 |
| Koniec | 19.12.2018 18:00 |
| Miesto | Stredoeurópsky dom fotografie |
| Adresa | Prepoštská 4, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Stredoeurópsky dom fotografie +421 2/5441 8214 soltysova@sedf.sk |
Beštiár (alebo Sedem nových smrteľných hriechov) je projekt umelca Rubena Ochou redefinujúci ikonických sedem smrteľných hriechov katolíckej cirkvi a prispôsobujúci ich modernej dobe vysokého morálneho úpadku. Každý z hriechov je v sérii reprezentovaný alegorickou snímkou vytvorenou z jedinej fotografickej expozície, vyvolanej a vytlačenej na kameň. Na každom obraze je tiež prítomné zviera – či už známe alebo exotické –, čo profánne akty povyšuje na moderný mýtus.
Beštiár ako žáner má svoje korene v klasicistických a stredovekých súhrnných spisoch o zvieratách. Od žaltárov stredovekého Francúzska a Anglicka po zápisníky Leonarda Da Vinciho a maľby Henriho de Toulouse-Lautreca sú zvieratá dlhodobo znakmi morálnych ponaučení. Literárne beštiáre Jorgeho Luis Borgesa a Julia Cortázara z Latinskej Ameriky preniesli starý žáner svojím opisom imaginárnych zvierat do 20. storočia. Pokračujúc v tejto tradícii Beštiár (alebo Sedem nových smrteľných hriechov) od Rubena Ochou pozdvihuje žáner na nové stupne morálnej a politickej kritiky 21. storočia.
Redefinícia siedmych smrteľných hriechov si vyžaduje istý stupeň trúfalosti: a je nádej, že táto trúfalosť patrí do Ochoovho zoznamu nerestí, kamkoľvek sa divák rozhodne ju zaradiť.
Výroba každej zo snímok tejto série je výsledkom vyše pätnástich hodín vyvolávania filmu. Sedem snímok Beštiáru začalo svoj život vo forme jednoduchých fotografických expozícií nedotknutých Photoshopom, ktoré boli neskôr vyvolané a vytlačené priamo na jantárovo tónovanú vápencovú dosku bohatú na fosílie získanú z Yucatánu v Mexiku. Technika využívaná pri vyvolávaní snímok je jedinečná a založená na umelcovej modifikácii niekoľkých fotografických receptov z 19. storočia, ktoré zahŕňajú mesiace príprav, chemických analýz a testov. Výsledkom je fotografia merajúca 92 x 152 cm a vážiaca viac než 48 kg – monumentalita Beštiáru (Siedmych nových smrteľných hriechov) je hmatateľná a úplne zámerná: fyzická robustnosť dopĺňa veľkosť morálnych otázok pokladaných touto fotografickou sériou.