Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 17.4.2017 17:00 |
| Koniec | 28.5.2017 19:00 |
| Miesto | Galéria 19 |
| Adresa | Lazaretská 19, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria 19 +421 903 256 675 galeria@galeria19.sk |
Okrem povestnej posadnutosti svojou osobou a tvorbou je tiež (ako niekdajší matematický talent) zaťažený na čísla. Pred časom to bolo číslo 19 – 19. novembra 1970 sa konal 1. otvorený ateliér s 19 účastníkmi, o 19 rokov neskôr, 19. novembra 1989 stretnutie v Umeleckej besede, ktoré akcelerovalo Nežnú revolúciu (pripomeňme, že obe tieto udalosti inicioval). Výstavu v Galérii 19 tentokrát otvára pod znamením čísla 17 – 17. apríla 2017, nielen na Veľkonočný pondelok, ale aj na deň svojich 71. narodenín a menín, v čase narcisov… Kto pozná Narcisa Rudolfa, vie, že si neviesvoj život predstaviť bez mobilného telefónu. A ten stál pri zrode tej časti jeho súčasnej tvorby, ktorá by sa s istou dávkou licencie dala nazvať „telefonickou“. Na jej začiatku boli kresby (neskôr pribudli maľby a tlače), ktoré vznikali podvedome a nezámerne popri iných činnostiach: napr. počas telefonovania, merania tlaku, na zasadnutiach rozličných komisií… Na nájdenú a nepotrebnú makulatúru si zapisoval a zakresľoval rôzne, preňho dôležité poznámky a informácie, čísla telefónov, emaily, termíny, úlohy, nameraný krvný tlak, návštevy u lekárov, komentáre k udalostiam, ale v neposlednom rade aj výtvarné nápady alebo plány svojich výstav. Vyznačujú sa veľkou mierou spontánnosti, akčnosti, ale aj náhody. Postupne sa Narcisovi zapáčili, priam ho nadchli – a už s cieleným výtvarným zámerom ich začal dotvárať, zapĺňať, prerábať, „dizajnovať“. Dostali charakteristický znakový repertoár (všadeprítomné kríže, hviezdy, šípky,mreže, pyramídy, podpisy mena a priezviska) i výraz (voľne evokujúci poetiku ruských revolučných avantgárd), pričom si zachovali svoju autenticitu. Vzniklo tak neobyčajne živé, pulzujúce a dýchajúce autobiografické obrazové „pletivo“, konceptuálne „graffiti“ na pokračovanienabité silnou energiou. A tak stránku za stránkou môžeme – takmer voyeursky – lúštiť Narcisov diár, nazrieť do zápiskov podávajúcich osobnú správu o živote jedného umelca a muža, ktoré niekedy nevdojak prezradia aj to, čo malo ostať skryté… Kto pozná Narcisa Rudolfa, však vie, že mu nie je ľahostajný stav vecí verejných, ktoré komentuje so zápalom sebe vlastným. A tak sa tento pomyselný zápisník stáva niečím viac: predovšetkým jasnou správou o našom svete, razantnouvýpoveďou o jeho globálnych smerovaniach a často nemilosrdnoudiagnózou jeho súčasného stavu. Podľa gréckej mytológie bol Narcis krásny mladík, ktorý sa zaľúbil sám do seba, a tak dlho sa kochal svojím odrazom na vodnej hladine, až sa utopil… Aj Narcis Rudolf sarád kochá svojou tvorbou – čo plne dokazuje touto výstavou – ostáva dúfať, že sa neutopí ako jeho bájny predchodca, predsa len, už má nejaké životné skúsenosti, odstup i nadhľad, a hlavne, vie plávať…
Katarína Bajcurová, apríl 2017