IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 17.4.2017 17:00 |
| Koniec | 28.5.2017 19:00 |
| Miesto | Galéria 19 |
| Adresa | Lazaretská 19, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria 19 +421 903 256 675 galeria@galeria19.sk |
Okrem povestnej posadnutosti svojou osobou a tvorbou je tiež (ako niekdajší matematický talent) zaťažený na čísla. Pred časom to bolo číslo 19 – 19. novembra 1970 sa konal 1. otvorený ateliér s 19 účastníkmi, o 19 rokov neskôr, 19. novembra 1989 stretnutie v Umeleckej besede, ktoré akcelerovalo Nežnú revolúciu (pripomeňme, že obe tieto udalosti inicioval). Výstavu v Galérii 19 tentokrát otvára pod znamením čísla 17 – 17. apríla 2017, nielen na Veľkonočný pondelok, ale aj na deň svojich 71. narodenín a menín, v čase narcisov… Kto pozná Narcisa Rudolfa, vie, že si neviesvoj život predstaviť bez mobilného telefónu. A ten stál pri zrode tej časti jeho súčasnej tvorby, ktorá by sa s istou dávkou licencie dala nazvať „telefonickou“. Na jej začiatku boli kresby (neskôr pribudli maľby a tlače), ktoré vznikali podvedome a nezámerne popri iných činnostiach: napr. počas telefonovania, merania tlaku, na zasadnutiach rozličných komisií… Na nájdenú a nepotrebnú makulatúru si zapisoval a zakresľoval rôzne, preňho dôležité poznámky a informácie, čísla telefónov, emaily, termíny, úlohy, nameraný krvný tlak, návštevy u lekárov, komentáre k udalostiam, ale v neposlednom rade aj výtvarné nápady alebo plány svojich výstav. Vyznačujú sa veľkou mierou spontánnosti, akčnosti, ale aj náhody. Postupne sa Narcisovi zapáčili, priam ho nadchli – a už s cieleným výtvarným zámerom ich začal dotvárať, zapĺňať, prerábať, „dizajnovať“. Dostali charakteristický znakový repertoár (všadeprítomné kríže, hviezdy, šípky,mreže, pyramídy, podpisy mena a priezviska) i výraz (voľne evokujúci poetiku ruských revolučných avantgárd), pričom si zachovali svoju autenticitu. Vzniklo tak neobyčajne živé, pulzujúce a dýchajúce autobiografické obrazové „pletivo“, konceptuálne „graffiti“ na pokračovanienabité silnou energiou. A tak stránku za stránkou môžeme – takmer voyeursky – lúštiť Narcisov diár, nazrieť do zápiskov podávajúcich osobnú správu o živote jedného umelca a muža, ktoré niekedy nevdojak prezradia aj to, čo malo ostať skryté… Kto pozná Narcisa Rudolfa, však vie, že mu nie je ľahostajný stav vecí verejných, ktoré komentuje so zápalom sebe vlastným. A tak sa tento pomyselný zápisník stáva niečím viac: predovšetkým jasnou správou o našom svete, razantnouvýpoveďou o jeho globálnych smerovaniach a často nemilosrdnoudiagnózou jeho súčasného stavu. Podľa gréckej mytológie bol Narcis krásny mladík, ktorý sa zaľúbil sám do seba, a tak dlho sa kochal svojím odrazom na vodnej hladine, až sa utopil… Aj Narcis Rudolf sarád kochá svojou tvorbou – čo plne dokazuje touto výstavou – ostáva dúfať, že sa neutopí ako jeho bájny predchodca, predsa len, už má nejaké životné skúsenosti, odstup i nadhľad, a hlavne, vie plávať…
Katarína Bajcurová, apríl 2017