Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
8. jún 2018
0
82

SOODY SHARIFI: MAXIATÚRY / MOSLIMSKÉ TÍNEDŽERKY

Výstava americkej fotografky iránskeho pôvodu Soody Alipur Sharifi je realizovaná v spolupráci s Domom fotografie, o.z., ktorý jej tvorbu predstavil aj v minulosti: prezentované diela sú súčasťou putovnej výstavy, uvedenej v r. 2004 a 2005 v Poprade a v Liptovskom Mikuláši. Výstavná čiara nadväzovala na úspešný debut fotografky v rámci medzinárodného fotografického festivalu FotoFest v Houstone v r. 2002.
Začiatok5.4.2018
18:00
Koniec1.7.2018
18:00
MiestoGaléria umelcov Spiša
AdresaZimná 46,
Spišská Nová Ves,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktGaléria umelcov Spiša

Vybrané fotografické cykly reflektujú autorkin nosný záujem o súčasnosť  a minulosť iránskeho života a kultúrnej histórie a to formou inscenovaného dokumentu (cyklus Moslimskí tínedžeri), ako aj výtvarnou manipuláciou tradičných miniatúrnych perzských malieb (cyklus Maxiatúry).“

Cyklus Moslimskí tínedžeri  je založený na viacvrstvovej, takmer "karnevalovej", dôsledne inscenovanej prezentácii modernej doby v konzervatívnom, na tradíciách upnutom svete. Ako uvádza autorka: "Snažím sa zdôrazniť fiktívne pozadie každej scény tak, aby sa fotografie napriek manipulácii stávali realistickými. Vyberám a tvorím rôzne scenáre, v ktorých zdôrazňujem napätie medzi verejným a súkromným: popieram médiami bežne prezentované islamské stereotypy a zneisťujem moslimské ponímanie toho, čo má byť správne.  Používam fiktívne a dokumentárne stratégie tak, aby fotografie balansovali medzi realitou a fikciou."

Názov cyklu Maxiatúry korešponduje s "maximalizáciou" drobných perzských miniatúr a ich sofistikovanou manipuláciou vo veľkých formátoch: autorka do vybraných dejov vkladá rýdzo súčasné elementy ako televízory, satelity, autá, ľudí a pod. Vniká do súkromných priestorov "pevností", ktoré sú otvorené iba pre rodinné klany: vytvára fiktívne prepojenie vizuálne silných príbehov z minulosti s počítačovo upravenými dejmi zo súčasného sveta. Aktéri sa stávajú nehmotnými nesmrteľníkmi vo fotografickej "kresbe", kde ostávajú plošní a veční – nevrhajú žiadne tiene a perfektne zapadajú do vybraných prostredí vybraných miniatúr. Uvádza: "Do historicky zidealizovaných scén vkladám moderné postavy, pričom nenarúšam ich harmóniu. Moje fotografické intervencie minimálne narúšajú tradíciu puntičkárskej historickej maľby, pričom vkladané nové príbehy prechádzajú do humoru a irónie. Gestá, či vzťah mojich aktérov k iným, historickým postavám, narážajú na existujúce napätie medzi tradičnou islamskou spoločnosťou a importovaným rozširovaním hodnôt západného sveta."

O FOTOGRAFKE

Soody Sharifi (* 1955, Irán) je fotografkou, pochádzajúcou z Iránu, ktorá žije a pracuje v texaskom meste Houston v USA. Za svoju doterajšiu tvorbu získala mnoho tvorivých grantov v USA a zúčastnila sa individuálnych a kolektívnych výstav v USA, Rakúsku, Fínsku, Nórsku, Rusku, Spojených arabských emirátoch, Rakúsku, Číne a na Slovensku. Autorkine diela sú zastúpené v mnohých súkromných a verejných zbierkach po celom svete, napr. Museum of Fine Arts v Houstone (USA), Farjam Collection v Dubaji (Spojené arabské emiráty). V Európe je autorka zastúpená švajčiarskou galériou Kashya Hildebrand v Zűrichu. 

Mapa podujatia

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím