Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 5.4.2018 18:00 |
| Koniec | 1.7.2018 18:00 |
| Miesto | Galéria umelcov Spiša |
| Adresa | Zimná 46, Spišská Nová Ves, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria umelcov Spiša |
Vybrané fotografické cykly reflektujú autorkin nosný záujem o súčasnosť a minulosť iránskeho života a kultúrnej histórie a to formou inscenovaného dokumentu (cyklus Moslimskí tínedžeri), ako aj výtvarnou manipuláciou tradičných miniatúrnych perzských malieb (cyklus Maxiatúry).“
Cyklus Moslimskí tínedžeri je založený na viacvrstvovej, takmer "karnevalovej", dôsledne inscenovanej prezentácii modernej doby v konzervatívnom, na tradíciách upnutom svete. Ako uvádza autorka: "Snažím sa zdôrazniť fiktívne pozadie každej scény tak, aby sa fotografie napriek manipulácii stávali realistickými. Vyberám a tvorím rôzne scenáre, v ktorých zdôrazňujem napätie medzi verejným a súkromným: popieram médiami bežne prezentované islamské stereotypy a zneisťujem moslimské ponímanie toho, čo má byť správne. Používam fiktívne a dokumentárne stratégie tak, aby fotografie balansovali medzi realitou a fikciou."
Názov cyklu Maxiatúry korešponduje s "maximalizáciou" drobných perzských miniatúr a ich sofistikovanou manipuláciou vo veľkých formátoch: autorka do vybraných dejov vkladá rýdzo súčasné elementy ako televízory, satelity, autá, ľudí a pod. Vniká do súkromných priestorov "pevností", ktoré sú otvorené iba pre rodinné klany: vytvára fiktívne prepojenie vizuálne silných príbehov z minulosti s počítačovo upravenými dejmi zo súčasného sveta. Aktéri sa stávajú nehmotnými nesmrteľníkmi vo fotografickej "kresbe", kde ostávajú plošní a veční – nevrhajú žiadne tiene a perfektne zapadajú do vybraných prostredí vybraných miniatúr. Uvádza: "Do historicky zidealizovaných scén vkladám moderné postavy, pričom nenarúšam ich harmóniu. Moje fotografické intervencie minimálne narúšajú tradíciu puntičkárskej historickej maľby, pričom vkladané nové príbehy prechádzajú do humoru a irónie. Gestá, či vzťah mojich aktérov k iným, historickým postavám, narážajú na existujúce napätie medzi tradičnou islamskou spoločnosťou a importovaným rozširovaním hodnôt západného sveta."
O FOTOGRAFKE
Soody Sharifi (* 1955, Irán) je fotografkou, pochádzajúcou z Iránu, ktorá žije a pracuje v texaskom meste Houston v USA. Za svoju doterajšiu tvorbu získala mnoho tvorivých grantov v USA a zúčastnila sa individuálnych a kolektívnych výstav v USA, Rakúsku, Fínsku, Nórsku, Rusku, Spojených arabských emirátoch, Rakúsku, Číne a na Slovensku. Autorkine diela sú zastúpené v mnohých súkromných a verejných zbierkach po celom svete, napr. Museum of Fine Arts v Houstone (USA), Farjam Collection v Dubaji (Spojené arabské emiráty). V Európe je autorka zastúpená švajčiarskou galériou Kashya Hildebrand v Zűrichu.