Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 24.1.2019 17:00 |
| Koniec | 31.3.2019 18:00 |
| Miesto | GMB - Mirbachov palác |
| Adresa | Františkánske nám. 11, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | GMB - Mirbachov palác +421 2/5443 1556 pr@gmb.sk |
Kurátor výstavy: József Sárkány kunsthistorik (JPM)
Výstava v Bratislave sa uskutočňuje pri príležitosti stého výročia úmrtia dvoch pozoruhodných osobností výtvarného umenia na prelome XIX. a XX. storočia.
László Mednyánszky a Tivadar Csontváry Kosztka sa narodili – s odstupom jedného roka – v Hornom Uhorsku, v „kráľovstve“ Karpát a Tatier. Kým László Mednyánszky študoval na Akadémii výtvarných umení v Mníchove už ako osemnásťročný, Csontváry začal na rovnakej škole študovať takmer ako štyridsaťročný. Mednyánszky po sebe zanechal mnohotisícové výtvarné dielo, kým v Csontváryho prípade je nám známa menej ako stovka jeho malieb – je pravda, že bol výtvarne aktívny iba jedno desaťročie.
Obaja maliari sú si blízki tvorivou filozofiou. Obaja verili vo vznešenosť prírody a vo všadeprítomnú vôľu duchovného/božského stvoriteľa. Kým Mednyánszky ju sprítomňoval v podobe bukolických, tajuplných lesov a mystických odtieňov, Csontváry volil intenzívne, žiarivé farby „slnečnej cesty“, pričom vychádzal zo štyroch elementárnych živlov a z kľúčových historických dejísk (Jeruzalem, Babylon, Atény, Taormina). Podobnosť ich životného osudu potvrdzuje aj skutočnosť, že obaja žili na periférii spoločnosti a ich nepochopené, geniálne umenie sa dočkalo uznania až po ich smrti.
Šestnásť obrazov z Mednyánszkeho a Csontváryho tvorby pochádza z vyše štrnásťtisícovej zbierky výtvarného umenia Múzea Janusa Pannoniusa v Pécsi. Výstava aj napriek menšiemu počtu diel prináša nezabudnuteľný zážitok a vzdáva hold dvom velikánom výtvarného umenia – priamo v ich rodnej krajine.