Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 16.2.2018 17:00 |
| Koniec | 15.4.2018 16:00 |
| Miesto | Slovenské banské múzeum-Galéria Jozefa Kollára |
| Adresa | Námestie Sv. Trojice 8, Banská Štiavnica, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Slovenské banské múzeum-Galéria Jozefa Kollára |
Slovenské banské múzeum-Galéria Jozefa Kollára, Námestie Sv. Trojice 8 Banská Štiavnica
Vernisáž: 16.2.2018 – 17.00 hod
Kurátor: Diana Klepoch Majdáková
Výstava potrvá do: 15.4.2018
utorok – sobota: 8.00 – 16.00
Dejiny ľudskej civilizácie sú zaznamenávané prostredníctvom veľkých a významných udalostí, činov, stavieb či artefaktov. Tomu podlieha i spôsob, akým pristupujeme k ich uchovávaniu pre ďalšie generácie. Muzeálna prax často stojí na archivovaní a vystavovaní rôznych rekordov a kuriozít. Tomáš Klepoch však vystavuje banality. Zámerne odstupuje od videného a stavia sa do roly nezávislého pozorovateľa – observera.
Ústrednou postavou Klepochovho projektu “Observer” je absolútny cudzinec – návštevník z vesmíru, ktorý našu planétu a jej obyvateľov skúma lakonicky a bez nadšenia. Vyberie si okrajovú tému ľudských prejavov v prostredí mimo veľkých centier – na dedine či v prírode. Nezaujímajú ho maľované kostolíky, ale svojpomocné prístrešky pre autá. Nezaznamenáva domy, ale ich zadné a skryté dvory. Nekochá sa scenériou hôr, mapuje ľudské odpadky visiace na stromoch či zarastené trávou. Svoj vedecký výskum plánuje svojim mimozemským vedeckým súkmeňovcom predstaviť ako súbor artefaktov a zaznamenaných situácií, ktoré náš druh možno (a možno nie) odlišujú od mnohých iných podobných druhov v známom vesmíre. Na základe tohto príbehu Klepoch volí formu výberu a pozorovania lokalít – robí tak zdiaľky, cez kruhový hľadáčik ďalekohľadu, sám ako nepozorovaný a nepozvaný hosť.
Tomáš Klepoch /*1981, Bratislava/ je absolventom VŠVU Bratislava. Študoval v ateliéri Roberta Jančoviča, Ivana Csudaia a Pavla Chomu. Vo svojej tvorbe sa ťažiskovo venuje grafike, ilustrácii a grafickému dizajnu. Vystavuje doma aj v zahraničí svoje autorské projekty, zúčastňuje sa aj skupinových výstav.