IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 6.12.2018 18:00 |
| Koniec | 24.1.2018 18:00 |
| Miesto | TOTO! |
| Adresa | Moskovská 29, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | TOTO! - Miloš Kopták 00421 (0)907 706 081 koptakmilos@gmail.com |
Peter Augustovič, Petr Bařinka, Jozef Cesnak, Marián Čunderlík, Emil Drličiak, Jozef Gertli Danglár, Martin Kellenberger, Jana Kiselová-Siteková, Peter Kľúčik, Miloš Kopták, Ján Lebiš, Matúš Maťátko, Anastázia Miertušová, Peter Ondreička, Marián Oravec, Katarína Slaninková a ďalší autori v zbierke bibliofílií Petra Uličného
Prežil to každý. Svoj príbeh o láske, o vášni, o bolesti, o násilí, o smútku. Každý inak. Od nehy po násilie.
Tých príbehov pre dospelých je v knihách veľa. Každý slovenský ilustrátor má v portfóliu nejaké tie obrázky muža a ženy v intímnych chvíľach. Register je široký: od nesmelých, v náznakoch, po odvážne, kde je vidieť každý sval, od predátorských, smelých, po tie nudne voayerské. Vytvorené perom, ceruzou, štetcom, vyryté do dreva, do lina, leptané...
Skúsili sme z nich zložiť výstavu. A nechceli sme bulvár. Ani retrospektívu.
A tak výstava Ách V TOTO! je galéria na Moskovskej 29 v Bratislave graduje tak, ako gradujú vzťahy. Stojíte v miestnosti a vidíte ako napätie medzi ženou a mužom stúpa od nežných, poetických ilustrácií Jany Kiselovej-Sitekovej, cez nečakane robustné lino Jozefa Cesnaka, aj dlhé a tenké ťahy perom (akoby cez celé telo) Martina Kellenbergera. Ako si to šepkávané razí cestu cez tučnučké nahé postavičky Petra Kľúčika, ktoré si tú rozkoš na stránkach doslova dionýzovsky užívajú, či rovnako vtipné zobrazenie Dekameronu od Jána Lebiša, naratívne ilustrácie Mariána Oravca, aj vášnivý scribbling, ten rýchly, až neurotický ťah pera Petra Ondreičku, v opozite k tichej vášni poézie Mily Haugovej. Tak ako sa vzťahy skladajú z kúskov, také sú aj na stenách galérie koláže Mariána Čunderlíka, Anastázie Miertušovej a Petra Augustoviča. A tak, ako dotyk medzi mužom a ženou nie je vždy láskou a nie je vždy vznešený a čistý, ale ľahko sa preklopí do násilia, také sú aj hutné, surové ilustrácie bez zábran od Jozefa Gertliho Danglára k prvej knihe Petra Pišťaneka Rivers of Babylon, aj Kataríny Slaninkovej k jeho (Pišťanekovej) nevydanej knihe Obludárium. Osobitými časťami výstavy sú podhľady na intimitu v autorských knihách Miloša Koptáka, Emila Drličiaka, Matúša Maťátka a Petra Bařinku a rovnako tak erotické bibliofílie slovenských autorov predvojnového obdobia až štyridsiatych rokov zo zbierky Petra Uličného. Výstavu Ách si môžete pozrieť v TOTO! je galéria na Moskovskej ul. 29 v Bratislave od 6. 12. 2018 do 24. 1. 2019. Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Peter Augustovič (*1959) Najskôr študoval na Strednej umelecko priemyselnej škole v Bratislave u prof. Gabriela Štrbu, plynule prešiel na Vysokú školu výtvarných umení k prof. Albínovi Brunovskému. V r. 1993 sa na školu vrátil – ako pedagóg na Katedre grafiky a iných médii. Ilustrácii sa venuje okrajovo, popri voľnej tvorbe, v 80 rokoch v jeho tvorbe prevažovala ilustrácia pre mládež či pre dospelých.
Petr Bařinka (*1979) študoval na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Prahe v ateliéri sochárstva u prof. Kurta Gebauera, aj v ateliéri ilustrácie a grafiky, prof. Jiřího Šalamouna potom na Vysokej škole výtvarných umení u prof. Ivana Csudaia. Je nositeľom ceny NG 333 pre umelcov do 33 rokov, v r. 2015 získal cenu VIG Special Invitation, udelenú v rámci súťaže ESSL ART AWARD.
Jozef Cesnak (*1936) študoval VŠVU na oddelení voľnej grafiky a knižnej ilustrácie u prof. Vincenta Hložníka. Doposiaľ ilustroval viac ako 150 kníh pre deti a mládež, ale aj pre dospelých čitateľov, postupne sa stal špecialistom na povesti, báje a knihy s historickou tematikou. Doslova kultovou sa ale stala jeho séria ilustrácii ku knihám Roberta Arthura Alfred Hitchcock a traja pátrači. Je držiteľom Ceny Ľudovíta Fullu za ilustračnú tvorbu.
Marián Čunderlík (1926 - 1983) študoval na Pedagogickej fakulte Slovenskej univerzity v Bratislave v ateliéri Jána Mudrocha, potom na Vysokej škole výtvarných umení u Ľudovíta Fullu. Bol umelcom avantgardy – v rokoch 1961 – 65 spoluorganizoval výstavy skupiny Bratislavské konfrontácie, neskôr Klubu konkretistov. Napriek tomu, že ťažisko jeho tvorby leží v maľbe, priekopnícky – kolážou – ilustroval desiatky kníh, najmä pre dospelých.
Emil Drličiak (*1973) študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave, odbor grafický dizajn u profesora Ľubomíra Longauera. V rokoch 1999 – 2001 pedagogicky viedol ateliér grafického dizajnu III na VŠVU v Bratislave. Jeho diela prekračujú hranice grafického dizajnu smerom k voľnému umeniu. Do povedomia sa dostali najmä jeho ilustrácie a dizajn k divadelným predstaveniam. Je autorom vizuálnej podoby mnohých kníh a katalógov, napr. Macbeth.