IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 18.2.2020 18:00 |
| Koniec | 26.4.2020 23:59 |
| Miesto | Čepan Gallery |
| Adresa | Štefániková 3, Trnava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Soňa Jakubove |
Výstava sa zameriava na obdobie 30. - 40. rokov 20. storočia, ktoré sa vyznačovalo pokrokovou, modernou typografiou. Predstaví práce typografov, ktorí sú verejnosti takmer úplne neznámymi.
Na výstave nájdete reprodukcie knižných obalov, dobových časopisov s dôrazom na časopis Slovenský typograf a autorov spätých s Trnavou – Juraja Stanka a Michala Štetinu.
Okrem ich tvorby sú predstavené aj práce reklamnej agentúry Redopa, ktorá je považovaná za predchodkyňu prvej reklamnej kancelárie na Slovensku. Jej vedúcim grafikom bol Zdeněk Rossmann, ktorý svojou tvorbou – či už praktickou, alebo teoretickou – ovplyvnil celý rad umelcov. Redopa zamestnávala talentovaných typografov, spolupracovali s ňou žiaci i absolventi bratislavskej ŠUR (1928 – 1939), jednej z najdôležitejších škôl architektúry, dizajnu a umenia 20. storočia v Európe.
Okrem Redopy a ŠUR boli dôležitou platformou rozširovania myšlienok a zároveň novej estetiky dobové časopisy. Modernou typografiou sa okrem iných vyznačoval práve Slovenský typograf, ktorého redaktorom bol Juraj Stanko či katolícke časopisy Rozvoj a Svoradov, ktoré upravoval Vladimír Bahna.