Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 27.9.2018 15:30 |
| Koniec | 28.10.2018 18:00 |
| Miesto | GMB - Pálffyho palác |
| Adresa | Panská 19, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | GMB - Pálffyho palác +421 2/5443 3627 gmb@gmb.sk |
Kurátori výstavy: Daniela Čarná, Vladislav Malast
Projektom Umenie zblízka vychádza Galéria mesta Bratislavy už siedmykrát zo svojich brán. Diela umenia 20. a 21. storočia zo svojich zbierok prináša k žiakom základných škôl, osemročných gymnázií a základných umeleckých škôl vo veku od 10 do 15 rokov. Prispieva tým k poznaniu súčasného umenia, a tým aj k lepšiemu porozumeniu našej dobe, svetu, v ktorom žijeme, a sebe samým.
Žiakov aj pedagógov program pozýva na dobrodružstvo komunikácie s výtvarným dielom, na jeho interpretáciu. Interpretácia je kľúčovým slovom programu. Ide tu najmä o dva spôsoby interpretácie: cez slovný komentár, diskusiu o diele a praktickú interpretáciu, teda tvorbu samostatnej výtvarnej práce priamo či nepriamo inšpirovanej výtvarným dielom.
Nie pre každú školu na Slovensku je možné galériu v Bratislave alebo vo svojom okolí navštíviť a spoznať originály umeleckých diel. Preto prostredníctvom každého ročníka projektu vychádzame z brán galérie do škôl na celom Slovensku, aby sme formou reprodukcií sprostredkovali jedinečné hodnoty slovenského výtvarného umenia z našich zbierok. Špecifikom programu Umenie zblízka je aj to, že sa neviaže ku konkrétnej expozícii ale tiež ku dielam z depozitov, ktoré momentálne nie sú v galérii vystavené.
Využitím reprodukcií diel pedagógovia v rámci vyučovania podnecovali tvorivé uvažovanie a činnosť žiakov vo veku, v ktorom sa intenzívne formujú ich názory a postoje. Vytvorili diela – interpretácie, ktoré bolo možné následne zaslať do Galérie mesta Bratislavy, kde z nich odborná porota urobila výber pre súčasnú výstavu.
Celoslovenský projekt Galérie mesta Bratislavy Umenie zblízka vstúpil teda do aktuálneho siedmeho ročníka. Vďaka za túto životaschopnosť patrí predovšetkým kreatívnym pedagógom a ich žiakom, z ktorých mnohí sa zapojili do všetkých ročníkov projektu. Výtvarnou, multimediálnou, dramatickou či literárnou formou počas siedmich ročníkov v školách po celom Slovensku už interpretovali diela štyridsiatich deviatich umelcov. V aktuálnom ročníku to sú diela Jána Želibského, Janka Alexyho, Andreja Barčíka, Petra Bartoša, Petra Kalmusa, Martina Sedláka a Ivany Slávikovej. Aktívne sa do neho zapojilo 77 škôl s približne 1 400 zaslanými prácami, z ktorých je na výstave v Galérii mesta Bratislavy – v susedstve originálov diel, na ktoré mladí ľudia reagovali – vystavený výber 37 prác.