Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

V obraze: Robert Švarc, Zvrhlé umenie

Už piata prednáška z oblúbeného cyklu prednášok “V obraze”, ktorý Vás prevedie všetkými potrebnými informáciami sveta súčasného umenia.
Kalendárium
Red 420.11.2018
3070+0
Začiatok21.11.2018
18:00
Koniec21.11.2018
20:00
MiestoDOT. Contemporary Art Gallery
AdresaLazaretská 13,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaPodujatie
KontaktDOT. Contemporary Art Gallery
0948 663 007
info@dotgallery.sk

Zorientujte sa v najdôležitejších faktoch o dejinách umenia. Spoznajte aktuálnu problematiku súčasného umelca a trhu. Nechajte sa vtiahnuť hlbšie do tohto zdanlivo neuchopiteľného sveta.

Robert Švarc, „Entartete Kunst“. Zvrhlé umenie
21. novemra o 18:00
(autor fotografie: Terezie Foldynová)
Podujatie je realizované s finančnou podporou Fondu na podporu umenia.
Vstup voľný

Prednáška o najrozsiahlejšej, najdrastickejšej a najsystematickejšej ideologickej cenzúre umenia v dejinách. Avantgardné umenie v nacistickom Nemecku bolo nielen cenzurované, ale súčasne ničené aj predávané na aukciách vo Švajčiarsku. Akými ideologickými a komunikačnými technikami boli stigmatizované „zvrhlé“ umenie, „zvrhlá“ hudba, „zvrhlý“ film a prečo sa vlastne avantgarda dostala do konfliktu s nacistickou propagandou? Situácia bola často komplikovanejšia, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Napríklad odporcami jazzu boli nielen nacisti, ale aj ranní predstavitelia Kritickej teórie Frankfurtskej školy, predovšetkým Adorno. Na expresionizmus, ktorý stigmatizoval svojou „metaforou“ sám vodca ako „exces na farbe a faktúre“, útočili tiež ortodoxní marxisti z dadaistického tábora a označili ho za „buržoázne umenie“. Ako vyzeralo na druhej strane umenie árijské – umenie vhodné pre vnímanie „čistých“ Germánov? Vieme vôbec, že v historickom kontexte prvou umeleckou skupinou, ktorá sa so svojím manifestom programovo postavila za umelcov v Nemecku, bola egyptská surrealistická skupina Art et Liberté? Káhira, kde Marinetti so svojím „futuristicko-militantným“ žargónom narazil na odpor egyptských umelcov, bola totiž v tej dobe útočiskom pre mnohých emigrantov, ktorých chŕlila fašistická Európa. Aké boli osudy európskych emigrantov – umelcov, vedcov, intelektuálov –, ktorí museli opustiť Európu? Čo znamenajú tieto pojmy – migranti, emigranti, exilanti – ako s nimi dnes zaobchádzame a ako ich vnímali vtedajší avantgardní umelci? Ako to vyzerá s pojmom „Entartete Kunst“ v Nemecku dnes?

Robo Švarc (1983, Bratislava)
Maliar, grafik, performer a teoretik. Absolvent Kunstakademie Düsseldorf (Andreas Schulze Klasse). Od roku 2009 spolupracuje s maďarsko-nemeckým umelcom Arpadom Dobribanom, ktorý vo svojom koncepte „Umenie varenia – kultúra jedenia“ rozpracováva skúsenosti rakúskeho filmára, teoretika a gastronóma Petra Kubelku. Od roku 2014 spolupracuje Švarc tiež s nemeckým akcionistom Johanessom Stüttgenom. Aktuálne pracuje na teoretickej štúdii o koncepcii sociálnej plastiky Josepha Beuysa. Žije a pracuje v Liptovskom Mikuláši, Düsseldorfe, Bratislave a Galante.

Mapa podujatia

Vložené
20. november 2018
0
307
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím