IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 21.11.2018 18:00 |
| Koniec | 21.11.2018 20:00 |
| Miesto | DOT. Contemporary Art Gallery |
| Adresa | Lazaretská 13, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | DOT. Contemporary Art Gallery 0948 663 007 info@dotgallery.sk |
Zorientujte sa v najdôležitejších faktoch o dejinách umenia. Spoznajte aktuálnu problematiku súčasného umelca a trhu. Nechajte sa vtiahnuť hlbšie do tohto zdanlivo neuchopiteľného sveta.
Robert Švarc, „Entartete Kunst“. Zvrhlé umenie
21. novemra o 18:00
(autor fotografie: Terezie Foldynová)
Podujatie je realizované s finančnou podporou Fondu na podporu umenia.
Vstup voľný
Prednáška o najrozsiahlejšej, najdrastickejšej a najsystematickejšej ideologickej cenzúre umenia v dejinách. Avantgardné umenie v nacistickom Nemecku bolo nielen cenzurované, ale súčasne ničené aj predávané na aukciách vo Švajčiarsku. Akými ideologickými a komunikačnými technikami boli stigmatizované „zvrhlé“ umenie, „zvrhlá“ hudba, „zvrhlý“ film a prečo sa vlastne avantgarda dostala do konfliktu s nacistickou propagandou? Situácia bola často komplikovanejšia, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Napríklad odporcami jazzu boli nielen nacisti, ale aj ranní predstavitelia Kritickej teórie Frankfurtskej školy, predovšetkým Adorno. Na expresionizmus, ktorý stigmatizoval svojou „metaforou“ sám vodca ako „exces na farbe a faktúre“, útočili tiež ortodoxní marxisti z dadaistického tábora a označili ho za „buržoázne umenie“. Ako vyzeralo na druhej strane umenie árijské – umenie vhodné pre vnímanie „čistých“ Germánov? Vieme vôbec, že v historickom kontexte prvou umeleckou skupinou, ktorá sa so svojím manifestom programovo postavila za umelcov v Nemecku, bola egyptská surrealistická skupina Art et Liberté? Káhira, kde Marinetti so svojím „futuristicko-militantným“ žargónom narazil na odpor egyptských umelcov, bola totiž v tej dobe útočiskom pre mnohých emigrantov, ktorých chŕlila fašistická Európa. Aké boli osudy európskych emigrantov – umelcov, vedcov, intelektuálov –, ktorí museli opustiť Európu? Čo znamenajú tieto pojmy – migranti, emigranti, exilanti – ako s nimi dnes zaobchádzame a ako ich vnímali vtedajší avantgardní umelci? Ako to vyzerá s pojmom „Entartete Kunst“ v Nemecku dnes?
Robo Švarc (1983, Bratislava)
Maliar, grafik, performer a teoretik. Absolvent Kunstakademie Düsseldorf (Andreas Schulze Klasse). Od roku 2009 spolupracuje s maďarsko-nemeckým umelcom Arpadom Dobribanom, ktorý vo svojom koncepte „Umenie varenia – kultúra jedenia“ rozpracováva skúsenosti rakúskeho filmára, teoretika a gastronóma Petra Kubelku. Od roku 2014 spolupracuje Švarc tiež s nemeckým akcionistom Johanessom Stüttgenom. Aktuálne pracuje na teoretickej štúdii o koncepcii sociálnej plastiky Josepha Beuysa. Žije a pracuje v Liptovskom Mikuláši, Düsseldorfe, Bratislave a Galante.