IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 10.9.2020 18:00 |
| Koniec | 26.11.2020 19:00 |
| Miesto | TOTO! |
| Adresa | Moskovská 29, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Miloš Kopták 00421 (0)907 706 081 koptakmilos@gmail.com |
Viera Kraicová bola jednou z najtalentovanejších ilustrátoriek 60. až 80. rokov, aj keď sa môže na prvý pohľad zdať, že knižky tvorila len tak pomimo, úchytkom popri svojej maliarskej tvorbe. Premieňala sa v čase, na stránkach kníh ponúkala (vtedy) súčasné, moderné umenie – jednoducho učila čitateľov vnímať ho. V jej rukách ilustrácie neboli dekoráciou, nie popisom, ale akousi dvojičkou textu, s rovnako silným výtlakom. Bolo úplne jedno, či ilustrovala pre deti alebo pre dospelých, nikdy nezľavila z náročnosti na čitateľa – nútila ho premýšľať, vracať sa pohľadom k stránkam, rozumieť zjednodušeniam.
V svojej analýze o tvorbe Viery Kraicovej píše kurátorka výstavy Katarína Bajcurová: „Vieru Kraicovú poznáme ako maliarku „s hviezdou v oku“. Maľba bola totiž pre ňu nástrojom jasnozrivosti, odhaľujúcim neraz udivujúce a netušené horizonty tvarov a farieb, výbuchy jej maliarskej a kresbovej energie.“ A pokračuje: „Aj keď rešpektovala zákonitosti ilustrácie určenej deťom a bol jej blízky ich pocitový svet (deti a ich hry vtedy často tvorili fabulačný rámec jej obrazov), jej ilustrácia bola svojím chápaním výtvarne autonómna. Buď ju stavala na sile farebného výrazu, alebo naopak volila údernú čierno-bielu škálu doplnkovo dotváranú farebným akcentom. Lapidárne zjednodušenou tvarovou skratkou, dramatickou silou trochu primitivizujúcej, až detsky a zdanlivo neisto plynúcej, lyricky cítenej čiary, tým všetkým podnecovali a kultivovali čitateľovu predstavivosť Kraicovou ilustrované knižky.“