Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 10.9.2020 18:00 |
| Koniec | 26.11.2020 19:00 |
| Miesto | TOTO! |
| Adresa | Moskovská 29, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Miloš Kopták 00421 (0)907 706 081 koptakmilos@gmail.com |
Viera Kraicová bola jednou z najtalentovanejších ilustrátoriek 60. až 80. rokov, aj keď sa môže na prvý pohľad zdať, že knižky tvorila len tak pomimo, úchytkom popri svojej maliarskej tvorbe. Premieňala sa v čase, na stránkach kníh ponúkala (vtedy) súčasné, moderné umenie – jednoducho učila čitateľov vnímať ho. V jej rukách ilustrácie neboli dekoráciou, nie popisom, ale akousi dvojičkou textu, s rovnako silným výtlakom. Bolo úplne jedno, či ilustrovala pre deti alebo pre dospelých, nikdy nezľavila z náročnosti na čitateľa – nútila ho premýšľať, vracať sa pohľadom k stránkam, rozumieť zjednodušeniam.
V svojej analýze o tvorbe Viery Kraicovej píše kurátorka výstavy Katarína Bajcurová: „Vieru Kraicovú poznáme ako maliarku „s hviezdou v oku“. Maľba bola totiž pre ňu nástrojom jasnozrivosti, odhaľujúcim neraz udivujúce a netušené horizonty tvarov a farieb, výbuchy jej maliarskej a kresbovej energie.“ A pokračuje: „Aj keď rešpektovala zákonitosti ilustrácie určenej deťom a bol jej blízky ich pocitový svet (deti a ich hry vtedy často tvorili fabulačný rámec jej obrazov), jej ilustrácia bola svojím chápaním výtvarne autonómna. Buď ju stavala na sile farebného výrazu, alebo naopak volila údernú čierno-bielu škálu doplnkovo dotváranú farebným akcentom. Lapidárne zjednodušenou tvarovou skratkou, dramatickou silou trochu primitivizujúcej, až detsky a zdanlivo neisto plynúcej, lyricky cítenej čiary, tým všetkým podnecovali a kultivovali čitateľovu predstavivosť Kraicovou ilustrované knižky.“