Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
18. november 2016
0
99

Víkend s fotografiou: Retroštýl

Predposledný mesiac v roku bude aj v Banskej Bystrici v znamení fotografie. Pripravené sú tri výstavy a niekoľko stretnutí s autormi.
Začiatok8.11.2016
10:00
Koniec16.12.2016
18:00
MiestoMúzeum SNP
AdresaKapitulská 23,
Banska Bystrica,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktMúzeum SNP

Výstavu Alana Hyžu s názvom Mamoria a výstavu od Dušana Slivku – Krajiny si záujemcovia môžu prísť pozrieť denne okrem pondelka v čase od 9.00 do 16.00 hod. Tretiu výstavu Jozefa Boroňa o nestarnúcej technike návštevníci nájdu v Komornej sále SOS Banská Bystrica denne okrem víkendu a sviatku taktiež denne, avšak v čase od 8.30 do 15.30 hod. Sobota 19. novembra bude vo výstavnej sieni Múzea SNP patriť od 10-tej hodiny stretnutiam s autormi, ktorí návštevníkov radi prevedú svojimi výstavami a zodpovedajú aj ich zvedavé otázky. Alan Hyža sa nikdy nevzdal svojho klasického fotoaparátu. Fotil na film, aj keď všetci svoje aparáty predali do bazárov. Aj vtedy, keď fotoreportérov už v redakciách nepotrebovali. Vždy našiel cestu, ako byť fotografom. Nikdy svoju „Leicu“ nevymenil, nikdy neodložil. Silou svojej tvorby bol vždy nad vecou.

Preto má svoje miesto aj v tohtoročnej dramaturgii Víkendu s fotografiou. Cyklus Memoria v Banskej Bystrici štartuje svoju púť za divákom. Ďalším z „neúplatných“ je Dušan Slivka. Viac ako päťdesiat rokov sa venuje fotografii krajiny. Krajiny, ktorá nie je prvoplánová, neohuruje farbami a nesvieti ešte aj na miestach, kde je tieň. Jeho minimalistický koncept je štýlom japonského drevorytu, ktorý ovplyvnil aj francúzskych impresionistov. Slivkove fotografie vychádzajú z dôverného poznania lokality, ale ich prevedenie je tak subjektívne, že divák nemá dojem konkrétneho miesta. V tom je Slivkova sila. Jeho výtvarný jazyk je strohý, ale maximálne účinný. Je zaužívaným pravidlom dať príležitosť aj tomu, koho si fotografia ešte len hľadá. Nie je ešte v povedomí, ale svoju cestu si už našiel a urobil z nej cieľ. Jozef Boroň, očarený škálou vytvorenej sivej z negatívu na kontaktnom pozitíve, už nechce viac sedieť za počítačom a vyrábať svoje fotografie. Chce stretnúť Sudka, bez toho, aby vyvolával duchov alebo kopíroval majstrov. Zaobstaral si veľkoformátovú kameru a skúša, kam až môže zájsť.

Mapa podujatia

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím