Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Výstava španielskeho umelca Xesco Mercé predstavuje introspektívny prieskum pamäte, jej zložitej podstaty a spôsobu, akým si utvárame svoj vnútorný svet. Pamäť, ako Mercé naznačuje, nie je jednoduchý záznam života, ale selektívny proces, ktorý formuje našu identitu a túžby. Spomienky nie sú statické obrazy uchované v archíve pamäti, ale flexibilné, opakovane sa kreujúce príbehy. V tomto procese pamäť tvoria nielen autentické spomienky, ale aj ich subjektívne výklady, fantázie a imaginácie, rekonštruované podľa aktuálneho kontextu emócií a potrieb.
Umelec využíva formát starých diapozitívov – symbol, ktorý evokuje nostalgiu, spomienky a zároveň zdanlivú autenticitu zachytených momentov. Diapozitívy sú tu viac než len materiálny nosič obrazu; stávajú sa metaforou spomienok, ktoré sú fragmentárne, zaostrené na minulosť, no zároveň zahalené v neurčitosti. Mercé kombinuje čiernobiele fotografie, kresby a fragmenty predchádzajúcich diel, vytvárajúc mozaiku 1 000 snímok, ktoré mimovoľne vyobrazujú črty života, ktorý mohol existovať. Tento projekt sa tak stáva hrou medzi skutočnosťou a fantáziou, medzi tým, čo je reálne prežité, a čo iba predstavené, pomyselné. Spomienky sa transformujú do nového naratívu, ktorý sa rozprestiera od osobnej skúsenosti ku kolektívnej predstave, vytvárajúc tak denník možných životov a vzťahov.
XESCO MERCÉ (*1965) je interdisciplinárnym umelcom, ktorý sa vyjadruje v diferentných médiách, od maľby, cez objekt, fotografiu a video až po performanciu. Typické je preňho využívanie irónie a hravé prepájanie prvkov na rozhraní reality a fikcie. Podľa umeleckého kritika Luciena Verneuila sa jeho tvorba vyvíjala „na polceste medzi poéziou, iróniou, kritikou (a sebakritikou) umenia, metodickým experimentovaním, schizofréniou a sociálnym prevratom“. V r. 1988 úspešne ukončil štúdium výtvarného umenia na Universitat de Barcelona. V r. 1997 bol zakladajúcim členom umeleckého kolektívu La Xina A.R.T. Je redaktorom a riaditeľom umeleckého časopisu La Conxinxina, členom siete európskych priestorov súčasnej tvorby Kanîbal'hopox a spolu s Luísom Casadom tvorí performatívne duo DeLuXe. Vystavoval v mnohých krajinách sveta - doteraz uskutočnil vyše štyridsať samostatných a sto kolektívnych výstav.