Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 25.1.2017 14:00 |
| Koniec | 2.2.2017 17:00 |
| Miesto | Novohradské múzeum a galéria v Lučenci |
| Adresa | Kubínyiho námestie 3, Lučenec, Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Novohradské múzeum a galéria v Lučenci nmlc@stonline.sk |
Je to jediné podujatie na Slovensku, ktoré sa zameriava na súčasnú akvarelovú tvorbu domácich a zahraničných umelcov. Toto podujatie nadväzuje na tradície akvarelovej tvorby autorov, ktorí žili a tvorili na území Novohradu. Jej cieľom je oboznámiť verejnosť s aktuálnymi tendenciami a výsledkami v tejto výtvarnej technike a zároveň podnetne pôsobiť na vzbudenie záujmu o akvarelovú maľbu u súčasných autorov.
Pri monotematických súťažiach, ktoré sú zamerané na výlučné použitie jednej výtvarnej techniky, nastáva vždy problém, kam až posunúť jej hranice. Ako obstáť v priestore inovačných technológií, digitálnych médií, stále mladších adeptov, aby ich akvarel neodradil, ale naopak, inšpiroval k inováciám? A čo ešte akceptovať, ak má technika ostať akvarelová? Zdá sa, že len samotná voda nestačí.
Tohtoročné Trienále akvarelu si udržalo tradíciu čistej techniky priesvitnej maľby s rýdzo iluzívnym vzťahom medzi farbou a svetlom, ktorých možnosti sú v šírke použitia takmer nevyčerpateľné. Inovácie sú v hľadaní aktuálnej témy, no predovšetkým v prístupe k jej zobrazeniu. Dnešný akvarel zvládne výraz aj na väčšej ploche, je živý a spontánny. Tieto východiská definujú akvarel ako techniku s obrovským potenciálom pre nové objavy a kreatívne experimenty. Akvarel, ako prostriedok výtvarného umenia v súčasnosti sa opäť uchádza o svoje patričné miesto medzi aktuálnymi výtvarnými technikami.
Do XII. ročníka sa zapojilo 64 autorov s 182 prácami z ôsmych krajín - Slovenska, Maďarska, Česka, Srbska, Švédska, Nemecka, Holandska a Izraelu. Medzinárodná odborná porota na výstavu vybrala 83 diel od 54 autorov a 5 autorom udelila cenu. Vybrané a ocenené práce sú prezentované na výstave v priestoroch Novohradského múzea a galérie.
Tešíme sa na Vašu návštevu.