IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Radek Váňa: Marketing a PR v architektuře
Kým Vitruvius sa nazdával, že k výbave úspešného architekta*ky patrí aj ovládať základy odborov astronómia a hudba, dnes platí, že treba vedieť aspoň niečo o marketingu a PR. Praktická príručka v stredne veľkom formáte na 160 stranách s množstvom ilustrácií sľubuje v pútavej grafickej forme návody pre architektov a architektky ale aj iné kreatívne profesie o tom, ako správne manažovať svoju komunikáciu a odlíšiť sa od konkurencie. Prvá publikácia svojho druhu v českom (a slovenskom) prostredí prehľadne sumarizuje spôsoby marketingovej prezentácie a komunikácie v oblasti architektúry a interiérového dizajnu.
Sympatické je, že robí konečne zaslúžené PR aj ženám – architektkám, úvod ku knihe Radka Váňu napísala svetoznáma architektka Eva Jiřičná. V modelových príkladoch vystupuje aj architektka Eva, nosí cool tenisky. Radek Váňa popri nahliadnutí do vlastnej kuchyne vysvetlí pojmy ako marketingová stratégia, pipeline, SEO, Anchor Text, Lead generation, Wireframe a nezabúda ani na využitie umelej inteligencie. Na viacerých miestach som sa aj dobre zabavila, napríklad pri kategorizácii webov na “obskúrne”. Verím, že kolektív Idealabu si musí svoju prácu poriadne užívať.
Váňa vychádza z faktu, že takáto ucelená a špecifická publikácia na trhu doteraz absentovala a zdá sa, že konal veľmi rozumne – prvá tlač bola rýchlo rozobraná. Predpokladám, že za tým bude tiež šikovné PR a roky premýšľania a poznávania svojej cieľovky. Keď ste v problematike doma, môžete si konfrontovať svoje východiská a prax s inými odborníkmi a odborníčkami, keď vám marketing a PR doteraz bol cudzí, môžete získať vhodnú motiváciu, know-how a krásnu akvizíciu na knižnú poličku.
Kniha je doplnená množstvom praktických tipov, príkladov z praxe a množstvom webových odkazov, kde čitatelia nájdu ďalší obsah. Pre konzervatívnejších nechýba stručný zoznam ďalšej odporúčanej literatúry. Knihu graficky spracovala Jana Vahalíková, držiteľka Ceny Arna Sáňku, niekoľkých ocenení v súťaži Najkrajšie české knihy a Red Dot Design Award 2010. Originálnymi ilustráciami prispel Patrik Antczak, jeden z najtalentovanejších českých ilustrátorov najmladšej generácie. V agentúre Idealab, ktorá knihu vydáva, nepodcenili žiadny aspekt tvorby publikácie, zážitok z nej si môžete rozšíriť aj keď si “pořídíte” ilustrácie ako samostatné plagáty. Určite sa oplatí!
Autor: Radek Váňa
Úvodní slovo: Eva Jiřičná
Ilustrace: Patrik Antczak
Grafické zpracování: Jana Vahalíková
Vydavatel: Idealab, s.r.o. v edici ARCHIZOOM
Kniha vyšla pod záštitou České komory architektů
Rozsah: 164 stran
SAUNA: průvodce světem horkých interiérů
V najväčšej českej saune Sauny Vltava bola práve pokrstená nová kniha o tomto fascinujúcom fenoméne. Publikácia, ktorú editoval Radek Váňa z českého IDEALAB.CZ je venovaná nášmu saunovaniu mapuje súčasné české a slovenské saunovanie z mnohých hľadísk: od dizajnu sauny, výberu vhodného dreva, fyziologických účinkov na ľudský organizmus až po vplyv aromaterapie pri saunovaní. Kniha predstavuje formou obrazového katalógu výber štyridsať krásnych a zaujímavých sáun z Českej a Slovenskej republiky. Výber je doplnený sedemnástimi rozhovormi, v ktorých sa autori pýtali skúsených architektov, dizajnérov, aromaterapeutov a lekárov na to, ako saunovanie a používanie sauny mení prežívanie života.
Závisí od vášho osobného nastavenia, ktoré kapitoly sa rozhodnete preštudovať hlbšie a ktoré naopak preskočiť. Oceňujeme široký záber respondentov a respondentiek rozhovorov, v centre publikácie však ostávajú samotné sauny a ich dizajn. Zájdeme aj na exkurziu do histórie, prejdeme sa po slávnejších i menej známych počinoch. Hot je taktiež grafické a materiálové spracovanie knihy!
Vydavatel: Idealab v edici ARCHIZOOM
Editoři: Radek Váňa, Kamila Zemanová
Texty: Radek Váňa, Jiří Kouba (historie česko-slovenského saunování)
Obálka a grafická úprava: Jana Vahalíková
Sazba: Renata Štípková
Tisk: HRG spol. s r.o., Litomyšl Vydání první, 320 stran, cena 890 Kč
ISBN 978-80-908740-5-3
www.knihasauna.cz