IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Minuloročná víťazka Emília Rigová odlieta 1. marca 2019 do New Yorku na dvojmesačný rezidenčný pobyt. Ocenenie v tejto forme vníma ako osobnú výzvu, práve Cena Oskára Čepana (COČ) ju predstavila na domácej umeleckej scéne. Organizátori sa k minuloročnej súťaži vrátia aj reprezentačným obrazovo-textovým katalógom, ktorý za účasti finalistov a autorov uvedú koncom marca. Zároveň pripomínajú, že termín uzávierky prihlásenia sa do COČ 2019 sa blíži, čas je do nedele 31. marca 2019.
„Moje ambície sa skôr týkajú vecí, ktoré nesúvisia s umeleckým svetom. Rezidenciu v NY vnímam ako svoju osobnú výzvu – lekciu spojenú s prekonaním rôznych mantinelov, ktoré v sebe mám a na ktoré určite v NY narazím; a tak trochu dúfam, že ich rozdrvím na prach. Čo sa týka vecí súvisiacich s mojou umeleckou tvorbou, určite sa budem snažiť odprezentovať najlepšie, ako budem vedieť. Moja téma identity a politiky tela je aj v Amerike stále aktuálna, tak som sama zvedavá, na aké vonkajšie podnety budem reagovať a ktoré budem následne rozvíjať vo svojom umeleckom programe,“ povedala pred odletom o svojich ambíciách Emília Rigová. Na otázku, v čom ju víťazstvo v súťaži posunulo ďalej, je podľa nej ešte priskoro odpovedať. „Čo však dokážem s určitosťou potvrdiť, je, že je to práve COČ, ktorá ma predstavila domácej slovenskej umeleckej scéne. Veľa ľudí spoznalo mňa a moju tvorbu až vďaka mojej účasti vo finále tejto ceny, z čoho mám samozrejme obrovskú radosť. A čo mi dala súkromne, to je pre mňa asi najcennejšie – moji rodičia prelomili svoje bariéry a prvý krát sa zúčastnili mojej výstavy,“ dodala Emília Rigová.
K minuloročnej cene sa jej organizátori vracajú aj prostredníctvom reprezentatívneho katalógu. Má byť obzretím sa za 23. ročníkom projektu, ktorý už od roku 1996 oceňuje slovenských vizuálnych umelcov.
„Dvojjazyčný katalóg Ceny Oskára Čepana 2018 prináša pohľad na tvorbu štyroch minuloročných finalistov ocenenia - Lucie Mičíkovej, Adama Novotu, Emílie Rigovej a Borisa Sirku - optikou troch teoretikov a kurátorov: Viktora Čecha, Lucie Gregorovej Stach a Petra Tajkova. Profilové texty o finalistoch a laureátke dopĺňa rozhovor Lucie Gavulovej s Luciou Gregorovou Stach o kurátorovaní cien a oceneniach pre umelcov ako takých a vyjadrenie odbornej poroty k výberu ako finalistov, tak víťazky. Textovú časť dopĺňa bohatý vizuálny materiál, dokumentujúcu nie len tvorbu jednotlivých autorov, ale aj priebeh minuloročnej Ceny a výstavu finalistov v bratislavskom OD Dunaj,“ predstavila edičný počin riaditeľka Nadácie - Centrum súčasného umenia Lucia Gavulová.