Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

T.R.A.M. open call/train cover project

Pri príležitosti znovuobnovenia pravidelného vlakového spojenia medzi Bratislavou a Viedňou Rakúske veľvyslanectvo a Rakúske kultúrne fórum Bratislava vyhlásilo súťaž na ideový návrh potlače vozňov.
Súťaže
Red 420.11.2017
4800+0
Vyhlásenie20.11.2017
10:00
Odovzdanie návrhov10.12.2017
23:59
VyhlasovateľRakúske veľvyslanectvo a Rakúske kultúrne fórum Bratislava
AdresaNa Riviére 2,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaSúťaž
KontaktDano Dida
+421908 645 998
dano.dida@gmail.com

O projekte T.R.A.M.

Rok 2018 je rokom významných historických výročí, kľúčových pre celý stredoeurópsky región. V roku 1918 zaniklo Rakúsko - Uhorsko a boli založené nové štáty - Rakúsko a Československo. V rokou 1993 vznikla Slovenská republika a v Bratislave Rakúske veľvyslanectvo. Poslaním projektu T.R.A.M. je pri príležistosti týchto výročí iniciovať permanentné kultúrne spojenie medzi Viedňou a Bratislavou projektom inšpirovaným legendárnou Viedenskou električkou. Projekt sa bude odohrávať vo vlaku, historickej električke a partnerských organizáciách. Je určený pre domáce aj medzinárodné publikumy, ľudí denne dochádzajúcich za prácou (tzv. “pendlerov”), Viedenčanov, Bratislavčanov, turistov, deti aj seniorov. Bude prezentovať site-specific a context-sensitive intervencie z oblasti vizuálneho umenia, dizajnu, architektúry, divadla, hudby, literatúry a zameria sa na témy: utópia, hranice, históriá a budúcnosť cestovania, migrácia a ďalšie.

Viedeň a Bratislava. Dve (zatiaľ ešte nie) dvojičky, hlavné mestá, spojené od roku 1914 legendárnou električkou. Viedenská električka, ako ju volali v Bratislave, alebo Pressburger Bahn, ako ju volali vo Viedni, je neobyčajným príkladom kozmopolitnej Európy. Idea prepojenia Viedne a Bratislavy bola postupne viackrát prerušovaná, až definitívne zanikla so zaťahovaním železnej opony. Popri ekonomickom význame, hrala električka aj kultúrnu rolu. Viedenčania cestovali na kávu a do opery do Bratislavy, Bratislavčania do Viedne. Električka ako model výmeny bola progresívnym konceptom mobility a mohla by byť východiskovým bodom kultúrnej spolupráce susediacich hlavných miest vzdialených od seba iba 60 kilometrov

Train cover project

V roku 2018 budeme mať od ÖBB k dispozícii vlak pravidelne premávajúci medzi Viedňou a Bratislavou. Jeho interiér budeme využívať ako kultúrny priestor. Aktuálne hľadáme autora/autorku návrhu na pretvorenie exteriéru vlaku formou potlače. Ak máte záujem navrhnúť dizajn vlaku, pošlite nám digitálne ideový zámer a obrazovú prílohu - vizualizáciu vo forme skice, montáže a pod. (vo formáte .pdf, alebo .jpg). Návrh by mal korešpondovať s celkovou ideou projektu T.R.A.M. Z vybraných návrhov medzinárodná odborná komisia vyberie víťazný návrh a osloví autora / autorku / autorský tým na dopracovanie podkladov pre samotnú realizáciu. Realizácia projektu bude v réžii ÖBB.

Našim zámerom je využiť vonkajšiu plochu vlakovej súpravy ako priestor pre vizuálne 
umenie + dizajn a zároveň jasne odlíšiť tento kultúrny spoj od ostatných vlakov. Zároveň by sme chceli nastupujúcich cestujúcich pripraviť na umelecký zážitok, ktorý sa bude skrývať vo vnútri vlaku. Súprava zložená z piatich vozňov a lokomotívy, bude premávať medzi Viedenskou Hauptbahnhof a Bratislavskou Hlavnou stanicou. Túto trasu prejde celkovo 11 x denne, pričom prechádza rôznymi mestami a obcami v Rakúsku a na Slovensku, má tak potenciál osloviť nie len stovky cestujúcich ale aj obyvateľov týchto lokalít.

Zadanie

Očakávame ideový návrh vo forme skice (jpg. pdf.) Podklady je možné stiahnuť na tejto stránke. Následne porota vyberie 3 najlepšie návrhy, ktorých autori budú finančne ohodnotení sumou 300 eur (1.miesto), 200 eur (2.miesto) a 100 eur (3.miesto). V ďalšej fáze budú autori víťazného návrhu oslovení, na dopracovanie finálnej verzie. Práca na tejto časti projektu bude tiež honorovaná po dohode s organizátormi projektu.

Technické parametre:

  • 4 vozne klasické
  • 1 vozeň riadiaci
  • aplikácia samolepiacej fólie
  • je nutné zachovať plnú priehľadnosť okien a identifikačných znakov vlakovej súpravy trasa : Bratislava (Hlavná stanica) - Viedeň (Hauptbahhof)

Termín odovzdania návrhu:   10.12.2017 do 24.00

Realizácia:   Január 2018
Kontakt & ďalšie informácie
Iniciátorom projektu T.R.A.M. je Rakúske veľvyslanectvo a Rakúske kultúrne fórum Bratislava.

Kurátori: Genoveva Rueckert, Martin Sturm - OK Centrum Linz 
Juraj Čarný - Curatorial Studies Institute / Curatorial Incubator 
Manažér projektu: Juraj Čarný
Koordinátor projektu: Dano Dida
Curatorial Studies Institute / Curatorial Incubator 
Na Riviére 2, 841 04 Bratislava, Slovakia
dano.dida@gmail.com, +421908 645 998

Vložené
20. november 2017
0
480
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím