IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Vyhlásenie | 20.11.2017 10:00 |
| Odovzdanie návrhov | 10.12.2017 23:59 |
| Vyhlasovateľ | Rakúske veľvyslanectvo a Rakúske kultúrne fórum Bratislava |
| Adresa | Na Riviére 2, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Súťaž |
| Kontakt | Dano Dida +421908 645 998 dano.dida@gmail.com |
O projekte T.R.A.M.
Rok 2018 je rokom významných historických výročí, kľúčových pre celý stredoeurópsky región. V roku 1918 zaniklo Rakúsko - Uhorsko a boli založené nové štáty - Rakúsko a Československo. V rokou 1993 vznikla Slovenská republika a v Bratislave Rakúske veľvyslanectvo. Poslaním projektu T.R.A.M. je pri príležistosti týchto výročí iniciovať permanentné kultúrne spojenie medzi Viedňou a Bratislavou projektom inšpirovaným legendárnou Viedenskou električkou. Projekt sa bude odohrávať vo vlaku, historickej električke a partnerských organizáciách. Je určený pre domáce aj medzinárodné publikumy, ľudí denne dochádzajúcich za prácou (tzv. “pendlerov”), Viedenčanov, Bratislavčanov, turistov, deti aj seniorov. Bude prezentovať site-specific a context-sensitive intervencie z oblasti vizuálneho umenia, dizajnu, architektúry, divadla, hudby, literatúry a zameria sa na témy: utópia, hranice, históriá a budúcnosť cestovania, migrácia a ďalšie.
Viedeň a Bratislava. Dve (zatiaľ ešte nie) dvojičky, hlavné mestá, spojené od roku 1914 legendárnou električkou. Viedenská električka, ako ju volali v Bratislave, alebo Pressburger Bahn, ako ju volali vo Viedni, je neobyčajným príkladom kozmopolitnej Európy. Idea prepojenia Viedne a Bratislavy bola postupne viackrát prerušovaná, až definitívne zanikla so zaťahovaním železnej opony. Popri ekonomickom význame, hrala električka aj kultúrnu rolu. Viedenčania cestovali na kávu a do opery do Bratislavy, Bratislavčania do Viedne. Električka ako model výmeny bola progresívnym konceptom mobility a mohla by byť východiskovým bodom kultúrnej spolupráce susediacich hlavných miest vzdialených od seba iba 60 kilometrov
Train cover project
V roku 2018 budeme mať od ÖBB k dispozícii vlak pravidelne premávajúci medzi Viedňou a Bratislavou. Jeho interiér budeme využívať ako kultúrny priestor. Aktuálne hľadáme autora/autorku návrhu na pretvorenie exteriéru vlaku formou potlače. Ak máte záujem navrhnúť dizajn vlaku, pošlite nám digitálne ideový zámer a obrazovú prílohu - vizualizáciu vo forme skice, montáže a pod. (vo formáte .pdf, alebo .jpg). Návrh by mal korešpondovať s celkovou ideou projektu T.R.A.M. Z vybraných návrhov medzinárodná odborná komisia vyberie víťazný návrh a osloví autora / autorku / autorský tým na dopracovanie podkladov pre samotnú realizáciu. Realizácia projektu bude v réžii ÖBB.
Našim zámerom je využiť vonkajšiu plochu vlakovej súpravy ako priestor pre vizuálne
umenie + dizajn a zároveň jasne odlíšiť tento kultúrny spoj od ostatných vlakov. Zároveň by sme chceli nastupujúcich cestujúcich pripraviť na umelecký zážitok, ktorý sa bude skrývať vo vnútri vlaku. Súprava zložená z piatich vozňov a lokomotívy, bude premávať medzi Viedenskou Hauptbahnhof a Bratislavskou Hlavnou stanicou. Túto trasu prejde celkovo 11 x denne, pričom prechádza rôznymi mestami a obcami v Rakúsku a na Slovensku, má tak potenciál osloviť nie len stovky cestujúcich ale aj obyvateľov týchto lokalít.
Zadanie
Očakávame ideový návrh vo forme skice (jpg. pdf.) Podklady je možné stiahnuť na tejto stránke. Následne porota vyberie 3 najlepšie návrhy, ktorých autori budú finančne ohodnotení sumou 300 eur (1.miesto), 200 eur (2.miesto) a 100 eur (3.miesto). V ďalšej fáze budú autori víťazného návrhu oslovení, na dopracovanie finálnej verzie. Práca na tejto časti projektu bude tiež honorovaná po dohode s organizátormi projektu.
Technické parametre:
Termín odovzdania návrhu: 10.12.2017 do 24.00
Realizácia: Január 2018
Kontakt & ďalšie informácie
Iniciátorom projektu T.R.A.M. je Rakúske veľvyslanectvo a Rakúske kultúrne fórum Bratislava.
Kurátori: Genoveva Rueckert, Martin Sturm - OK Centrum Linz
Juraj Čarný - Curatorial Studies Institute / Curatorial Incubator
Manažér projektu: Juraj Čarný
Koordinátor projektu: Dano Dida
Curatorial Studies Institute / Curatorial Incubator
Na Riviére 2, 841 04 Bratislava, Slovakia
dano.dida@gmail.com, +421908 645 998