Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Pred dvoma rokmi tím výskumníkov z Tangible Media Lab pri Massachusettskom technologickom inštitúte (MIT) predstavil projekt inFORM, rozhranie na „dynamické zobrazenie tvaru", ktoré prostredníctvom sústavy kolíkov a akčných členov môže manipulovať s fyzickými útvarmi v reakcii na interakciu používateľa s ním. Zjednodušene povedané, je to akýsi 3D displej, ktorý môže poskytnúť údaje vo fyzickej podobe.
Teraz MIT ďalej rozvíja túto technológiu v rámci nového projektu Kinetic Blocks, kde rozhranie využíva kolíky na postavenie jednoduchej konštrukcie z blokov. Rovnako ako inFORM aj displej Kinetic Blocks čerpá zo zariadenia Microsoft Kinect priestorové informácie, ktoré mu umožňujú reagovať na objekty. Hoci už inFORM mohol manipulovať s predmetmi v reálnom čase, nový projekt je ešte rýchlejší a jemne vyladený na detekciu, otáčanie a stohovanie blokov a dokonca aj rozoberanie konštrukcií.
Displej sa dá naprogramovať tak, aby staval konštrukcie uložené v pamäti alebo manipuloval so špeciálnymi dynamickými modulmi, ktoré majú vnútornú štruktúru prispôsobenú na interakciu s vysúvacími kolíkmi.
Už inFORM a naň nadväzujúci Transform boli vzrušujúce projekty, pretože vychádzali z vízie tzv. Radical Atoms, nového materiálu, ktorý sa na povel ľubovoľne metamorfuje a v budúcnosti môže umožniť interakciu človeka s materiálom. Kinetic Blocks predstavuje prirodzený vývoj tejto idey s použitím fyzických dát na vytvorenie úplne novej veci v reálnom svete.