IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Zistil to Jonathan Petit z bezpečnostnej spoločnosti Security Innovation, ktorý bude výsledky svojich zistení prezentovať na bezpečnostnej konferencii Black Hat Europe v novembri. Viacero informácií poskytol IEEE Spectrum.
Samojazdiace automobily musia samozrejme autonómne zisťovať situáciu okolo seba a pred sebou. Používajú k tomu typicky najmä tri systémy, kamery pre snímanie 2D obrazu okolia vo viditeľnom spektre, radary pre zisťovanie prekážok v bezprostrednej blízkosti a najmä laserové systémy Lidar, LIght Detection And Ranging, vytvárajúce detailnú 3D scénu okolia vozidla a to aj na väčšie vzdialenosti.
Lidar funguje na princípe vysielania laseru v neviditeľnom spektre a analyzovania vrátaného laseru odrazeného od prekážok.
Petit zisťoval, či je možné takýto Lidar systém oklamať. Pre testovanie použil jeden konkrétny model IBEO Lux, podobne sú podľa neho na tom aj ostatné modely a ich výrobcovia proti podobným útokom svoje systémy zatiaľ nezabezpečujú.
Petit pomocou zostrojeného prístroja za 60 dolárov vysielajúceho laser dokázal tento systém oklamať, keď Lidar považoval laser z jeho prístroja za odrazený ním vysielaný laser. Konkrétne Petit dokázal vytvoriť vnem ľubovoľných falošných objektov vo vzdialenosti 20 až 350 metrov od Lidaru a to vrátane simulácie ich pohybu.
Dokáže tak vyvolať dojem osôb, áut alebo stien v ceste samojazdiaceho auta a to tak zrejme zastaví a nebude môcť pokračovať.
Zdroj: DSL.sk