IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Pre skutočné konkurovanie však bude tento program podporovaný automobilôkou General Motors potrebovať väčšie rozšírenie. Zatiaľ je totiž dostupná len v meste Ann Arbor v Michigane.
GM však samozrejme plánuje spustenie služby aj v iných mestách a to vraj už čoskoro. Ak sa pýtate, prečo by sa GM púšťalo do projektu ako je Maven, keď zisky z niečoho podobného sú pri ziskoch koncernu zanedbateľné? Odpoveďou môže byť v snahe vybudovať sieť autonómnych vozidiel, ktorú automobilka v budúcnosti plánuje.
Podľa GM v súčasnosti používa viac ako 5 miliónov ľudí na celom svete služby pre zdieľanie áut. Do tohto čísla sa rátajú aj služby ako Uber a podobne. V roku 2020 by toto číslo malo byť až na úrovni 25 miliónov. To už znie ako celkom zaujímavé odvetvie, ktoré by si automobilka nechcela nechať ujsť. Navyše ak sa do tohto odvetvia dostanú autonómne vozidlá, zmenia ho od základov.
Práve preto môže byť Maven, teda služba pre zdieľanie áut pre GM pomerne dobrou investíciou. GM v službe Maven v súčasnosti ponúka 21 modelov, samozrejme svojej výroby (Volt, Spark, Malibu, Tahoe). Jedná sa však iba o pilotné spustenie služby v jednom meste. Všetky autá pritom podporujú Android Auto a Apple CarPlay.
Zaujímavo pôsobia aj ceny. Registrácia do programu je zadarmo a ak budete mať požičané auto, budete platiť 6 USD za hodinu. Táto cena však už obsahuje pohonné hmoty a poistenie. Bude teda zaujímavé sledovať, či sa podobný spôsob prepravy dostane aj k nám. Vedeli by ste si predstaviť, že by ste auto nevlastnili a iba v prípade potreby by ste si ho požičali?