IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Tieto informácie sa získavajú pomocou sledovania polohy autobusov cez GPS jednotku napojenú na mobilnú dátovú sieť. Informácie o polohe sa potom posielajú na dispečing prepravcu. Mobilným dátovým spojením sa aktuálne informácie prenášajú aj na informačnú tabuľu.
Tabuľa poskytuje užitočné nové informácie pre cestujúcich už čakajúcich na zastávke. Ešte lepšie pre užívateľov s internetovým pripojením by samozrejme bolo sprístupňovanie týchto informácií takisto v reálnom čase aj cez internet.
Náklady na vybudovanie takejto tzv. inteligentnej zastávky dosahujú podľa informácií vedúceho odboru dopravy TSK Jaroslava Plevu cca 1700 eur. Generálny riaditeľ SAD Trenčín Jurajom Popluhárom dodal: „Táto tabula môže slúžiť nielen pre jeden druh dopravy ako sme teraz ako pilotný projekt vyskúšali. Je možné do nej zapojiť aj ďalšie druhy dopravy. Môže vzniknúť integrovaná zastávka, to znamená, že tu môže byť jedna zástavka kde bude kombinácia prímestskej dopravy, železnice poprípade aj s mestskou dopravou.“
Prezentovaná iniciatíva i výsledok sú chvályhodné. Dnes by to však malo byť úplne bežné. V rámci inteligentnej spoločnosti (mesta, infraštruktúry...), keď sú GPS moduly štandardnou výbavou bežných telefónov, by už nemal byť problém mať priebežne k dispozícii aktuálnu informáciu o každom verejnom dopravnom prostriedku a jeho aktuálnej polohe.
Zdroj: tst.sk