IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Tím zo Swiss Federal Institute of Technology predviedol, že pre takúto úlohu možno využiť drony. Záchytná konštrukcia na oboch stranách slúži na ukotvenie lana, z ktorého dokážu drony začať viazať povrazový most.
V laboratórnych podmienkach využili pre vývoj dvojicu lešení. Letku troch dronov sa im podarilo naprogramovať na spoločnú spoluprácu. Drony vedia ukotviť lano o záchytný bod, viesť laná určenou trasou a viazať uzly na potrebných miestach. Výsledkom je viac ako 7-metrový povrazový mostík. Drony sa riadia nielen presným algoritmom pohybu, ale berú do úvahy aj to, či ostatné stroje v letke už stihli spraviť úlohu ktorá predchádza ďalšej, alebo nie.
Takáto technológia môže pomôcť pri záchranných prácach alebo pri budovaní premostenia v nedostupných oblastiach. Hoci na drobné kvadrikoptéry nemožno naložiť ťažšie laná, technológiu možno preniesť na pracovné stroje väčšieho kalibru. Ťažšie možno vo videu spozorovať, že celá miestnosť je vybavená systémom na sledovanie pohybu, ktorý sníma polohu dronov vzhľadom na lešenie aj navzájom. Tieto údaje potom spracúva počítač, ktorý posiela príkazy lietajúcim kvadrokoptéram.Podľa výskumníkov má povrazový most poslúžiť ako demonštrácia toho, že lietajúce drony sú schopné samostatne zhotoviť nosnú konštrukciu.
Pozrite si video z procesu viazania lanového mostu
Zdroj a viac informácií nájdete na stránke ETH Zürich.