Hore
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Sto Slovensko, s.r.o.

Stavať zodpovedne

Pribylinská 2
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

KOMA Modular s.r.o.

Říčanská 1191
Vizovice

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o.

Prinášame Vám svetlo

Galvaniho 7 7/A
Bratislava

BMI SLOVENSKO

Šikmé a ploché strech

Mojmírovská 9
Ivanka pri Nitre

ISOVER EPS GREYWALL

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (výrobca)
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (distribútor)

VELUX INTEGRA

Elektrické panoramatické strešné okno s...

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (výrobca)
VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (distribútor)

CITY moduly

Designový mestský mobiliár v merítku drobnej...

KOMA Modular s.r.o. (výrobca)
KOMA Modular s.r.o. (distribútor)

2N® Indoor Compact

2N® Indoor Compact je vnútorná odpovedacia...

2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (výrobca)
2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (distribútor)

PANORAMA CELOPRESKLENÉ OKNO HX 300

OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...

Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)

Povrchové temperovanie betónového jadra

Princíp temperovania betónového jadra spočíva...

REHAU s.r.o. (výrobca)
REHAU s.r.o. (distribútor)

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
24. september 2015
0
226

Lanový most postavený dronmi. Dá sa po ňom chodiť.

Autonómne kvadrokoptéry boli naprogramované a úspešne odskúšané za účelom stavby lanového premostenia.
Lanový most postavený dronmi. Dá sa po ňom chodiť.

Tím zo Swiss Federal Institute of Technology predviedol, že pre takúto úlohu možno využiť drony. Záchytná konštrukcia na oboch stranách slúži na ukotvenie lana, z ktorého dokážu drony začať viazať povrazový most. 

foto: ETH Zurich

V laboratórnych podmienkach využili pre vývoj dvojicu lešení. Letku troch dronov sa im podarilo naprogramovať na spoločnú spoluprácu. Drony vedia ukotviť lano o záchytný bod, viesť laná určenou trasou a viazať uzly na potrebných miestach. Výsledkom je viac ako 7-metrový povrazový mostík. Drony sa riadia nielen presným algoritmom pohybu, ale berú do úvahy aj to, či ostatné stroje v letke už stihli spraviť úlohu ktorá predchádza ďalšej, alebo nie.

foto: ETH Zurich

Takáto technológia môže pomôcť pri záchranných prácach alebo pri budovaní premostenia v nedostupných oblastiach. Hoci na drobné kvadrikoptéry nemožno naložiť ťažšie laná, technológiu možno preniesť na pracovné stroje väčšieho kalibru. Ťaž­šie mož­no vo vi­deu spo­zo­ro­vať, že ce­lá mies­tnosť je vy­ba­ve­ná sys­té­mom na sle­do­va­nie po­hy­bu, kto­rý sní­ma po­lo­hu dro­nov vzhľa­dom na le­še­nie aj nav­zá­jom. Tie­to úda­je po­tom spra­cú­va po­čí­tač, kto­rý po­sie­la prí­ka­zy lie­ta­jú­cim kvad­ro­kop­té­ram.Pod­ľa vý­skum­ní­kov má pov­ra­zo­vý most pos­lú­žiť ako  de­monštrá­cia to­ho, že lie­ta­jú­ce dro­ny sú schop­né sa­mos­tat­ne zho­to­viť nos­nú konštruk­ciu. 

foto: ETH Zurich

Pozrite si video z procesu viazania lanového mostu

1202960
Youtube

Zdroj a viac informácií nájdete na stránke ETH Zürich.

Poloha na mape

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím