IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Dohodu podpísali japonská automobilka Nissan a jedna z najväčších energetických spoločností v Európe Enel Group.
Vďaka technológii nazvanej Vehicle to Grid (V2G) sa elektromobil premení na pojazdnú zásobáreň energie. Spojenie akumulačných kapacít energie automobilu a domácnosti nie je už nič nové. Poteší však každá reálna dohoda, ktorá sa dá uplatniť v praxi. Škoda, že u nás ešte nefungujú Grid siete, umožňujúce dodávanie prebytkov do regulérnej verejnej energetickej siete.
Pomocou špeciálnej obojsmernej nabíjačky, ktorú automobilka ukázala minulý týždeň v Paríži na 21. konferencii OSN o klimatických zmenách, možno tieto vozidlá dobíjať, ale aj využívať energiu z ich batérie pri chode domácnosti, a to napríklad v špičke, keď je tarifa za odber zo siete najvyššia. Prebytočnú energiu možno dokonca vrátiť do siete a získať tak peniaze do rodinného rozpočtu. Systém V2G poskytne prevádzkovateľom sietí väčšiu flexibilitu a lepšiu stabilitu.
„Domnievame sa, že integrácia s elektrickými vozidlami bude tvoriť základný kameň budúcnosti elektrického systému. Implementácia technológie Vehicle-to-Grid umožní majiteľom elektromobilov ukladať zelenú energiu a uvoľniť ju späť do siete," povedal Ernesto Ciorra, riaditeľ spoločnosti Enel zodpovedný za inovácie.
Pilotný projekt V2G sa začne v Dánsku a neskôr sa rozšíri aj do Nemecka a Holandska.
Zdroj: itnews.sk, forbes.com
telegraph.co.uk