Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Dohodu podpísali japonská automobilka Nissan a jedna z najväčších energetických spoločností v Európe Enel Group.
Vďaka technológii nazvanej Vehicle to Grid (V2G) sa elektromobil premení na pojazdnú zásobáreň energie. Spojenie akumulačných kapacít energie automobilu a domácnosti nie je už nič nové. Poteší však každá reálna dohoda, ktorá sa dá uplatniť v praxi. Škoda, že u nás ešte nefungujú Grid siete, umožňujúce dodávanie prebytkov do regulérnej verejnej energetickej siete.
Pomocou špeciálnej obojsmernej nabíjačky, ktorú automobilka ukázala minulý týždeň v Paríži na 21. konferencii OSN o klimatických zmenách, možno tieto vozidlá dobíjať, ale aj využívať energiu z ich batérie pri chode domácnosti, a to napríklad v špičke, keď je tarifa za odber zo siete najvyššia. Prebytočnú energiu možno dokonca vrátiť do siete a získať tak peniaze do rodinného rozpočtu. Systém V2G poskytne prevádzkovateľom sietí väčšiu flexibilitu a lepšiu stabilitu.
„Domnievame sa, že integrácia s elektrickými vozidlami bude tvoriť základný kameň budúcnosti elektrického systému. Implementácia technológie Vehicle-to-Grid umožní majiteľom elektromobilov ukladať zelenú energiu a uvoľniť ju späť do siete," povedal Ernesto Ciorra, riaditeľ spoločnosti Enel zodpovedný za inovácie.
Pilotný projekt V2G sa začne v Dánsku a neskôr sa rozšíri aj do Nemecka a Holandska.
Zdroj: itnews.sk, forbes.com
telegraph.co.uk