Hore
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Sto Slovensko, s.r.o.

Stavať zodpovedne

Pribylinská 2
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

KOMA Modular s.r.o.

Říčanská 1191
Vizovice

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o.

Prinášame Vám svetlo

Galvaniho 7 7/A
Bratislava

BMI SLOVENSKO

Šikmé a ploché strech

Mojmírovská 9
Ivanka pri Nitre

ISOVER EPS GREYWALL

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (výrobca)
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (distribútor)

VELUX INTEGRA

Elektrické panoramatické strešné okno s...

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (výrobca)
VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (distribútor)

CITY moduly

Designový mestský mobiliár v merítku drobnej...

KOMA Modular s.r.o. (výrobca)
KOMA Modular s.r.o. (distribútor)

2N® Indoor Compact

2N® Indoor Compact je vnútorná odpovedacia...

2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (výrobca)
2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (distribútor)

PANORAMA CELOPRESKLENÉ OKNO HX 300

OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...

Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)

Povrchové temperovanie betónového jadra

Princíp temperovania betónového jadra spočíva...

REHAU s.r.o. (výrobca)
REHAU s.r.o. (distribútor)

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
18. január 2016
0
226

Pohon automobilov pomocou vodíka uskladneného v kyseline mravčej - nádejná alternatíva

Vyzerá to veľmi lákavo a funguje v praxi na zmenšených modeloch.
Pohon automobilov pomocou vodíka uskladneného v kyseline mravčej - nádejná alternatíva

Študentský tím Team FAST z Technologickej univerzity v Eindhovene postavil zmenšený funkčný model automobilu, ktorý v pohonnej jednotke využíva kyselinu mravčiu. Nový princíp má podstatnú výhodu oproti existujúcim pohonom na báze vodíka alebo elektriny. Informáciu zverejnil portál univerzity.

Študenti vo svojej práci demonštrovali možnosti využitia nedávneho objavu. Konkrétne vynašli katalyzátor, umožňujúci vytvoriť kyselinu mravčiu z vodíka a kysličníka uhličitého a naopak. Samotný druh chemickej reakcie nie je žiadnou novinkou. Podstatná inovácia spočíva v jej dostatočnej rýchlosti na uvoľnenie vodíka pre pohon motora.

Chod vozidla teda zabezpečuje vodíkové palivo a kyselina mravčia slúži ako jeho veľmi efektívna zásobáreň. Osobné auto s plnou nádržou kyseliny mravčej by malo zvládnuť bez tankovania asi 500 kilometrov.

Podobnej hodnote sa v súčasnosti približujú autá s nádržami so stlačeným kvapalným vodíkom, ako je napríklad japonská Toyota Mirai s deklarovaným dojazdom 483 kilometrov. Aj dojazd niektorých elektromobilov by sa už pomaly mal dostať nad túto hranicu.

Kyselina mravčia nepotrebuje potenciálne nebezpečné vysokotlakové nádrže, a je teda ideálnym médiom na prepravu potrebného vodíka. Dá sa vyrábať pomocou zelenej energie, s použitím elektrického prúdu zo solárnych alebo veterných elektrární.

Výhodou nového konceptu je, že na distribúciu paliva sa môže využiť sieť existujúcich benzínových čerpadiel. Nie je potrebné stavať žiadne nové nabíjacie stanice a ani zariadenia pre plnenie vysokotlakových nádrží.

10849
Youtube

V celom procese uskladňovania a uvoľňovania vodíka vystupuje kysličník uhličitý, ktorý však slúži iba ako nosič paliva a sústavne sa recykluje. Výsledkom je napokon čistá energia z vodíka.

V budúcom roku plánuje študentský tím využiť kyselinu mravčiu pri pohone niektorého z komerčných vodíkových áut.

Zdroj: Zive, TUE

Poloha na mape

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím