Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Študentský tím Team FAST z Technologickej univerzity v Eindhovene postavil zmenšený funkčný model automobilu, ktorý v pohonnej jednotke využíva kyselinu mravčiu. Nový princíp má podstatnú výhodu oproti existujúcim pohonom na báze vodíka alebo elektriny. Informáciu zverejnil portál univerzity.
Študenti vo svojej práci demonštrovali možnosti využitia nedávneho objavu. Konkrétne vynašli katalyzátor, umožňujúci vytvoriť kyselinu mravčiu z vodíka a kysličníka uhličitého a naopak. Samotný druh chemickej reakcie nie je žiadnou novinkou. Podstatná inovácia spočíva v jej dostatočnej rýchlosti na uvoľnenie vodíka pre pohon motora.
Chod vozidla teda zabezpečuje vodíkové palivo a kyselina mravčia slúži ako jeho veľmi efektívna zásobáreň. Osobné auto s plnou nádržou kyseliny mravčej by malo zvládnuť bez tankovania asi 500 kilometrov.
Podobnej hodnote sa v súčasnosti približujú autá s nádržami so stlačeným kvapalným vodíkom, ako je napríklad japonská Toyota Mirai s deklarovaným dojazdom 483 kilometrov. Aj dojazd niektorých elektromobilov by sa už pomaly mal dostať nad túto hranicu.
Kyselina mravčia nepotrebuje potenciálne nebezpečné vysokotlakové nádrže, a je teda ideálnym médiom na prepravu potrebného vodíka. Dá sa vyrábať pomocou zelenej energie, s použitím elektrického prúdu zo solárnych alebo veterných elektrární.
Výhodou nového konceptu je, že na distribúciu paliva sa môže využiť sieť existujúcich benzínových čerpadiel. Nie je potrebné stavať žiadne nové nabíjacie stanice a ani zariadenia pre plnenie vysokotlakových nádrží.
V celom procese uskladňovania a uvoľňovania vodíka vystupuje kysličník uhličitý, ktorý však slúži iba ako nosič paliva a sústavne sa recykluje. Výsledkom je napokon čistá energia z vodíka.
V budúcom roku plánuje študentský tím využiť kyselinu mravčiu pri pohone niektorého z komerčných vodíkových áut.