Hore
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Gerhardt Braun Slovakia k.s.

Pivničné kobky

Drobného 27
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Sto Slovensko, s.r.o.

Stavať zodpovedne

Pribylinská 2
Bratislava

Material & Technology s.r.o. – M&T

Sídlo Spoločnosti: Čs. Odboje 1044
Dobruška

KOMA Modular s.r.o.

Říčanská 1191
Vizovice

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o.

Prinášame Vám svetlo

Galvaniho 7 7/A
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

2N® Indoor Compact

2N® Indoor Compact je vnútorná odpovedacia...

2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (výrobca)
2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (distribútor)

VELUX INTEGRA

Elektrické panoramatické strešné okno s...

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (výrobca)
VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (distribútor)

CITY moduly

Designový mestský mobiliár v merítku drobnej...

KOMA Modular s.r.o. (výrobca)
KOMA Modular s.r.o. (distribútor)

POSUVNÉ DVERE HI-FINITY

Ultra tenký design posuvných dverí HI-FINITY...

Reynaers systems spol. s r.o. (výrobca)
Reynaers systems spol. s r.o. (distribútor)

PANORAMA CELOPRESKLENÉ OKNO HX 300

OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...

Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)

Povrchové temperovanie betónového jadra

Princíp temperovania betónového jadra spočíva...

REHAU s.r.o. (výrobca)
REHAU s.r.o. (distribútor)

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
19. december 2017
0
638

Priepustnosť rôznych druhov križovatiek

Počítačová simulácia priepustnosti pestrého spektra križovatiek
Priepustnosť rôznych druhov križovatiek

Názorný a zaujímavý model. Prezentuje výsledky počítačovej simulácie, ktorá vznikla pomocou hry Cities: Skylines s viacerými rozšíreniam určenými pre projektovanie dopravy. Nie je to úplná simulácia reálnej premávky, ale model, ktorý dostatočne názorne ukazuje prednosti a nedostatky efektívnosti jednotlivých druhov dopravných uzlov.

Dôležité je nielen geometrické riešenie križovatky, ale aj jej pasívne, alebo aktívne riadenie semaformi. Najväčšiu priepustnosť majú mimoúrovňové diaľničné križovatky. Tu je možné urobiť pruhy s najmenším počtom kolíznych úrovňových križovaní. Teoreticky každý smer môže mať vlastný odbočovací/pripájací pruh. Takéto riešenia sú na druhej strane samozrejme najnáročnejšie na záber plochy, výškové parametre i investičné náklady. 

Pri rozmýšľaní o možných riešeniach v rámci urbanizmu, je to celkom inšpiratívy podklad.

8689965
Youtube

Riešenie križovatiek v sídle (i v krajine) je vizitkou schopnosti tvorcov (spoločnosti) rozumne riadiť prostredie v ktorom žijeme. Ak sa to robí koncepčne, má to svoj nesporný význam (ekonomický, estetický, funkčný...). Alebo to môže dopadnúť napríklad aj takto (a viaceré riešenia v menšej mierke by sme našli aj u nás):

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím