IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Pozývame na finisáž spojenú s komentovanou prehliadkou výstavy he loves me – he loves me not! Výstavou vás prevedie jej autor Eduard Klena a kurátorka Marianna Brinzová. Tešíme sa na vás v pondelok 20. 10. 2025 o 18.00 v Dome umenia na 2. poschodí budovy NOC na Nám. SNP v Bratislave!
–
He loves me – he loves me not je a nie je výstavou o láske. Je o inakosti, vnímaní samého seba, strachu z autenticity, o úzkosti, menšinovom strese, láske k niekomu, kto „by mal“ byť utajený, o sebahodnote, spoločnosti a našom mieste v nej, o súčasnom stave kultúry, tiesni, prítomnej hrozbe a rozklade. Koľko odtieňov má láska? Kam nás naviguje? Cez farebné spektrum alebo do „monochrómu“ a „nefarieb“ až k čiernej? Ľúbi ma – neľúbi ma? Odmietnutie môže mať aj inú rovinu ako len osobnú. Spoločenskú a globálnu. Pocit nedostatočnosti a vyčlenenia siaha kdesi hlbšie. Opakuje sa.
Výstava he loves me – he loves me not Eduarda Klenu (1988) je výstupom z rezidenčného pobytu Arts Itoya vo Fukuoke v Japonsku, inšpirovaná popkultúrnymi obrazmi a predstavami o nich. Intervencia v priestoroch Domu umenia si prepožičiava estetiku ázijských hororov a symboliku japonskej mytológie. Je metaforou hlbších intencií ako len negatívnych pocitov, ktoré môžu (avšak i nemusia) sprevádzať (za)ľúbenie (sa). Hovorí aj o moci a súčasnom stave slovenskej spoločnosti, ktorá súdi, ostrakizuje a vyčleňuje. Eduard Klena dlhodobo spracúva problematiku jednotlivca v spoločnosti. Robí to cez experimenty s rôznymi médiami – od kresby a grafiky cez objekty, inštalácie až po krátke filmy. Zaoberá sa úlohou jednotlivca, jeho potrebnosťou, budúcnosťou a celkovým prežitím v globálnom systéme ekonomických, politických a medziľudských vzťahov, ktoré sú komplikované a vedia sa rýchlo meniť. Aké je v týchto väzbách naše miesto? Čo od nás očakáva spoločnosť a čo od seba očakávame my sami? Klenovu súčasnú tvorbu definuje práca s textilným materiálom s presahom do multimediálnej inštalácie tvorenej rôznymi prvkami. K výstave he loves me – he loves me not si prizval hosťa – berlínskeho umelca Bernharda Hollingera, ktorý environment podporil imerznou zvukovou zložkou/inštaláciou, ktorá rozvíja a podporuje príbeh výstavy. „Noisový“ zvuk je komponovaný špeciálne na mieru. Hollinger vytvára pohlcujúci šum prostredníctvom improvizačnej elektroniky a experimentálnych ambientných atmosfér, ktoré podtrhujú prostredie Domu umenia a vytvárajú akýsi hororový soundtrack, zvukovú krajinu s pohlcujúcimi tmavými zákutiami.
–
Eduard Klena jr. – he loves me – he loves me not
Hosť/zvuková inštalácia: Bernhard Hollinger (DE)
Finisáž: pondelok 20. 10. 2025 o 18.00
Trvanie výstavy: 18. 9. – 20. 10. 2025
Miesto: Dom umenia, 2. poschodie, NOC, Nám. SNP 12, Bratislava
Kurátorka, text: Marianna Brinzová
Vizuál: Veronika Kurcinová
Foto: Matúš Slovák
–
Výstavu finančne podporil Fond na podporu umenia vo forme medzinárodnej mobility.