IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Vyplnenie prieluky v závere jednej z najstarších pražských ulíc. Fasáda s predsadenými škrupinovými elementami z tenkostenného sklovláknobetónu pôsobí pri charakteristických pohľadoch z ulice ako plastická skulptúra. Realizácia sa dostala medzi 27 diel, nominovaných v aktuálnom ročníku Českej ceny za architektúru.
Obchodnú triedu, urbanisticky veľkoryso rozšírenú na mieste známej rondokubistickej budovy Legiobanky, charakterizuje pestrý mix funkcií a architektonických štýlov. Klasicizmus, funkcionalizmus, rondokubizmus, súčasť pražskej pamiatkovej rezervácie…
“Proluka pro novostavbu hotelu je umístěna mezi koncové domy poněkud fádních fasád, které ubírají původní vznešenosti obchodní třídy na Poříčí. Že je do proluky třeba umístit výraznější stavbu bylo jasné již na počátku,” vysvetľujú autori východiská projektu.
Tri úrovne fasády a kompozičná logika.
Novostavba dodržiava princípy členenia kompaktnej uličnej zástavby. Vysoký dvojpodlažný parter, zvýraznený hlavný vstup, plastická, alebo inak odlíšená hlavná časť domu, ustúpené horné podlažie... Dom, priliehajúci k prieluke sprava, ovplyvnil návrh svojim zreteľným horizontálnym členením. Fasádu hotela jasne odlišuje výrazná vertikalita predsadených elementov.
Vysoký parter rieši tri úplne odlišné požiadavky na vstupy do objektu. Zapustený vstup do hotela je akcentovaný čiernymi kompaktnými doskami. Garážová brána splýva s travertínovým obkladom parteru, typickým pre centrum Prahy. Do reštaurácie sa vstupuje cez výrazne členený “výklad”.
Výraznú tektoniku strednej časti fasády formujú architekti prostredníctvom prefabrikovaných škrupinových elementov. Dva typy zavesených prvkov, s výškou jedného podlažia, sa striedajú vo vertikálnom aj horizontálnom smere. Veľkú mierku zmierňuje detail drobnej vodorovnej kanelúry, zvýrazňujúci plasticitu fasády. Pôdorys vyšších podlaží, mierne vystupujúci do ulice, kopíruje stopu pôvodnej zástavby prieluky. Vystúpená bočná stena nesie označenie hotela, viditeľné už z diaľky.
Plastické škrupinové elementy sú odliate z tenkostenného sklovláknobetónu – kompozitu cementovej hmoty, jemného kameniva, vody a rozptýlených alkalicky rezistentných sklených vlákien. Čelá prvkov sú profilované prostredníctvom štrukturálnych matríc do betónu.
Horná úroveň fasády ustupuje, ukončuje a korunuje objekt.
Tri zásadné úseky fasády sú vzájomne oddelené pruhom pásových okien, nadväzujúcim na kontext ulice.
“Domy v prolukách jsou specifické tím, že se prezentují zejména jednou, uliční fasádou. Proto je prostorový rozměr objektu koncepčně dodán plasticitou jediné fasády. Je navrhována pro převažující pohled z ulice, tedy hlavně boční, který se výrazově mění s pozicí kolemjdoucího pozorovatele. Skořepiny při pohledu z boku vytváří kompaktní sochu, zdánlivě bez oken, při pohledu čelním se fasáda otevře racionalisticky, s okny umístěnými nad sebou. Dům tak komunikuje se svým divákem, reaguje na jeho pozici a ukazuje se v různém tvaru a světle,” dopĺňajú na záver autori.
Podklady: Ateliér ra15