IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Realizácia využíva vlastnosti a estetiku materiálu so zapracovanými recyklovanými granulátmi.
Dielo bližšie predstaví sprievodný autorský text:
Obchodné centrum Aupark patrí medzi najstaršie centrá svojho druhu na Slovensku. Otvorené krátko po roku 2000, bolo realizované v nie ideálnych urbanisticko-architektonických vzťahoch s okolím, čo je dnes viditeľné najmä v porovnaní s mladšími konkurenčnými centrami, ktoré neraz kládli dôraz na lepšie prepojenie objektov s okolím. Aupark tak v posledných rokoch prechádzal nielen technickou obnovou v dôsledku opotrebovanosti, ale aj výraznejšou imidžovou adaptáciou interiéru a čiastočne aj exteriéru.
V hlavnom vestibule centra bol v rámci poslednej obnovy realizovaný aj nový infopult. Architekt Marek Teplický v spolupráci so sochárom Petrom Machatom navrhli efektné a tvarovo minimalistické riešenie, ktoré aj napriek svojej banálnej funkcii a nenápadnému umiestneniu stojí za pozornosť.
Keďže infopult je situovaný bezprostredne pri vstupe do centra, okrem základných funkčných požiadaviek bolo ďalším kritériom zriadenie vyvýšenej zadnej steny pultu, a to z dôvodu zníženia nepriaznivých prúdov chladného vzduchu na pracovníkov infostánku. Zadná stena kontaktného bodu je však zároveň nástupným frontom pre návštevníkov vstupujúcich cez hlavné priečelie.
Autori sa pri návrhu rozhodli pre organický tvar s kruhovitým pôdorysom. Infostánok sa skladá z dvoch hmôt – plášťa (krytu) a pracovného pultu. Plášť je stvárnený ako postupne klesajúca stena, kónicky naklonená a jemne sa stáčajúca do špirály. Má nepriehľadnú bielu farbu. Obopína pracovný pult prvého kontaktu, ktorý je nositeľom funkcie a je spracovaný zo zaujímavého translucentného recyklovaného materiálu. Obidve hmoty sú materiálovo odlíšené, no tvoria jednotný celok.
Práve materialita je zaujímavým aspektom celého riešenia.
Autori sa rozhodli pre výhradné využitie plošného materiálu vyrobeného z plastového recyklátu PET fliaš od brnianskeho start-upu Plastic Guys.
Plošné formáty z plastového recyklátu je možné pod teplom voľne ohýbať a tvarovať, ako aj spájať do väčších plôch, čo autori v plnej miere využili pri dynamickej forme infopultu.
Charakter materiálu prezentuje čiastočne transparentná, plne translucentná tvrdá hmota s efektne zapracovanými recyklovanými granulátmi – v tomto prípade čisto bielymi. Štruktúrou je materiál podobný živicovému „terazzu“, avšak s prvkami tiahlych farebných žíl pripomínajúcich mramorové, alebo ónyxové dekorovanie.
Fakt, že ide o materiál zo 100 % recyklátu PET nápojových obalov, dodáva realizácii punc príspevku k architektonickým projektom v duchu obehového hospodárstva.
Podklady: Marek Teplický
Fotografie: Martin Václavik