IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Maliar ostro rezaných obrysov a jeho žena kúpili na sklonku deväťdesiatych rokov chátrajúci, ale novodobými nešvármi neponičený statok broumovského typu. Na začiatku bol jasný úmysel aj odhodlanie sa sem v budúcnosti presťahovať.
Štyri rozľahlé objekty obklopujúce štvorcový dvor prvých niekoľko rokov len uvoľňovali od harabúrd. Odhalili takmer chrámovo čisté priestory vymedzené exaktnou prácou dávnych nemeckých staviteľov. Stali sa z nich zberatelia náhradných stavebných dielov z miestnych búračiek. Získali tak k domom potrebný vzťah a premysleli následný postup. Začali s citlivou rekonštrukciou, prvá na rade bola budova prístavku.
Aby sa majiteľ mohol aj tu venovať svojej práci, potreboval na to vyhovujúci ateliér. Prišiel za nami s myšlienkou zastrčiť jednoduchú stavbu na spôsob šuplíka do otvoreného priestoru priečne prejazdnej stodoly.
Krabička ateliéru svojimi rozmermi vychádza z jasne daných tesárskych konštrukcií stropu a strechy, preberá vždy prekvapivo presný modul osovej vzdialenosti krokiev a trámov. Do dvora vykukuje zarámovanou presklenou plochou, tým ho čiastočne uzatvára a zároveň necháva otvorený pohľadom do priestoru dielne umelca.
Rozptýlené severné svetlo dovnútra preniká pásovým strešným oknom, ktoré vzniklo odobratím dvoch radov škridiel. Nízke poschodie vstavané do krovu tradičným spôsobom slúži ako sklad plátien, farieb aj dokončených obrazov. Vstupuje sa do neho existujúcim dreveným schodiskom z prejazdu na pôdu.
Zámer od prvých úvah počítal s tým, že bude možné všetko jednoducho odstrániť a stodolu tým nijako neznehodnotiť. Na sucho montovaná nová konštrukcia je poňatá len ako výplň tej starej. Tieto požiadavky najlepšie splnil klasický sadrokartón. Montážne profily sú kotvené na celú výšku poschodia a vyplnené tepelnou izoláciou. Zachované drevené stropné trámy sú vsadené do otvoru v strope.
Zvnútra sú ateliér i poschodie s galériou biele. Vonkajší plášť tvorí hladká stierková omietka s tmavo šedým náterom. Jasnožlté vstupné dvere korešpondujú s pôvodnou farbou náterov niektorých dverí v objekte.
Priebeh stavby nebol zo strany architekta hodný nasledovania. Miesto činu navštívil len pri zameriavaní a potom až po rokoch, rovno s fotografom. Všetka komunikácia prebiehala telefonicky a nad zaslanými fotkami. Takýto spôsob spolupráce možno riskovať len s vedomím pevnej vôle stavebníka, jeho tu nadobudnutých stavbárskych skúseností, prirodzeného citu pre vec a nákazlivého perfekcionizmu.
Dielo je produktom ateliéru: under-construction architects s.s.o.