IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Diplomovú prácu predstavujeme so skráteným autorským textom:
Základným cieľom diplomovej práce je poskytnúť všeobecný pohľad na hudbu v architektúre, vymedziť historické vnímanie vzťahu architektúry a hudby, poukázať na ich vzájomné prepojenia a paralely.
Východiskom pre splnenie stanoveného cieľa je zameranie sa na teoretické vymedzenie základných pojmov, ktoré sa týkajú architektúry v prepojení na hudbu a zároveň analýza metód interpretácie hudby do architektúry s ohľadom na historický kontext, ako aj súčasné vnímanie tohto prepojenia. Hlavnou snahou predkladanej práce je teda poukázať na vzájomnú prepojenosť týchto umeleckých smerov.
Interpretáciou frekvencie, intenzity, rytmu, melódie a ďalších parametrov do karteziánskej sústavy v programe Grasshopper vznikol zhluk bodov znázorňujúci tieto atribúty v 3D priestore. Extrahované hodnoty boli získané z hudobných softvérov Sonic visualizer, Adobe Audition, Cubase 5 a notového záznamu.
Na základe komplexných informácií bolo možné postupne znázorniť skladby v priestore. Pri analýze skladieb rôznych hudobných žánrov vznikali postupne abstraktné čiarové modely, odrážajúce matematické hodnoty digitálneho hudobného záznamu.
Vzhľadom na komplexnosť záznamu boli následne vrstvené ďalšie parametre (rytmus, rozdelenie do časových intervalov…) Na základe dĺžky tónov im bola priradená geometria (guľa, kocka). Veľkosť telies odrážala dĺžky tónov v skladbe.
Následne bola pridaná transparencia na základe prítomnosti prízvučných tónov a delenia tónov do časových intervalov v notovom zápise skladby. Metaball tak tvoril ďalšiu obálku okolo priestorovej geometrie.
Výsledkom je hudobný multipavilónový priestor.
Celou geometriou plynie trasa, ktorá prevedie návštevníka hudobného pavilónu. Chronologicky znázorňuje skladbu, umožňuje prežívať rôzne priestorové atmosféry.
Podklady: Monika Studničná