Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
27. január 2016
0
541

Víťaz súťaže Virtual Spaces Competition je zo Slovenska

Súťaž bola vyhlásená architektonickým serverom ArchDaily a výstavou IIDEX Canada (národná výstava architektúry a dizajnu, ktorá sa konala v Toronte)
Víťaz súťaže Virtual Spaces Competition je zo Slovenska

Autor návrhu Roman Hajtmanek svojim inovatívnym prístupom zaujal medzinárodnú porotu. Porotcovia vybrali dva víťazné projekty fantastických nezrealizovaných interiérov. Priestory boli následne prevedené do virtuálnej reality a prezentované návštevníkom výstavy IIDEX. Interiér vznikal v rámci ateliérovej tvorby na FA STU pod vedením doc. Ing. arch. Vladimíra Šimkoviča, PhD.

Pohybujúce sa častice
Pohybujúce sa časticevizualizácia: Roman Hajtmanek

Víťazný projekt je postavený na myšlienke virtuálneho priestoru, ktorý je tvorený ako odraz reálneho diela. Dielo je zas odrazom reálneho sveta. Umelecké diela sú transformované na priestor pridaním ďaľšej dimenzie - času a schopnosti interakcie s pozorovateľom. V tomto prípade boli použité diela Albína Brunovského.

Virtuálny odraz diela
Virtuálny odraz dielavizualizácia: Roman Hajtmanek

Autor vytvoril tmavú miestnosť bez hraníc. Pozorovateľ môže súčasne vnímať pocit strachu a túžby cez transformujúci sa objekt, ktorý je tvorený pohybujúcimi sa časticami. Dotyk pozorovateľa aktivuje častice, ktoré následne generujú priestor ovplyvnený rýchlosťou a počtom zapojených prvkov. Tento nový vygenerovaný priestor je tvorený spojením aktivovaných častíc. Správanie častíc - aktivátorov je ovplyvnené rôznymi dielami (predlohami) a interakciami pozorovateľov. Ich pohyb a splynutie može následne vytvoriť virtuálny priestor múzea.

Originálny text autora:

‘Nowadays architectural space is synthesis of shape, information and perception. Its bases is in hidden information in all levels. It is because we live in world of software, the aim of architecture is completely different" - Nigel Coates

I propose the virtual art room which is based on switch of spatial creation. This virtual space is created as reflection of real artwork, which is virtual reflection of the real world. The artworks are transformed to space by adding them next dimension – time and ability to interact with observer.

To design example of this space I chose artwork from Slovak significant artist and illustrator Albin Brunovsky. I focused on his work based on fear of the unknown and desire of adventure. His artworks are made of strange, kind of surrealism visions from nature.

Reflection of this paintings is in sphere of particles in dark room with no borders. This sphere of moving particles evokes observer to touch it. To feel this two feelings at same time – fear and desire. Observer’s touch activates the particles which generates space affected by speed and number of particles touched. This new generated space is made of structure, created from activated particle connections. It evokes forest room which can be then connected to the other particle generated spaces. These spherical space activators affected by different artist’s work and observer’s movements can then create virtual museum. Generated spaces from particles can also interact on observer afterwards.

Častice transformujúce sa do priestoru
Častice transformujúce sa do priestoruvizualizácia: Roman Hajtmanek
Priestor vygenerovaný po dotyku pozoroateľa. Došlo k aktivácii polovice častíc, štruktúra má množstvo otvorov.
Priestor vygenerovaný po dotyku pozoroateľa. Došlo k aktivácii polovice častíc, štruktúra má množstvo otvorov.vizualizácia: Roman Hajtmanek
Virtuálny priestor múzea
Virtuálny priestor múzea
Hustejšia štruktúra priestoru vzniká pri interakcii s väčším množstvom častíc.
Hustejšia štruktúra priestoru vzniká pri interakcii s väčším množstvom častíc.vizualizácia: Roman Hajtmanek
Výsledok je zakaždým iný
Výsledok je zakaždým inývizualizácia: Roman Hajtmanek

Zadanie súťaže nájdete TU, Správu o vyhlásení výsledkov na ArchDaily TU, a predtsavenie výťazov TU.

podklady: Bc. Roman Hajtmanek

Poloha na mape

Súvisiace články

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím