IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Autor návrhu Roman Hajtmanek svojim inovatívnym prístupom zaujal medzinárodnú porotu. Porotcovia vybrali dva víťazné projekty fantastických nezrealizovaných interiérov. Priestory boli následne prevedené do virtuálnej reality a prezentované návštevníkom výstavy IIDEX. Interiér vznikal v rámci ateliérovej tvorby na FA STU pod vedením doc. Ing. arch. Vladimíra Šimkoviča, PhD.
Víťazný projekt je postavený na myšlienke virtuálneho priestoru, ktorý je tvorený ako odraz reálneho diela. Dielo je zas odrazom reálneho sveta. Umelecké diela sú transformované na priestor pridaním ďaľšej dimenzie - času a schopnosti interakcie s pozorovateľom. V tomto prípade boli použité diela Albína Brunovského.
Autor vytvoril tmavú miestnosť bez hraníc. Pozorovateľ môže súčasne vnímať pocit strachu a túžby cez transformujúci sa objekt, ktorý je tvorený pohybujúcimi sa časticami. Dotyk pozorovateľa aktivuje častice, ktoré následne generujú priestor ovplyvnený rýchlosťou a počtom zapojených prvkov. Tento nový vygenerovaný priestor je tvorený spojením aktivovaných častíc. Správanie častíc - aktivátorov je ovplyvnené rôznymi dielami (predlohami) a interakciami pozorovateľov. Ich pohyb a splynutie može následne vytvoriť virtuálny priestor múzea.
Originálny text autora:
‘Nowadays architectural space is synthesis of shape, information and perception. Its bases is in hidden information in all levels. It is because we live in world of software, the aim of architecture is completely different" - Nigel Coates
I propose the virtual art room which is based on switch of spatial creation. This virtual space is created as reflection of real artwork, which is virtual reflection of the real world. The artworks are transformed to space by adding them next dimension – time and ability to interact with observer.
To design example of this space I chose artwork from Slovak significant artist and illustrator Albin Brunovsky. I focused on his work based on fear of the unknown and desire of adventure. His artworks are made of strange, kind of surrealism visions from nature.
Reflection of this paintings is in sphere of particles in dark room with no borders. This sphere of moving particles evokes observer to touch it. To feel this two feelings at same time – fear and desire. Observer’s touch activates the particles which generates space affected by speed and number of particles touched. This new generated space is made of structure, created from activated particle connections. It evokes forest room which can be then connected to the other particle generated spaces. These spherical space activators affected by different artist’s work and observer’s movements can then create virtual museum. Generated spaces from particles can also interact on observer afterwards.
Zadanie súťaže nájdete TU, Správu o vyhlásení výsledkov na ArchDaily TU, a predtsavenie výťazov TU.
podklady: Bc. Roman Hajtmanek