Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Magazín o umení 365° #4

Od soboty 28. apríla môžete v kníhkupectve Ex Libris v SNG kúpiť nové, štvrté číslo magazínu o umení 365°. Oproti minulým ročníkom prináša o 32 strán viac pútavého obsahu vo forme rozhovorov, reportáží, prehľadových článkov, recenzií a reflexií umeleckého diania doma i v zahraničí v uplynulom i tomto roku.
Diskusia
Red 430.04.2018
2650+6
Magazín o umení 365° #4

Magazín vydávaný Slovenskou národnou galériou s ročnou periodicitou bol premiérovo uvedený na jar v roku 2015. Štvrté vydanie je koncipované so záberom na viacero kľúčových tém. Jednou z nich je fenomén bienálnych prehliadok umenia. V magazíne si môžete prečítať štúdiu nemeckého profesora Jörna Schafaffa Čas, keď skončiť, miesto, odkiaľ začať, v ktorej sa zamýšľa nad významom výstavnej politiky tohto typu v dnešnom svete umenia. Na štúdiu nadväzujú tematické reportáže z minuloročných prehliadok documenta 14 v Kasseli (BEINGSAFEISBORING. O skrytých pokladoch štrnástej documenty od Michala Stolárika), Skulptur Projekte Münster (Umenie nemôže nahradiť zubnú kefku. Reportáž zo Skulptur Projekte 2017 od Vladimíry Büngerovej) a OFF–Bienále v Budapešti (Tak čo je tu hra? od Nadje Quante).

Pierre Huyghe: After A Life Ahead, 2017. Prostredie vytvorené pre prehliadku Skulptur Projekte Münster, Münster, 2017. Z článku Umenie nemôže nahradiť zubnú kefku. Reportáž zo Skulptur Projekte 2017
Pierre Huyghe: After A Life Ahead, 2017. Prostredie vytvorené pre prehliadku Skulptur Projekte Münster, Münster, 2017. Z článku Umenie nemôže nahradiť zubnú kefku. Reportáž zo Skulptur Projekte 2017

Medzi pravidelné rubriky patrí prehľad tvorby vybraných predstaviteľov najmladšej generácie umelcov Generácia 80+/90+ (Lucia Gavulová a Erik Vilím), prehľadová štúdia o vývoji a pohyboch na trhu s umením za uplynulý rok (Trh slzám neverí. Krátka správa o trhu s umením od Niny Gažovičovej), ďalší diel zo seriálu o tematicky koncipovaných múzeách (Open air. Múzeá pod holým nebom Dušana Burana), návšteva v byte zberateľov umenia (Ako býva umenie od Júliusa Barcziho).

Ľuboš Kotlár: Erik. Zo série What We Talk About When We Talk About Anne Frank. Analógová fotografia, 2017 (rubrika Generácia 80+/90+)
Ľuboš Kotlár: Erik. Zo série What We Talk About When We Talk About Anne Frank. Analógová fotografia, 2017 (rubrika Generácia 80+/90+)

Z rozhovorov prinášame profilové interview Lucie Gavulovej s umelkyňami – sestrami Pavlou a Luciou Scerankovými (Realita vzdialených pocitov) a rozhovor Lucie Gregorovej Stach s umelcom a kurátorom Antonom Vidoklom, ktorý je súčasťou širšie koncipovaného článku o jednom z trendov vo výstavnej prevádzke uplynulého obdobia, mapujúcom tému kozmu. Iný sa zaoberal problematikou rómskej menšiny a jej reflexiou v umení / umením rómskych autorov. Ten si v článku Rómsky obrat? všíma Petra Hanáková.

Lucia Sceranková: Výhľad, 2017. Site-specific inštalácia pre Pump House Gallery v Londýne. Z rozhovoru s Luciou a Pavlou Scerankovými: Realita vzdialených pocitov
Lucia Sceranková: Výhľad, 2017. Site-specific inštalácia pre Pump House Gallery v Londýne. Z rozhovoru s Luciou a Pavlou Scerankovými: Realita vzdialených pocitov
Pavla Sceranková: Po práci, 2015. Objekt. Z rozhovoru s Luciou a Pavlou Scerankovými: Realita vzdialených pocitov
Pavla Sceranková: Po práci, 2015. Objekt. Z rozhovoru s Luciou a Pavlou Scerankovými: Realita vzdialených pocitov

V čísle ďalej nájdete foto-reportáž z londýnskeho ateliéru sochára Arthura Fleischmanna (Harmónia a pokrok: londýnsky ateliér Arthura Fleischmanna vo fotografiách), pôvodom zo Slovenska, ktorý vo svojej sochárskej tvorbe priekopnícky pracoval s materiálom perspex a jeho plastika Pocta objaveniu DNA (1986 – 1990) sa objavila aj vo filme Georgea Lucasa zo série Star Wars Impérium vracia úder. Po tridsiatich rokoch od prvého uverejnenia znova publikovanú štúdiu Aurela Hrabušického Situačné porozumenie svetu o diele sochára Jozefa Jankoviča, ktorý nás opustil minulý rok. Obnovenú rubriku Art Voyer s profilom fotografky Jany Hojstričovej. Rozsiahly materiál Aurela Hrabušického a Filipa Vanča Užitočná fotografia, prinášajúci ukážky z portfólií súčasných slovenských vizuálnych umelcov, ktorí vo svojej tvorbe pracujú s médiom fotografie, a napokon aj priam detektívny príbeh o stratenej a znovu nájdenej zbierke porcelánu od Niny Gažovičovej (A just!).

Pohľad z ateliéru Arthura Fleischmanna do záhrady na plastiku Lótova žena, 1957. Perspex. Z článku Harmónia a pokrok: londýnsky ateliér Arthura Fleischmanna vo fotografiách
Pohľad z ateliéru Arthura Fleischmanna do záhrady na plastiku Lótova žena, 1957. Perspex. Z článku Harmónia a pokrok: londýnsky ateliér Arthura Fleischmanna vo fotografiách
Jozef Vančo: Niekedy menej, 2017 (rubrika Generácia 80+/90+)
Jozef Vančo: Niekedy menej, 2017 (rubrika Generácia 80+/90+)

Koncepčne magazín aj tento raz pripravili Lucia Gavulová a Alexandra Kusá v spolupráci s okruhom interných i externých prispievateľov. Autormi grafického dizajnu magazínu sú Pavlína Morháčová a Branislav Matis.

Štvrté číslo magazínu o umení 365° je možné zakúpiť od 28. apríla v kníhkupectve Ex Libris v SNG a čoskoro aj v e-shope na webe Slovenskej národnej galérie za sumu 13 €.

Magazín vznikol a vychádza vďaka podpore J&T BANKA.

Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°
Náhľady 4. vydania magazínu 365°

Poloha na mape

Vložené
30. apríl 2018
0
265
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím