Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Nominácie Ceny Nadácie Tatra banky za umenie v Hlavnej cene kategórie Výtvarné umenie

Odborná porota už zverejnila mená nominovaných umelcov Ceny Nadácie Tatra banky za umenie 2017 v šiestich oceňovaných kategóriách. Predstavujeme vám autorov a ich diela v kategórii Výtvarné umenie.
Diskusia
Red 407.11.2017
4300+0
Nominácie Ceny Nadácie Tatra banky za umenie  v Hlavnej cene kategórie Výtvarné umenie

Mená laureátov v Hlavnej cene a špeciálnej cene Mladý tvorca budú vyhlásené počas gala večera, ktorý sa bude konať v piatok 24. novembra 2017 v novej budove SND. Po prvýkrát bude možné sledovať živý prenos z odovzdávania cien online na www.cntbu.sk

Členmi poroty pre rok 2017 sú Eva Borušovičová, Ondrej Šulaj, Tatiana Pauhofová, Martin Huba, Peter Michalica, Michal Novinski, Viliam Klimáček, Monika Kompaníková, Dorota Sadovská, Jana Geržová, Katarína Hubová a Štefan Klein. Predsedom poroty je Igor Vida, ktorý je taktiež predsedom Správnej rady Nadácie Tatra banky.

Cenou, ako aj symbolom pocty, je bronzová soška Múzy udelená v kategórii Hlavná cena a plaketa udelená držiteľom ocenenia Mladý tvorca. Obe ceny, špeciálne pre túto príležitosť, vytvoril slovenský sochár a výtvarník Daniel Brunovský. Ocenení zároveň získavajú aj finančnú odmenu.

Ilona Németh (za sólovú výstavu 17 567 2 850 5 v SODA gallery/Pack Up Everything, Knoll Gallery Budapest a Knoll Galerie Wien; kurátor: Krisztina Hunya)

Samostatná výstava Ilony Németh je pokračovaním umelkyninho dlhoročného výskumu problematiky zásahu politických momentov do individuálnych životov členov jej rodiny. Výstava bola prvotne inštalovaná v SODA gallery v Bratislave, pričom uviedla tri rôzne osobné naratívy, každý reprezentovaný troma kusmi nábytku z inventára konkrétnych osôb. S pôvodom v troch rôznych obdobiach 20. storočia predstavujú svedectvo osudov svojich majiteľov, nenaplnené či naplnené ciele a zmeny v dobovej politickej klíme. Ilona Németh pracovala na výstave s odkazom Arjuna Appaduraia, že osoby a veci nie sú radikálne odlišnými kategóriami. Ľudia a iné materiálne subjekty sú prepojené a rovnocenne definované svojimi transakciami a sociálnymi vzťahmi.

115
Youtube

Lucia Gregorová Stach a Milan Murin (za koncepciu a kurátorstvo výstavy Adamčiak, začni! Retrospektívna výstava intermediálnej tvorby Milana Adamčiaka 1964 – 2017, SNG)

Samostatná výstava neoavantgardného slovenského umelca Milana Adamčiaka sa v Slovenskej národnej galérii začala pripravovať ešte za jeho života, umelcove náhle úmrtie v polovici pracovného procesu veľmi nečakane zasiahlo slovenskú kultúrnu scénu. Prehliadka predstavila v hlavných obrysoch jeho tvorbu od 60. rokov po súčasnosť. Názov výstavy Adamčiak, začni! súvisel s autobiografickým motívom – ako umelec so záujmom o všetky oblasti kultúry neustále začínal s objavovaním rôznych intermediálnych žánrov. Svoj autentický inter- a transdisciplinárny program postavil na prieniku vedy, hudby, poézie a vizuálneho umenia. Vytvoril obdivuhodné dielo v oblasti novej hudby, vymyslel a realizoval množstvo originálnych hudobných nástrojov, zvukových objektov a akustických prostredí. Výstava dôstojne reflektovala zmienený široký záber a presahy tvorby zosnulého umelca.

1502
Youtube

Katarína Bajcurová, Petra Hanáková a Bohunka Koklesová (za koncepciu a kurátorstvo výstavy "sen x skutočnosť. Umenie a propaganda 1939 – 1945", SNG Bratislava)

Výstava reflektovala obdobie existencie slovenského štátu (1939 – 1945), patriace k najkontroverznejším v novodobých dejinách. Mapovala v tomto historickom kontexte postavenie a premeny podôb a funkcií umenia, vizuálnej kultúry a propagandy v inkriminovaných rokoch. Poukázala na paradoxy fungovania vizuálneho umenia v sieti doteraz viac či menej tabuizovaných súvislostí, ideologických a sociokultúrnych väzieb v rámci vtedajšieho režimu v celej žánrovej šírke (maliarstvo, sochárstvo, kresba, grafika, fotografia, film, úžitkové umenie a dizajn). Snažila sa poukázať na možnú závislosť či nezávislosť (autonómnosť) umenia od spoločnosti (štátu, moci), špecifiká výtvarnej prevádzky, problematiku propagandy či vizuálnej kultúry každodenného života. Výstava zaznamenala mimoriadny návštevnícky ohlas, aký vo výstavnej prevádzke Slovenskej národnej galérie dosiaľ nemal obdobu.

5453
Youtube
Vložené
7. november 2017
0
430
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím