Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Spoločné východiská oboch inštitúcií prirodzene ponúkli možnosť výmeny vedomostí a zručností, zdieľanie technológií a prípravu podobnej digitálnej stratégie. Intenzívna spolupráca vyvrcholila počas dvoch workshopov a podujatia Art Data Hackathon. Prvý workshop sa odohral v Bratislave a bol zameraný na predstavenie projektov oboch partnerov v oblasti systémov pre správu zbierok a online zbierok. Účastníci workshopu diskutovali o skúsenostiach s vývojom Webu umenia a Samlingu, ich jednotlivých funkciách (tagovanie, zobrazovanie a voľné sprístupňovanie obrázkov vo vysokom rozlíšení), o spôsoboch zapojenia návštevníkov do tvorby obsahu (anotácia diel, spätná väzba) a s tým spojených výzvach (moderovanie obsahu, kontrola kvality), ako aj o a ďalších plánoch (ako napríklad príprava anglickej verzie Webu umenia). Nórski partneri projektu sa vďaka prehliadke digitalizačného pracoviska oboznámili aj s digitalizáciou zbierok a projektom Digitálna galéria. Projekt, počas ktorého bola veľká časť zbierok zdigitalizovaná vo vysokej kvalite, predznamenal vznik Webu umenia.
Hlavným podujatím realizovaným v rámci projektu bol Art Data Hackathon. Jeho medzinárodný charakter predurčilo okrem účasti nórskeho partnera aj to, že prebiehal v anglickom jazyku. Podujatie zaznamenalo úspech u organizátorov i účastníkov, ktorí pracovali na inovatívnych projektoch prepájajúcich umenie, softvér a technológie. Tímy boli vytvorené tak, aby sa v nich spojili a dopĺňali schopnosti a zručnosti súťažiacich s rôznymi zameraniami (programovanie, grafický dizajn, marketing). K dispozícii mali dáta o umeleckých dielach zo zbierok SNG a Nasjonalmuseet, biografie autorov, zdrojové kódy a API s dokumentáciou či trojrozmerný model rekonštrukcie budovy SNG. Účastníci sa tiež mohli zapojiť do rôznych workshopov (práca s dátami z galérií, práca s OpenCV, kolaborácia pomocou platformy GitHub). Medzi mentormi, ktorí boli účastníkom k dispozícii počas celého podujatia, boli generálna riaditeľka SNG Alexandra Kusá, vedúci kurátor Zbierok starého umenia Dušan Buran, vizuálna umelkyňa Amalia Roxana Filip, programátor Matej Fandl, členovia platformy lab.SNG i odborní zamestnanci z nórskeho Nasjonalmuseet. Jeden z víťazných projektov s názvom Vampart bol sprístupnený aj online a stretol sa s pozitívnou odozvou širšej verejnosti aj odborníkov. Video z priebehu podujatia je taktiež prístupné na webe.
Art Data Hackathon a ďalšie využitie víťazných projektov boli vyhodnotené počas nasledujúceho workshopu v Osle. Takisto tu bol podrobnejšie prediskutovaný a načrtnutý vývoj Webu umenia
a Samlingu – napríklad rozšírenie profilov umelcov na Webe umenia o životopisy umelcov z Wikipédie, alebo automatická identifikácia štýlov a žánrov obrazov pomocou "machine learningu" (projekt Nasjonalmuseet). Účastníci workshopu zo SNG sa oboznámili s prácou viacerých oddelení – Oddelenie digitálnej fotografie a Media Design Group. Pracovníci Oddelenia digitálnej fotografie Nasjonalmuseet sa po nadviazaní prvotného kontaktu stretli v marci 2017 s pracovníkmi Oddelenia digitálnych technológií SNG, ktorí im prezentovali ich skúsenosti s digitalizáciou.
Podstatnou časťou projektu Umenie, zbierky a dáta bez hraníc bol vývoj Webu umenia, online katalógu diel výtvarného umenia zo slovenských štátnych galérií. Z používateľského hľadiska bude najviditeľnejšou zmenou anglická verzia webu – funkcionalita, ktorá umožní vyhľadávanie a prezeranie informácií o dielach; používateľom bude sprístupnená už čoskoro. Počas trvania projektu sa rozšíril počet zapojených galérií z 5 na 7 – pribudla Nitrianska galéria a Stredoslovenská galéria v Banskej Bystrici. Ako nadstavba Webu umenia bola v rámci projektu vyvinutá webstránka Sen × skutočnosť – udalosti slovenského štátu v 4 kapitolách, ktorá rozširuje výstavu o umení a propagande v rokoch 1939 – 1945 o historické súvislosti. Webstránka, ktorá má podobu longform článku, vznikla aj vďaka komponentom Webu umenia – využíva napríklad funkciu zoom pre zobrazovanie obrázkov vo vysokom rozlíšení. Prepojenie oboch stránok tiež výrazne prispelo k ich návštevnosti – Web umenia počas trvania projektu navštívilo viac ako 103 000 používateľov, webstránku Sen × skutočnosť – udalosti slovenského štátu v 4 kapitolách viac ako 18 000 používateľov.