Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Anna Szprynger: Na hrane geometrie

Táto výstava je prvou samostatnou prezentáciou autorkinej tvorby na Slovensku a je súčasťou festivalu súčasných európskych geometrických tendencii KONKRÉTNE LETO a desiateho ročníka medzinárodného festivalu architektúry, dizajnu a umenia ARCHIKULTURA 2018.
Kalendárium
Red 428.06.2018
1060+1
Začiatok28.6.2018
15:00
Koniec29.7.2018
18:00
MiestoGaléria Poľského inštitútu v Bratislave
AdresaNámestie SNP 486/27,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktGaléria Poľského inštitútu v Bratislave
02/544 320 13

Anna Szprynger (1982, Varšava), je absolventkou odboru grafiky a maľby na Kolégiu výtvarných umení (Kazimierz Dolny) a na Univerzite Marie Curie-Sklodowskej v Lubline.

S jej prácami sa mohli milovníci umenia stretnúť na viac ako štyridsiatich skupinových výstavách v Poľsku, Rakúsku, Nemecku, Veľkej Británii, Francúzsku, Rusku, Maďarsku a Číne.

Po samostatných výstavách v Štátnej umeleckej galérii v Sopotu (2012), v Národnom múzeu v Gdansku (2014) a Galérii EL v Elblagu (2014, a tiež 2018) sa individuálne predstavila okrem iného v Českej republike (Ostrava a Kutná Hora, 2016) a v minulom roku tiež v Lindner Galerie Wien, v Rakúsku.

Jej pozoruhodná tvorba bola ocenená okrem iného Prix Marin 2013 na najväčšej svetovej prehliadke abstraktného umenia Salon Realites Nouvelles v Paríži, alebo cenou prestížneho časopisu Arteon za rok 2014, ktorý každoročne vyhľadáva a oceňuje to najzaujímavejšie, čo sa objavuje v poľskom výtvarnom priestore.

Anna Szprynger buduje archetypické krajiny, v ktorých nachádzame pokoj. Ak chceme, sme vždy zvaní do jej pozoruhodného sveta, plného priestorov a podvedomých, ale veľmi silne pociťovaných horizontov, za ktorými nie úplne sme si istí, čo môžeme najsť. Je to len otázka nášho vnímania, a smeru, kadiaľ ideme.

Tieto obrazy oživujú doposiaľ spiaceho v každom z nás vnútorného objaviteľa. Máme právo, b a, dokonca aj povinnosť vlastnej interpretácie. Pretože sa jedná o druh umenia, ktoré zamestnáva príjemcu, ale na šťastie, nedáva mu jasné odpovede.

Nemyslíme popri tom na výnimočnou presnosť, nie premýšľame o čiarkach majstrovsky maľovaných na plátne, nie skúmame tu technologické vrstvy, pretože tieto obrazy nie sú len formou, ale predovšetkým stávajú sa podnetom ako pozrieť na seba.

Sme vtiahnutí do štruktúry obrazu, do univerzálnej geometrie, ktorá nie je úplne čitateľná, ale vďaka nej ešte ľahšie podliehame nevedno odkiaľ v nás prítomných emóciách.

Stretávame sa tu s obdivuhodným budovaním vnímania priestoru. Ale nejedná sa o obyčajnú ilúziu Je to skôr názna k , dojem, ktorý ponecháva otvorené pole pre vaše vlastné skúsenosti.

A hoci je tu zámerne používaný ten istý výtvarný jazyk, prekvapivo zisťujeme, že tieto obrazy nie sú nikdy nudné.
Je v nich niečo, čo nás pohlcuje, ale nie skrze logickú hru mysle, ale skôr rozrušením emócií. Necítime potrebu to pochopiť, ale túžime to prežiť. A chceme sa aspoň na chvíľu stať súčasťou tohto zdanlivého nekonečna.

Táto nie-konkrétnosť sa javí prinajmenšom veľmi pôsobivo. Bezbrehosť je tu univerzálne nekonečná. V jednom obrazu nájdete všetky ostatné a vo všetkých ostatných vždy dohľadáte ten jeden.

Tadeáš Goryczka, kurátor výstavy

Mapa podujatia

Vložené
28. jún 2018
0
106
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím