Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
5. apríl 2017
0
92

Anton Vidokle and Arseny Zhilyaev

Prednáška a premietanie.
Začiatok13.4.2017
17:00
Koniec13.4.2017
19:00
MiestoKunsthalle Bratislava
AdresaNám SNP 12,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaPodujatie
KontaktKunsthalle Bratislava
02/204 715 04
kunsthallebratislava@gmail.com

Anton Vidokle and Arseny Zhilyaev
Art Without Death: Russian Cosmism

13. apríl 2017, 17:00 hod. / 13th April 2017, 5pm
Kunsthalle KLUB
Prednáška a premietanie / Lecture and screening

Prednášku pripravil APART v spolupráci s projektom SOFT NORM (VŠVU) a Kunsthalle Bratislava. Uskutoční sa v rámci výstavy Apart: Možnosť uchovávania / Possibility of Preserving
Viac info: http://apart.sk/parallax/possibility-of-preserving/

Please scroll down for English

Ruský vizuálny umelec Arseny Zhilyaev (1984) predstaví vo svojej prednáške pôvod hnutia ruský kozmizmus, jeho hlavné línie a predstaviteľov (Nikolai Fyodorovich Fyodorov, Konstantin Tsiolkovsky, Vladimir Vernadsky a Alexandre Chizevsky). Umelec, kurátor a filmový tvorca Anton Vidokle (1965) predstaví a premietne svoje filmy z trilógie o ruskom kozmizme This is Cosmos (2014) a The Communist Revolution Was Caused By The Sun (2015). Prednášku a premietanie zakončia diskusiou s publikom.

Hnutie kozmizmu sa dovolávalo materiálnej nesmrteľnosti a znovuzrodenia, ako aj cestovania do vesmíru. Jeho korene sú v spiritualite 19. storoča v Rusku. Doktrína nesmrteľného života v nekonečnom vesmíre odzrkadľuje dobový optimizmus vo vede a v umení. Utopické science-fiction myslenie kozmistov malo odvtedy výrazný vplyv na umenie, vedu a politiku ako predrevolučného, tak aj Sovietskeho Ruska.

„Z pohľadu dneška kozmizmus, napriek tomu že bol zatienený Sovietskou ideológiou otvára nové perspektívy interpretácií Ruskej avantgardy a taktiež ideologického a politikého nastavenia Ruska od predrevolučných čias až do súčasnosti. Ako príklad uveďme texty Nikolaja Fedorova (1829-1903), v ktorých deklaroval presvedčenie, že najvyšším cieľom technológie musí byť prekonanie smrti; všetci ľudia, ktorí kedy na Zemi žili musia byť znova oživení. Kozmisti tiež boli vizionárskymi priekopníkmi vesmírneho cestovania. Pre Fedorova predstavovala napríklad kolonizácia ďalších planét nevyhnutný následok nedostatku životného priestoru na Zemi po znovuoživení mŕtvych. Ďalším kľúčovým myšlienkovým momentom hnutia je koncept múzea, využívajúci relikvie, ktoré uchovávajú všetko potrebné pre vzkriesenie duší jednotlivcov. Fedorov, rovnako ako zakladateľ suprematizmu Kazimir Malevič veril, že po smrti Boha bude múzeum jediným miestom, kde bude možná transhistorická jednota.“

(úryvok z anotácie pripravovanej výstavy v koncepcii Antona Vidokla, Arsenyho Zhilyaeva a Borisa Groysa s názvom Art Without Death: Russian Cosmism, ktorá sa bude konať v HKW Berlin v septemberi tohto roka; https://www.hkw.de/en/programm/projekte/2017/art_without_death_russian_cosmism/start.php)

Anton Vidokle je umelec, kurátor a filmár, zakladateľ portálu e-flux. Vystavoval na Documenta 13, na Benátskom bienále a Bienále v Lyone. V roku 2016 prezentoval svoj science fiction film 2084 na Bienále v Montrealy, This is Cosmos (2014) na Berlinale, Bienále v Shangai a vo Witte de With v Rotterdame. Žije v New Yorku a Berlíne.

Arseny Zhilyaev skúma vo svojom diele dedičstvo Sovietskej muzeológie z revizionistickej perspektívy. Od roku 2011 je ko-editorom moskovského magazínu o umení Khudozhestvennyi Zhurnal. Jeho dielo bolo prezentované na Liverpool Biennale (2016) a Triennale v Ljubljani, ale aj v Paríži, San Franciscu a Tretyakov State gallery v Moskve (2012).

Tento projekt bol podporený z verejných zdrojov poskytnutých Fondom na podporu umenia.
Projekt SOFT NORM: From Historical Awareness to Civil Engaged Art Practises je financovaný z grantu PATTERNS LECTURES

Mapa podujatia

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím