IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 19.7.2018 18:00 |
| Koniec | 12.8.2018 18:00 |
| Miesto | DOT. Contemporary Art Gallery |
| Adresa | Lazaretská 13, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | DOT. Contemporary Art Gallery |
Kurátor: Ľuboš Lehocký
Trvanie výstavy: 19.7. - 12.8. 2018
DOT. Contemporary Art Gallery
Lazaretská 13, Bratislava
Deana Kolenčíková (*1990) vo svojej tvorbe prostredníctvom akcie a intervencie vo verejnom priestore, fotografie alebo inštalácie často s nadhľadom reaguje na špecifiká miest, situácií alebo komunít, v ktorých sa ocitá. Jej reakcia je väčšinou založená na pozorovaní, alebo – lepšie povedané – žití na nejakom mieste, komunikácii s komunitou či účasti na spoločenskom dianí a ich následnou, neraz aj vtipnou premenou, posunutím, vychýlením, alebo inokedy: upozornením, pripomenutím či zvýznamnením istých aspektov sveta a života, ktoré ostávali opomínané, prehliadané, považované za nehodné pozornosti, alebo skrátka nereflektované, lebo sme si na ne zvykli, čím sa nám ich zvláštnosť, pozoruhodnosť a nakoniec vážnosť stratila spred očí.
Nejde pritom len o trochu bizarné a vtipné (ale nie bezvýznamné) akcie a intervencie ako nástennú maľbu návodu či ponuky ihrísk, respektíve hier, ktoré sa dajú nakresliť kriedou na chodník a hrať na ulici (Kies & Speel, 2018, Hasselt), ocenenie posledných dobehnuvších na lokálnej súťaži podľa hesla „nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa“ (The losers take it all!, 2018, Kiewit) alebo zavesenie pretekárskej štartovacej vlajky na rampu železničného priecestia (3...2...1..., 2017, Praha), čo však mimochodom komentuje aj tragickú nedočkavosť, uponáhľanosť a ignorovanie pravidiel vodičmi; niekedy Deana Kolenčíková s nadhľadom reaguje aj na vážnejší spoločenský a miestny kontext: v práci Arrow to Cantepau (2017, Albi) jednoduchým gestom nosenia indexu odkazujúceho na chudobné predmestie centrom Albi obyvateľom pripomína a pre turistov zviditeľňuje problém tejto štvrte; podobne upozorňuje na problémy a kvality toho istého mesta, keď za sebou po jeho uliciach ťahá veľký nápis „Na prenájom“ (A louer, 2017, Albi), v inej práci zas vtipne, ale bez ponižujúceho výsmechu, pritom s istou vážnosťou až „pietou“ reflektuje projekt roky nedokončenej, nespojazdnenej vlakovej trate medzi dvoma belgickými mestami (Here it comes!, 2018, Munsterbilzen).