Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
1. august 2018
0
60

APROPOS ANTHROPOS - DEANA KOLENČÍKOVÁ

DOT. Contemporary Art Gallery srdečne pozýva na výstavu Deany Kolenčíkovej.
Začiatok19.7.2018
18:00
Koniec12.8.2018
18:00
MiestoDOT. Contemporary Art Gallery
AdresaLazaretská 13,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktDOT. Contemporary Art Gallery

Kurátor: Ľuboš Lehocký
Trvanie výstavy: 19.7. - 12.8. 2018

DOT. Contemporary Art Gallery
Lazaretská 13, Bratislava

Deana Kolenčíková (*1990) vo svojej tvorbe prostredníctvom akcie a intervencie vo verejnom priestore, fotografie alebo inštalácie často s nadhľadom reaguje na špecifiká miest, situácií alebo komunít, v ktorých sa ocitá. Jej reakcia je väčšinou založená na pozorovaní, alebo – lepšie povedané – žití na nejakom mieste, komunikácii s komunitou či účasti na spoločenskom dianí a ich následnou, neraz aj vtipnou premenou, posunutím, vychýlením, alebo inokedy: upozornením, pripomenutím či zvýznamnením istých aspektov sveta a života, ktoré ostávali opomínané, prehliadané, považované za nehodné pozornosti, alebo skrátka nereflektované, lebo sme si na ne zvykli, čím sa nám ich zvláštnosť, pozoruhodnosť a nakoniec vážnosť stratila spred očí.

Nejde pritom len o trochu bizarné a vtipné (ale nie bezvýznamné) akcie a intervencie ako nástennú maľbu návodu či ponuky ihrísk, respektíve hier, ktoré sa dajú nakresliť kriedou na chodník a hrať na ulici (Kies & Speel, 2018, Hasselt), ocenenie posledných dobehnuvších na lokálnej súťaži podľa hesla „nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa“ (The losers take it all!, 2018, Kiewit) alebo zavesenie pretekárskej štartovacej vlajky na rampu železničného priecestia (3...2...1..., 2017, Praha), čo však mimochodom komentuje aj tragickú nedočkavosť, uponáhľanosť a ignorovanie pravidiel vodičmi; niekedy Deana Kolenčíková s nadhľadom reaguje aj na vážnejší spoločenský a miestny kontext: v práci Arrow to Cantepau (2017, Albi) jednoduchým gestom nosenia indexu odkazujúceho na chudobné predmestie centrom Albi obyvateľom pripomína a pre turistov zviditeľňuje problém tejto štvrte; podobne upozorňuje na problémy a kvality toho istého mesta, keď za sebou po jeho uliciach ťahá veľký nápis „Na prenájom“ (A louer, 2017, Albi), v inej práci zas vtipne, ale bez ponižujúceho výsmechu, pritom s istou vážnosťou až „pietou“ reflektuje projekt roky nedokončenej, nespojazdnenej vlakovej trate medzi dvoma belgickými mestami (Here it comes!, 2018, Munsterbilzen).

Mapa podujatia

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím