IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 18.10.2019 18:00 |
| Koniec | 13.11.2019 23:59 |
| Miesto | T3 – kultúrny prostriedok |
| Adresa | Trnavské mýtoBratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Jana Babušiaková 0905 539 166 |
T3-kultúrny prostriedok ako multifunkčný priestor v širšom centre mesta ponúka od roku 2017 Bratislavčanom možnosť spoznať súčasnú alternatívnu kultúru mimo tradičných priestorov. Mladí umelci vstupujú do nevšedného priestoru bývalej električky so site specific inštaláciami a cieľom využiť špecifiká, ktoré v sebe nesie jeho umiestnenie v centre rozvíjajúceho sa mesta na najväčšej dopravnej tepne Bratislavy.
Exteriérová inštalácia Deany Kolenčíkovej na Trnavskom mýte reaguje na odstavený električkový vozeň ako bývalú súčasť dopravného systému, ktorý primárne slúži na rýchle dopravenie z bodu A do bodu B. Rýchlosť a spomalenie sa stalo inšpiráciou jej intervencie, pričom ich význam prenáša z roviny transportu do roviny konzumu a nákupného správania súčasného človeka s dôrazom na tzv. rýchlu módu, pre ktorú je typické rýchle striedanie kolekcií a lacná produkcia.
S vozňom pracuje ako so symbolom, ale zároveň ho využíva ako podstavec, na ktorý umiestňuje inštaláciu, vytvorenú z najbežnejších zložiek našich šatníkov. Imitáciou šnúry na sušenie prádla vychyľuje vozeň z jeho pôvodnej funkcie a kusy odevu mení na verejné komunikačné médium, hlásajúce posolstvo o tom, že rýchla móda môže mať za následky vykoľajenie celej spoločnosti.
Kolenčíková upozorňuje na ukotvenie Bratislavy v sieti týchto globálnych vzťahov a na našu spoluúčasť na nich, ktorú si často vnorení do lokálneho priestoru neuvedomujeme. Neďaleká Tržnica, ako symbol miestnych ekonomických vzťahov, už totiž dávno neponúka len lokálne produkty ale často i odevy, privezené z druhej strany sveta, ktoré môžeme zakúpiť u miestnej známej trhovkyne. Globálny trh sa nám stal dôverným priestorom.
Autorkinou odpoveďou na túto situáciu je dôraz na skutočnú lokálnosť. Súčasťou vernisáže je i večera, pripravená autorkou zo surovín, nakúpených výlučne v Tržnici. Na túto večeru prizýva i miestnu komunitu predajcov Tržnice s cieľom posilniť miestne komunitné vzťahy, ktoré sa tak môžu stať pilierom nielen miestnej drobnej ekonomiky, ale najmä medzispoločenského a medzigeneračného zblíženia.
Deana Kolenčíková (*1990) študovala na VŠVU v Bratislave, absolvovala stáže na Akademie der bildenden Kunst v Rakúsku a na Nottingham Trent University vo Veľkej Británii. Vo svojej tvorbe sa zo začiatku venovala prevažne fotografii, ale časom sa stala len jedným z médií, ktorým sa venuje. Často sa zaoberá inštaláciami a intervenciami do verejného priestoru a vo svojich prácach reaguje na rôznorodé sociálne, spoločenské a politické problémy konkrétneho miesta, na ktorom sa nachádza.
Kurátorka: Jana Babušiaková
Výstava vznikla s finančnou podporou BSK.