Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 5.4.2018 18:00 |
| Koniec | 1.7.2018 18:00 |
| Miesto | Galéria umelcov Spiša |
| Adresa | Zimná 46, Spišská Nová Ves, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Galéria umelcov Spiša +053 417 46 21 |
Vystavené artefakty pochádzajú z dvoch východoslovenských zbierkotvorných inštitúcií – Šarišskej galérie v Prešove a Krajského múzea v Prešove, ako aj z viacerých východoslovenských súkromných zbierok a majetkov.
Autori: Ronda BAUTISTA, Vladimír BRONIŠEVSKÝ, Ondrej JURÍN, Peter LIPKOVIČ, Andrea LIPKOVIČOVÁ, Ivan NOVOTNÝ, Sanislav ŠALKO, Viktor ŠEFČÍK, František TURCSÁNYI, Edita VOLOŠČUKOVÁ, Júlia ZELENÁ.
Prejavy biedermeieru v umení i umeleckom remesle (1815 – 1848) možno považovať zo všetkých historických období za obzvlášť podnetné na reflexiu súčasnosti v jej rovinách spoločenských, kultúrnych, politických, sociálnych, estetických a iných. Práve tento sloh bol zvolený za východzí inšpiračný bod pre tvorivú prácu výtvarných umelcov východoslovenského Spolku C+S.
Ide o medzinárodné výtvarné združenie s nestálou členskou základňou, ktoré vzniklo začiatkom leta 1990 v atmosfére „pomlčkovej vojny" ako voľné spoločenstvo výtvarníkov s orientáciou na šírenie vlastnej nekomerčnej kultúry. Podnázov projektu – "Tradícia je ilúziou večnosti" je ironickou narážkou na pestovanú falošnú ilúziu nemennosti (spoločenských vzťahov, estetických noriem, svetonázorových náhľadov, geopolitických realít...). Ide o výrok, ktorý použil Woody Allen vo filme Deconstructing Harry (1995) v reakcii na náboženské polofundamentalistické myslenie, pričom preklad tohto výroku do latinčiny zbližuje v humornej skratke našu súčasnosť s historickou realitou 1. pol. 19. st. Ide tiež o narážku na skutočnosť, že tak v minulosti ako aj súčasnosti možno „tesať do mramoru“ rozmanité „okrídlené“ myšlienky.
Diela, ktoré vytvorili súčasní umelci sú veľmi rozmanité: Júlia Zelená prezentuje objekty – šaty, ktoré vytvorila využitím starých rukodielnych výšiviek, čo je ironickou narážkou na obľúbenú činnosť biedermeierovských žien. Na vtedajšiu neslobodu žien vylúčených z verejného života reaguje svojimi obrazmi Stano Šalko, na politickú i osobnú neslobodu poukazuje František Turcsányi. Inými dielami sa prezentuje Viktor Šefčík: v reakcii na obľubu drobných kvietkov v období biedermeieru prezentuje detaily kvetov vo veľkých rozmeroch, ktoré sú latentne erotické. Hneď niekoľko autorov, napr. Španielka Ronda Bautista reaguje na ekonomické aspekty biedermeieru a ich presah do súčasnosti. Maliar Ondrej Jurínvytvoril špeciálne pre výstavu dielo Smutný pes, reflektujúce dôraz, aký biedermeier kládol na rodinné hodnoty. Edita Vološčuková vytvorila pendant k dobovému interiéru, fantazijný environment, ktorý odkazuje na pracovňu biedermeierovského džentlmena či vedca: pohráva sa s dobovým nadšením pre vedu, pričom si vybrala genetiku schopnú transformovať, akoby čarovať (tak ako umenie). Andrea Lipkovičová integrovala meštianske cnosti a necnosti do obrazu v štýle kitsch artu. Ivan Novotný reflektuje obchodný boom tej doby podporený obchodnými značkami a Peter Lipkovič dielami odkazuje na politickú ekonómiu v ironickej forme.
Kurátor: Mgr. Jozef Ridilla - Šarišská galéria, Prešov
Odborná spolupráca: Mgr. Mária Šabľová - GUS
Grafika: Mgr. art. Ivana Babejová