IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 6.12.2016 18:00 |
| Koniec | 15.1.2017 18:00 |
| Miesto | Campus Gallery, PK 7 (areál TUKE) |
| Adresa | Park Komenského 7, Košice, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Campus Gallery campus.gallery@tuke.sk |
Kliknutím prstu zisťujem ako dopadli voľby na Barme, cez sociálnu sieť pozdravíme všetkých 548 "priateľov" mávajúc im z vytvoreného gif-ka, ťažba zafíru v Kambodži sa zvýšila v súvislosti s rastúcim predajom Smartphonov, z telefonátu z kolegom s hrôzou zisťujeme že svet existuje aj po tom, čo som zrušil konto na Twetteri, za fenomenologické heslo: "späť k veciam samým" som dostal na Facebooku 47 lajkov, zaspávam pri ASMR videu ktoré odhaľuje, že nová forma materiálového fetišizmu je sluchovo výrazne podmanivá....
Výstava Daktylo-skopia je výberom študentských prác, ktoré vznikli v roku 2016 v rámci rôznych ateliérov (Ateliér priestorových komunikácií +, Ateliér Laboratórium fotografie, Ateliér S+M+L_XL – Kov a šperk a Ateliér IN) na VŠVU v Bratislave. Diela boli vytvorené pod pedagogickým vedením a tematizovali rôzne zadania. Napriek tomu je možné vysledovať spoločné východiská. V pozadí diel sa otvárajú otázky tematizujúce súčasné podoby reflexie vecí, hľadania vzťahov medzi realitou a ilúziou, skutočnosťou a simuláciou. Mémom a génom. Agónia reálneho, relativizovanie pravdy, simulakrálna podoba vecí rezignujúca na svoj predobraz v skutočnosti.
Etymologický základ slova daktyloskopia v sebe obsahuje videnie i hmat. Pohľad i pohladenie. Prepojenie chápem ako tematickú metaforu výstavy. Vizuálnymi prostriedkami reflektovať celostnú skúsenosť s (materiálnym) svetom a zároveň poukázať na čoraz intenzívnejší sklon k dematerializácií. Sú nové technológie možnosťou nahliadnutia za náš zmyslový svet? Vo fenomenologickej filozofiije videnie i viditeľno ako aj hmatateľné a dotýkajúce sa komplexom jednotného tela, na ktorého základe sme "vo svete", zažívame tento svet ako niečo, čo sa nás (do)týka. Výstava Daktylo-skopia hľadá význam práve tejto medzery medzi prstom (dotykom, odtlačkom) a pohľadom (gr. skopos - ten kto sa díva, pozoruje).
Každá z autoriek / každý za autorov vytvárajú svoje dielo nezávisle od prezentovanej výstavy. Práce vznikajú v rámci ateliérových zadaní na VŠVU a koncepcia výstavného projektu sa až následne, na základe zvoleného výberu, snaží hľadať spoločné východiská a asociačné prepojenia. Práca Nikoly Balberčákovej je reflexiou hmatového zmyslu človeka, jeho antropologických východísk až po aktuálne formy, kde sa dotykový display stáva styčnou plochou nášho kontaktu so svetom. Počítačová myš je pästným klinom súčasnosti. Leontína Berková sa zaoberá úlohou fotografie ako média, ktoré reflektuje nielen realitu, ale aj samé seba. Vidím teda zviditeľňujem. Realita neexistuje ak nie je zaznamenávaná. Fotografické gesto sa mení a oko priložené k hľadáčiku nahradzuje "ohmatávajúce videnie". V inštalácií Simony Gottierovej sa autorka "očisťuje" od socio-kultúrnych stereotypov a bežné predmety pretvára množením taktilných podnetov. Fantazijné je tu sugerované na základe banálneho, fyzický dotyk a použitý materiál vytrháva predmet jeho prirodzeného prostredia. Erik Janeček sa zaoberá možnosťami zázraku v dnešnom svete. Forma kolážovanej video-eseje približuje, prostredníctvom prisvojených fragmentov obrazov, fascináciu hraničnými formami vnímania, vzťah medzi reálnym a nadprirodzeným. Sú aj nové technológie prostriedkom dosiahnutia transcendencie? Denis Kozerawski zaznamenáva obraz obrazu, virtuálna prehliadka sa prepája so skutočnosťou. Prechádzka múzeom a prechod bránou je vstupom do imaginárneho priestoru ktorý je desivo podobný skutočnosti. Hraničnými vzťahmi poznania, ilúzie a reality sa venuje vo svojich prácach Juraj Mydla. Potreba hľadania vyváženosti vo svete nerovnováhy, spomalenia, zintenzívnenia vnemu v čase rýchlych viskóznych informácií, je podmienená vlastným záujmom o reflexívne poznanie sveta. Sme však ešte schopný odlíšiť objektívne od subjektívneho? Máme ešte možnosť a ochotu venovať čas zmysluplným a konštruktívnym rozhodnutiam? Čo sa stane "usvedčujúci dôkazom" našej prítomnosti vo svete, ktorého dnešná podoba sa tak dynamicky zmenila od tej včerajšej?
Ján Kralovič
DAKTYLO-SKOPIA
Campus Gallery, PK 7 (areál TUKE)
vernisáž: 6. 12 2016 o 18:00
výstava: 7.12 2016 - 15. 01 2017
autorky/autori: Nikola Balberčáková, Leontína Berková, Simona Gottierová, Erik Janeček, Denis Kozerawski, Juraj Mydla
kurátori: Ján Kralovič, Jaroslav Kyša