Kalendárium
Vložené
4. apríl 2019
0
105

Do CAMPu mieria architekti z prestížnych štúdií Snohetta, LAN Architecture,Benthem Crouwel Architects, Smiljan Radić,či kritik Aaron Betsky

Vrámci prednáškového cyklu Urban Talks sa stretávajú s verejnosťou a prehovoria na tému architektúry vo verejnom priestore a realizácie významných budov kultúrnych a verejných inštitúcií. Ich prednášky preto môžu slúžiť ako inšpirácie pre architektonickú súťaž na novú pražskú koncertnú sieň.
Začiatok11.4.2019
19:00
Koniec17.6.2019
19:00
MiestoCAMP
AdresaVyšehradská 51,
Praha,
Česká republika
Druh podujatiaPodujatie
KontaktCAMP
+420 770 141 547
camp@ipr.praha.eu

Svoje skúsenosti prídu predať čílsky architekt Smiljan Radić, Jenny Osuldsen zo slávneho nórskeho štúdia Snohetta, Umberto Napolitano z francúzskeho LAN Architects, Mels Crouwel z belgického Benthem Crouwel Architects a z USA dorazí autor a kritik architektúry Aaron Betsky.

Urban Talks je cyklus prednášok, ktorý predstavuje architektov a architektonické štúdiá z celého sveta. V minulosti boli hosťami napríklad španielsky architekt a umelec Santiago Calatrava alebo architekti dánskych štúdií Thomas Krarup z COBE Architects a Jacob Kurek z Henning Larsen. Všetky prednášky Urban Talks v následujúcích mesiacoch môžu byť inšpiráciou pre plánované výberové konanie na kultúrne a spoločenské centrum, ktorého jadrom bude moderná koncertná sála. Ten má za ciel vedľa Rudolfina a Obecného domu rozšíriť ponuku hlavného mesta o sálu s minimálnou kapacitou 1800 miest a špičkovou akustikou odpovedajúcou požiadavkám 21. storočia. „Nová budova s koncertnou sálou by mala stáť v zanedbanej oblasti blízko metra Vltavská. Dúfame, že by jej vybudovanie viedlo ku kultivácií a rozvoju celého problematického územia. Napríklad Opera v Oslu, za ktorou stojí jedno z prichádzajúcich štúdií, bola podnetom pre oživenie celej najskôr zabudnutej lokality,“ vysvetľuje Petr Hlaváček, prvý námestník primátora pre oblasť územného rozvoja a územného plánu. Architekti, ktorí sa v CAMPu stretnú s verejnosťou, spojuje práve skúsenosť s realizáciou budov kultúrnych a verejných inštitúcií, často priamo koncertných siení alebo galérií.

Zo svetoznámeho nórskeho štúdia Snohetta svojou návštevou CAMP poctí Jenny B. Osuldsen, architektka a zároveň jedna z vedúcich štúdia. Snohetta získala World Architecture Award spolu so spústou ďalších ocenení za slávnu Operu v Oslu a Alexandríjsku knižnicu v Egypte. Ďalšími budovami kultúrnych inštitúcií, ktoré má na svedomí, sú napríklad múzeum umenia v Lillehammere alebo pavilón múzea, ktorý je súčasťou Národného pamätníka a múzea 11. septembra v New Yorku. Pre štúdio je typické skĺbenie tradičného remesla s najnovšími technológiami. Aj o ňom príde 17. júna Jenny B. Osuldsen prednášať.

Norwegian National Opera and Ballet
Norwegian National Opera and BalletFoto: Erik Berg
Norwegian National Opera and Ballet
Norwegian National Opera and BalletFoto: Jens Passoth
Norwegian National Opera and Ballet
Norwegian National Opera and BalletFoto: Snohetta
Svart
SvartFoto: Snøhetta_Plompmozes
Tverrfjellhytta, Norwegian Wild Reindeer Pavilion
Tverrfjellhytta, Norwegian Wild Reindeer PavilionFoto: diephotodesigner.de OHG
Tverrfjellhytta, Norwegian Wild Reindeer PavilionFoto: Ketil Jacobsen
Under
UnderFoto: Ivar Kvaal
Under
UnderFoto: Ivar Kvaal

Benthem Crouwel Architects je holandské štúdio, ktoré stojí za realizáciou mnoho budov kultúrnych inštitúcií. Jednou z najvýraznejších je koncertná hala Ziggo Dome v Amsterdame, ktorej fasádu tvorí takmer 120 000 LED svetiel, vďaka ktorým na ňu môžu byť premietané videá, nápisy či svetelné show. Ďalšími slávnymi projektami tohto štúdia sú Múzeum Anny Frankovej alebo Rijskmuseum vo vnútri terminálu amsterdamského letiska Schiphol. O práci štúdia a súžitia historických budov s novými modernými dizajnmi bude v CAMPu 17. apríla hovoriť spoluzakladateľ štúdia Mels Crouwel.

Bus Drivers Building
Bus Drivers BuildingFoto: Jannes Linders
Bus Drivers Building
Rotterdam Railway Station
Rotterdam Railway StationFoto: Jannes Linders
Stedelijk
StedelijkFoto: Jannes Linders
Stedelijk
StedelijkFoto: Jannes Linders
Stedelijk
StedelijkFoto: Jannes Linders

Umberto Napolitano je taliansky architekt a jeden zo zakladateľov francúzskeho prestížneho štúdia LAN Architecture. Okrem mnoho moderných obytných domov má za sebou stúdio aj návrhy radnice, súdu a vezenia alebo divadla Le Maillon v Štrasburgu či prestavbu časti slávneho výstavného pavilónu Grand Palais v Paríži. Všetky stavby sú projektované s ohľadom na ich funkčnosť v danom sídelnom útvare tak, aby podnecovali k stretávaniu miestneho obyvateľstva. Typická pre nich je aj vizuálna otvorenosť a prepojenie s exteriérom. Umberto Napolitano príde 9. mája do CAMPu prehovoriť o snahe LAN Architecture vnímať architektúru ako prepojenia najrôznejších disciplín a nachádzať kreatívne a zároveň elegantné riešenia.

Carré Lumière
Carré LumièreFoto: LAN
Carré Lumière
Carré LumièreFoto: LAN
Carré Lumière
Carré LumièreFoto: LAN
St Jacques de la Lande Town Hall
St Jacques de la Lande Town HallFoto: Julien Lanoo
St Jacques de la Lande Town Hall
Urban Renovation Lormont
Urban Renovation LormontFoto: Julien Lanoo
Urban Renovation Lormont

Jedna z najdôležitejších osobností chilskej architektúry Smiljan Radić vystúpi v CAMPu 11. apríla. Jeho návrhy prepájajú svet architektúry a umenia, často v spolupráci s jeho životnou partnerkou, sochárkou Marcelou Correa. Spoločne zaujali predovšetkým na 12. bienále architektúry v Benátkách v roku 2010. O štyri roky neskôr Radić navrhol slávny letný pavilón Serpentine Gallery v Londýne. Svôj osobitý štýl prezentuje na širokom spektre realizácií, od telekomunikačnej veže v Santiagu cez rakúskou autobusovú zástavku po regionálne divadlo v meste Concepción.

Serpentine Gallery, London
Serpentine Gallery, LondonFoto: Iwan Baan
Serpentine Gallery, London
Teatro Regional del Bíobío
Teatro Regional del BíobíoFoto: Cristobal Palma
Teatro Regional del Bíobío
The Winery at VIK
The Winery at VIKFoto: Cristobal Palma

Aaron Betsky je kritik architektúry a autor veľkého množstva publikácií o architektúre. Vyštudoval architektúru na Yale, prednášal na niekoľko univerzitách a teraz je dekanom School of Architecture at Taliesin. Pracoval pre Franka Gehryho, spoluautora Tancujúceho domu, a v roku 2008 riadil Bienále architektúry v Benátkách. Najskôr viedol Holandský inštitút architektúry a Cincinnati Art Museum, jedno z najstarších múzeí umenia v USA. Napísal monografie mnoho moderných architektov, medzi nimi aj Zahy Hadid, a vo svojich knihách sa okrem iného zaoberá estetikou, psychológiou a sexualitou v architektúre. V CAMPu Aaron Betsky vystúpi 15. mája.

• 11. 4. 2019 v 19:00 Urban Talks: Smiljan Radić
  • 17. 4. 2019 v 19:00 Urban Talks: Benthem Crouwel Architects
  • 9. 5. 2019 v 19:00 Urban Talks: LAN Architecture
  • 15. 5. 2019 v 19:00 Urban Talks: Aaron Betsky
  • 17. 6. 2019 v 19:00 Urban Talks: Snohetta

Vstupenky zdarma na všetky akcie Urban Talks je nutné si rezervovať v sieti GoOut. Živý prenos zo všetkých prednášok Urban Talks je možné sledovať na Facebooku CAMPu alebo neskôr zo záznamu na Youtube kanáli CAMPu.

CAMP je nové Centrum architektúry a mestského plánovania, ktorého hlavným poslaním je zlepšiť verejnú diskusiu o rozvoji Prahy. Je základným zdrojom prehľadných a dostupných informácií o prítomnosti a budúcnosti hlavného mesta a funguje ako otvorená platforma, „základný tábor” pre každého, kto má záujem na spoločnom plánovaní a rozvíjaní Prahy. Okrem svojej základnej funkcie informačného centra je súčasťou CAMPu taktiež výstavná sála s unikátnou veľkoplošnou projekciou, študovňa, kaviareň, vonkajšia terasa a moderná prednášková sála s bohatým programom pozostávajúcim z verejných diskusií, vystúpení tuzemských aj zahraničných odborníkov, workshopov, projekcií a ďalších aktivít.

Urban Talks prebiehajú v spolupráci s: Združením pre architektúru a rozvoj, Galéria Jaroslava Fragnera, Zdeněk Fránek Foundation, ARCHIP. Mediálnym partnerom cyklu prednášok je časopis Architekt+.

Mapa podujatia