Pivničné kobky
Drobného 27
Bratislava
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Valašské Příkazy 55 55
Valašské Příkazy
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Okná, dvere a fasády
Tomášikova 17
Bratislava
Prinášame Vám svetlo
Galvaniho 7 7/A
Bratislava
Vlárska 22
Trnava
Office: TWINCITY C HubHub, Mlynské Nivy 16
Bratislava
Tepelnoizolačné parametre vyhovujú...
VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (výrobca)
VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (distribútor)
Material & Technology s.r.o. – M&T (výrobca)
Material & Technology s.r.o. – M&T (distribútor)
Parozábrana pre difúzne uzatvorené konštrukcie...
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (výrobca)
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (distribútor)
Ultra tenký design posuvných dverí HI-FINITY...
Reynaers systems spol. s r.o. (výrobca)
Reynaers systems spol. s r.o. (distribútor)
OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...
Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)
Princíp temperovania betónového jadra spočíva...
REHAU s.r.o. (výrobca)
REHAU s.r.o. (distribútor)
Začiatok | 23.6.2020 18:00 |
Koniec | 30.6.2020 20:00 |
Miesto | Nová Cvernovka |
Adresa | Račianska 78, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | The Július Koller Society +421 949167036 info@juliuskollersociety.org |
23.6. 2020 18:00 - komentovaná prehliadka
Výstava Homo Faber reflektuje socialistický modernizmus v jeho vzostupe a úpadku. Sleduje stopy vtedajšieho budovania a súčasného rozkladu na príklade sochárskych diel pre architektúry nemocníc. Monumentálna tvorba Juraja Gavulu, poučená školením u Václava Ciglera, vychádza z princípov minimalizmu a organickej plastiky. Matej Gavula v dialógu s archívom svojho otca odkrýva produkčné zázemie jeho tvorby a vlastným dielom komentuje prechod priestorov liečenia od reality k fikcii.
Väčšina z Gavulových prác pre zdravotníctvo sú dnes na okraji záujmu svojich vlastníkov. Fontány sú pre nedostatok technickej údržby bez vody, niektoré základné kamene zarastajú v zanedbaných areáloch zariadení, iné boli presunuté do interiéru, či len tak pohodené mimo pôvodného miesta, no aj vďaka trvácim materiálom stále existujú bez zásadných zmien. Zrkadlia tak stav nezáujmu, zanedbania a zotrvačnosti s ktorou v súčasnosti fungujeme.
Výstava upozorňuje nie len na potrebu starostlivosti o umelecké diela z čias socializmu, ale nabáda k väčšej citlivosti všeobecne v rovine záujmu o verejný priestor a spoločne prospešnú infraštruktúru.