Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 19.2.2019 18:00 |
| Koniec | 19.2.2019 20:00 |
| Miesto | Cvernovka |
| Adresa | Račianska 78, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Michaela Kaliská |
Laboratórium Urbanizmu Bratislavy je platforma, ktorá prezentuje rôzne témy, ktoré súvisia s rozvojom Bratislavy. Po šiestich úspešných diskusiách sa opäť uvidíme po prvý krát v tomto roku v sále Novej Cvernovky! Téma siedmej edície LaUrBy je “Koľajová doprava v Bratislave”.
Aj bez hlbších vedomostí v tejto téme je zrejmé, že mesto a jeho centrum zaťažuje denný presun ľudí a automobilov z okolia. Bratislava sa počas 25 rokov sa rozliala do okolia a nenápadne vznikla aglomerácia so všetkým, čo k tomu patrí, najmä denné pohyby autami zaskočili obyvateľov, ale aj samosprávu aj štátnu správu. V meste zase nestačia parkoviská, pomaly už ani chodníky.
Bratislava má spracovaný neúplný Generel dopravy z roku 2014, ktorý vôbec neriešil koľajovú dopravu, ani mobilitu obyvateľov v rámci aglomerácie. Zaujímavým príspevkom ku riešeniu mobility a rozvoju koľajovej dopravy bol Projekt Ten-T, ktorý uvažoval nad priečnym prepojením centra mesta širším rozchodom koľají. Bratislava má totiž jeden problém do budúcnosti navyše: rozchod koľají železnice a električky nie je rovnaký.
Voľbou nového primátora teda nastávajú otázky, čo d’alej? Čo teda urobiť v roku 2019? Kto bude za kroky zlepšujúcu súčasnú situáciu v meste a jeho okolí zodpovedný ?
Aktívne zapojenie koľajovej, kapacitnej prepravy je kľúčom ku riešeniu dnešnej situácie. Prezentácia v Cvernovke ukáže variant umiestnenia novej hlavnej železnične stanice spolu s doriešením nadväzností na MHD, najmä na električku + alternatívu riešenia Račianskeho mýta a pokračovania okruhu Bajkalská. O tejto vízii bude diskutovať Ing. Arch. Peter Žalman, Ing. Milan Skyva, Ing. Arch. Vladimír Šimko a Ing. Bronislav Wiegl .
Viac informácií nájdete tu: https://novacvernovka.eu/program/laurba-7-kolajova-doprava-v-bratislave .
Vstup na akciu je zdarma.