IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 19.2.2019 18:00 |
| Koniec | 19.2.2019 20:00 |
| Miesto | Cvernovka |
| Adresa | Račianska 78, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | Michaela Kaliská |
Laboratórium Urbanizmu Bratislavy je platforma, ktorá prezentuje rôzne témy, ktoré súvisia s rozvojom Bratislavy. Po šiestich úspešných diskusiách sa opäť uvidíme po prvý krát v tomto roku v sále Novej Cvernovky! Téma siedmej edície LaUrBy je “Koľajová doprava v Bratislave”.
Aj bez hlbších vedomostí v tejto téme je zrejmé, že mesto a jeho centrum zaťažuje denný presun ľudí a automobilov z okolia. Bratislava sa počas 25 rokov sa rozliala do okolia a nenápadne vznikla aglomerácia so všetkým, čo k tomu patrí, najmä denné pohyby autami zaskočili obyvateľov, ale aj samosprávu aj štátnu správu. V meste zase nestačia parkoviská, pomaly už ani chodníky.
Bratislava má spracovaný neúplný Generel dopravy z roku 2014, ktorý vôbec neriešil koľajovú dopravu, ani mobilitu obyvateľov v rámci aglomerácie. Zaujímavým príspevkom ku riešeniu mobility a rozvoju koľajovej dopravy bol Projekt Ten-T, ktorý uvažoval nad priečnym prepojením centra mesta širším rozchodom koľají. Bratislava má totiž jeden problém do budúcnosti navyše: rozchod koľají železnice a električky nie je rovnaký.
Voľbou nového primátora teda nastávajú otázky, čo d’alej? Čo teda urobiť v roku 2019? Kto bude za kroky zlepšujúcu súčasnú situáciu v meste a jeho okolí zodpovedný ?
Aktívne zapojenie koľajovej, kapacitnej prepravy je kľúčom ku riešeniu dnešnej situácie. Prezentácia v Cvernovke ukáže variant umiestnenia novej hlavnej železnične stanice spolu s doriešením nadväzností na MHD, najmä na električku + alternatívu riešenia Račianskeho mýta a pokračovania okruhu Bajkalská. O tejto vízii bude diskutovať Ing. Arch. Peter Žalman, Ing. Milan Skyva, Ing. Arch. Vladimír Šimko a Ing. Bronislav Wiegl .
Viac informácií nájdete tu: https://novacvernovka.eu/program/laurba-7-kolajova-doprava-v-bratislave .
Vstup na akciu je zdarma.