Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 9.9.2019 18:00 |
| Koniec | 31.10.2019 18:00 |
| Miesto | Platform House Gallery |
| Adresa | Sliačska 1E, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Andrej Jaroš +421 904 820 576 andrejaros@gmail.com |
Marek Jarotta (*1988) vyštudoval Ateliér maľby na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave pod vedením doc. Mgr. art. Klaudie Kosziby, ArtD. V roku 2013 získal druhé miesto v súťaži Maľba – Cena Nadácie VÚB, ktorej finalistom bol opätovne v roku 2016 a 2017.
Autor sa primárne zameriava na médium maľby a jeho presahy. Posledné roky prostredníctvom svojej tvorby skúma tranzitné prostredia – nástupištia, haly, stanice a podchody, ktoré označuje ako „nemiesta” (z ang. non-places). Tranzitné prostredia pre autora predstavujú dlhodobú tému, ktorú po ideovej aj vizuálnej stránke skúma z rôznych uhlov pohľadu.
V starších dielach priestor zobrazuje ako neosobný, anonymný, „bezčasý“, postapokalyptický či paralelný. Tu jeho „nemiesta“ predstavujú akési územia bez identity, histórie a času, no zároveň miesta spojené s komerciou, cirkuláciou pasažierov a tovarov nachádzajúcich sa na križovatkách ciest z bodu A do bodu B.
Neskôr Jarotta prichádza s vizuálne i formálne odlišným uchopením tejto témy. Z jeho vyľudnených „nemiest“ sa odrazu stávajú hybridne preplnené environmenty, kde sa cestujúci strácajú v časopriestore. Diela skôr zrkadlia dynamiku pohybu, vzťah hmotného a virtuálneho prostredia, problematiku vizuálneho smogu a fragmentárnu podobu súčasného sveta. V ešte novších maľbách sa hybridne preplnené environmenty začínajú sčasti opäť vyprázdňovať. Anonymné postavy cestovateľov a časti architektonických prvkov sa rozplývajú vo výraznejšie rozfragmentovanom prostredí. Pohľady do interiérov hál a platforiem nástupísk sú (roz)skladané z nespočetného množstva rôznorodých fragmentov. Niekde je fragmentácia a následne vrstvenie a prekrývanie silnejšie, inde zase slabšie.
Kurátori: Marianna Brinzová a Andrej Jaroš
Viac informácií na FB.
Titulná foto: Marek Jarotta: Hľadanie východu, akryl na plátne, 120 x 200 cm, 2017