IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 9.9.2019 18:00 |
| Koniec | 31.10.2019 18:00 |
| Miesto | Platform House Gallery |
| Adresa | Sliačska 1E, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Andrej Jaroš +421 904 820 576 andrejaros@gmail.com |
Marek Jarotta (*1988) vyštudoval Ateliér maľby na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave pod vedením doc. Mgr. art. Klaudie Kosziby, ArtD. V roku 2013 získal druhé miesto v súťaži Maľba – Cena Nadácie VÚB, ktorej finalistom bol opätovne v roku 2016 a 2017.
Autor sa primárne zameriava na médium maľby a jeho presahy. Posledné roky prostredníctvom svojej tvorby skúma tranzitné prostredia – nástupištia, haly, stanice a podchody, ktoré označuje ako „nemiesta” (z ang. non-places). Tranzitné prostredia pre autora predstavujú dlhodobú tému, ktorú po ideovej aj vizuálnej stránke skúma z rôznych uhlov pohľadu.
V starších dielach priestor zobrazuje ako neosobný, anonymný, „bezčasý“, postapokalyptický či paralelný. Tu jeho „nemiesta“ predstavujú akési územia bez identity, histórie a času, no zároveň miesta spojené s komerciou, cirkuláciou pasažierov a tovarov nachádzajúcich sa na križovatkách ciest z bodu A do bodu B.
Neskôr Jarotta prichádza s vizuálne i formálne odlišným uchopením tejto témy. Z jeho vyľudnených „nemiest“ sa odrazu stávajú hybridne preplnené environmenty, kde sa cestujúci strácajú v časopriestore. Diela skôr zrkadlia dynamiku pohybu, vzťah hmotného a virtuálneho prostredia, problematiku vizuálneho smogu a fragmentárnu podobu súčasného sveta. V ešte novších maľbách sa hybridne preplnené environmenty začínajú sčasti opäť vyprázdňovať. Anonymné postavy cestovateľov a časti architektonických prvkov sa rozplývajú vo výraznejšie rozfragmentovanom prostredí. Pohľady do interiérov hál a platforiem nástupísk sú (roz)skladané z nespočetného množstva rôznorodých fragmentov. Niekde je fragmentácia a následne vrstvenie a prekrývanie silnejšie, inde zase slabšie.
Kurátori: Marianna Brinzová a Andrej Jaroš
Viac informácií na FB.
Titulná foto: Marek Jarotta: Hľadanie východu, akryl na plátne, 120 x 200 cm, 2017