Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 8.6.2023 18:00 |
| Koniec | 8.7.2023 18:00 |
| Miesto | FOG |
| Adresa | Kúpeľná 1, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | FOG +421 908 793 555 info@fogbratislava.sk |
Tlačová správa
„Hnutie nezúčastnených krajín (NAM) fungovalo ako sociálne hnutie v medzinárodnom systéme, ako tretia cesta medzi dvoma blokmi, s cieľom zmeniť existujúce globálne štruktúry a vytvoriť spravodlivejší, rovnocennejší a mierovejší svetový poriadok. Vo svojej podstate to bolo anti-imperialistické, anti-koloniálne a anti-rasistické hnutie.“ (Singham & Hune, Non-Alignment in an Age of Alignments, 1986)
Vizuálna umelkyňa a fotografka Olja Triaška Stefanović počas svojej nedávnej Fulbrightovej vedeckej rezidencie v New Yorku skúmala vizualitu a architektúru studenej vojny. Bolo to pokračovanie jej záujmu o štúdium pamäti v kontexte studenej vojny, ako aj o to, aké stopy z tejto éry stále môžeme nájsť a ako to formovalo našu spoločnú budúcnosť.
Návšteva v sídle Organizácie Spojených národov podnietila reflexiu jej rodinnej histórie a ich skúseností ako Juhoslovanov v kontexte studenej vojny. Triaška Stefanović sa narodila a vyrástla v bývalej Juhoslávii, v krajine, ktorá bola geograficky na „Východe“, psychologicky na „Západe“, ale geopoliticky nezúčastnená. V tejto atmosfére a prostredí vyrastala generácia jej rodičov v blízkosti železnej opony, v „trhovo socialistickej“ ekonomike, ktorá je však kultúrne orientovaná na európske a americké populárne formy.
Hnutie nezúčastnených krajín (NAM) malo za cieľ tvorivo prispieť k alternatíve k existujúcemu svetovému poriadku a predstavovalo prvé veľké narušenie mapy „studeného“ sveta. Stelesňovala hľadanie alternatívnych politických aliancií, „alternatívnu mondializáciu“. Ako nadnárodný politický projekt to bola koalícia malých a stredne veľkých štátov, väčšinou bývalých kolónií a rozvojových krajín z globálneho juhu, ktorá sa zasadzovala za mierové spolužitie, odzbrojenie, územnú celistvosť a podporu proti-koloniálnych bojov. Medzi nezúčastnenými krajinami boli nadviazané rôzne spolupráce a výmeny v oblasti ekonomiky, obchodu, vzdelávania a kultúry. Juhoslávia ako jeden zo zakladateľov NAM sa na týchto procesoch podieľala a výrazne prispela k jej politikám a aktivitám.
Táto výstava je kulisou hľadania (ne)pamätníkov nezúčastnených, ktoré inšpiroval geopolitický projekt Josipa Broza Tita, prezidenta bývalej Juhoslávie. Prostredníctvom archívnych snímok, dokumentov a fotografickej eseje s obrázkami z New Yorku, San Francisca, Belehradu, Berlína táto výstava skúma napätie medzi reálpolitikou studenej vojny, jej pozostatkami a stopami v zastavanom prostredí, obrazmi atď., a medzi tou z toho utopického a ambiciózneho projektu, ktorý je však od jeho rozkvetu v 60. rokoch minulého storočia oveľa menej rozpoznateľný.
Galéria FOG predstavuje úvod väčšieho vizuálneho výskumu ako otvorený vizuálny dialóg naprieč týmito obdobiami, momentmi, priestormi a miestami prostredníctvom experimentálneho postavenia a montáže historických a archívnych materiálov a použitia súčasných dokumentárnych foriem, ktoré miešajú architektonické, politické a autobiografické. Tento projekt bude neskôr prezentovaný vo forme knihy a nasledujúcich výstav.